Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joteco
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-03 13:59
Hallo,

ik heb op het moment een Gigabyte h110m-s2h moederboard met Intel i3 core.
ik wil graag een nieuwe processor en ik vroeg me af of het mogelijk is om met mijn moederboard een 8ste generatie intel processor er in te plaatsen. is dit mogelijk? of moet ik een nieuw moederboard hier voor aan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:59
Nee. Voor 8e generatie heb je een 300 series chipset nodig.

Ik zou je willen adviseren om een tweedehands i7-6700 of i7-7700* te kopen voor niet meer dan een nieuwe i5-8400. Die hebben namelijk vergelijkbare prestaties en zullen nog lang mee gaan.

* Voor die i7-7700 heb je misschien wel een bios update nodig.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:12
Daar heb je een nieuw moederbord voor nodig. Maar waarom wil je upgraden naar de 8e generatie. Op je huidige moederbord kan je nog naar i5 en i7 die gebruikt voor schappelijke prijzen te koop zijn, zeker de i5-6xxx/7xxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat had je natuurlijk prima zelf kunnen vinden met het lijstje van @DarkSide. Je krijgt een mooie template gepresenteerd waar duidelijk ook de vraag "Wat ik al gevonden of geprobeerd heb" in staat. Graag voor de volgende keer even op Het algemeen beleid #quickstart letten.