Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Game PC budget rond 1800€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt vooral gebruikt voor gamen (CS:GO, Fortnite, PUBG) en streamen (twitch), natuurlijk ook voor alles en nog wat zoals youtube, twitch, school, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond 1800€ waarvan 660€ al naar de videokaart (gtx 1080) is gegaan. Dus nog 1100 tot 1200 voor alles behalve een videokaart.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb al een videokaart (Nog niet gebruikt).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan deze lijst: https://pcpartpicker.com/list/2sKLJ8

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1MSI Z370I Gaming Pro Carbon AC€ 168,95€ 168,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 664,90€ 664,90
1Sharkoon TG5 Glass White€ 72,-€ 72,-
1Cooler Master Masterliquid 240€ 68,50€ 68,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 178,95€ 178,95
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 124,99€ 124,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.708,19

Maar er is mij vertelt dat ik veel goedkoper kan dan dit en of betere onderdelen kan krijgen voor deze prijs. (De monitor in de lijst heb ik al en zit dus niet in het budget).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang het goed werkt heb ik niet per se een voorkeur, natuurlijk moeten de onderdelen welk bij elkaar passen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Normale desktop grootte is prima. Geluid zo stil mogelijk maar een beetje geluid is niet erg.

Ga je overklokken?
Standaard instellingen lijken me prima, wordt gebruikt voor spellen zoals CS:GO, Fortnite, en PUBG. Maar wil graag dat ieder spel hier goed op kan runnen. Dus als ik moet leren hoe overklokken werkt, heb ik het ervoor over!

Wat verwacht je van ons?[i]
Budget voor hele PC zonder videokaart (1080) is zo een 1140€. Als iemand iets geweldigs heeft dat daar paar tientjes overheen gaat is het anders geen probleem. Alvast bedankt. :D

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2018 20:49 . Reden: wishlist toevoegen ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:18:
Zet nog even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!
Enig idee waarom het fout gaat zo?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Jazeker, je hebt nog een [i] tag voor je tabel staan, of eigenlijk voor de zin "Ik dacht zelf aan".

[ Voor 29% gewijzigd door br00ky op 03-04-2018 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:43:
Jazeker, je hebt nog een [i] tag voor je tabel staan, of eigenlijk voor de zin "Ik dacht zelf aan".
Got it, thanks!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Een goede luchtkoeler kan dezelfde koelprestaties geven als een waterkoeler.
De 850 heeft een opvolger: de 860, de MX500 is ook een goede keuze.
Je moederbord lijkt me aan de dure kant, zeker als je niet flink gaat overklokken. Laat je niet verleiden door termen als 'gaming', kijk vooral naar grootte, aantal USB headers, fan headers, SATA poorten, etc.

Verwijderd

Topicstarter
SpeedQber schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:04:
Een goede luchtkoeler kan dezelfde koelprestaties geven als een waterkoeler.
De 850 heeft een opvolger: de 860, de MX500 is ook een goede keuze.
Je moederbord lijkt me aan de dure kant, zeker als je niet flink gaat overklokken. Laat je niet verleiden door termen als 'gaming', kijk vooral naar grootte, aantal USB headers, fan headers, SATA poorten, etc.
Iemand gaf een tip aan me om M.2 te gebruiken, wat duurder is maar het waard blijkt te zijn. Kijk nu vooral naar de Samsung 960 EVO 500 GB M.2 \

Enig idee of dit een goede optie is?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Let op het verschil tussen M.2 en NVME.
M.2 is een connector, het alternatief is SATA, wat 2 kabels (power en data) nodig heeft. Een normale SATA connector SSD is 2.5". Een normale M.2 connector is 80mm, en heeft een M.2 slot nodig op het moederbord, waar de SATA SSD 1 SATA connector op het moederbord, en 1 SATA voeding connector op de voeding nodig heeft.
NVME is een interface dat een hogere bandbreedte dan SATA-600 kent, hierdoor kan je grote bestanden sneller naar RAM lezen. Dit is voor gaming de prijs niet waard (lees benchmarks)
Er zijn ook M.2 SSDs met een SATA-600 interface. Die hebben als voordeel dat ze lichter zijn, en dus geen 2 kabels nodig hebben. Je moet wel een M.2 slot op je moederbord hebben.
Pagina: 1