Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• davabro
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-06 23:30
hallo allemaal!!!

Een vriend van mij wilt zijn pc componenten upgraden, om precies te zijn, zijn CPU, MOBO en RAM.
Hieronder is een foto van welke nieuwe componenten hij wil.
overigens is het enige oude wat hou houd zijn MSI GTX 1050TI.

Daarnaast is er nog de vraag hoe sterk de voeding moet zijn, is 400 watt genoeg? of moeten we kijken naar 700watt?

Ik wil dus graag weten of deze componenten met elkaar werken en of ze geen problemen veroorzaken.
daarnaast wil ik weten wat voor een PSU hij moet kopen.

Mvg , Daniel.

afbeeldingen kan ik niet hier de producten met link:
CPU:
https://tweakers.net/pric...-core-i7-8700k-boxed.html
MOBO:
https://tweakers.net/pric...45/gigabyte-z370p-d3.html
RAM:
https://tweakers.net/pric...x-fury-hx426c16fw2-8.html
EDIT: er wordt met dit systeem gegamed op 1080p, en het liefst hoger dan 100 zonder veel drops, voornamelijk bij PUBG.

[ Voor 6% gewijzigd door davabro op 03-04-2018 17:40 ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
300w is al zeer ruim. Systeem verbruikt maar 170w. Probleem is dat er geen goede 300w voedingen zijn dus kom je automatisch op 400 - 450w uit.

Welke cpu en moederbord heeft hij nu?
Wat wordt er met het systeem gedaan?
Wat is het budget voor de upgrade?

Waarom een i7-8700K icm de GTX 1050 Ti? Je gaat geen verschil merken als je een veel goedkopere i5-8400 neemt.

• davabro
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-06 23:30
Uszka schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:33:
300w is al zeer ruim. Systeem verbruikt maar 170w. Probleem is dat er geen goede 300w voedingen zijn dus kom je automatisch op 400 - 450w uit.

Welke cpu en moederbord heeft hij nu?
Wat wordt er met het systeem gedaan?
Wat is het budget voor de upgrade?

Waarom een i7-8700K icm de GTX 1050 Ti? Je gaat geen verschil merken als je een veel goedkopere i5-8400 neemt.
hij heeft nu een AMD fx 6300 en een passen MOBO.
Daarnaast wordt er 90% mee gegamed, en rest eventueel voor school.
Budget is rond 600 tenzij het niet anders kan maar daar ga ik niet van uit.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ter info; in je andere topic zijn een paar tips gegeven over hoe je je startpost leesbaarder kan maken :)

Verder, zoals @Uszka aangeeft, voor een beetje game-systeem tegenwoordig kan je met een goede 400 tot 500W PSU makkelijk uit de voeten. Natuurlijk zal je die 500W overschrijden als je inderdaad een 8700K bedenkt en een 1080Ti erin wil hebben en 6 HDD's en ook nog waterkoeling, maar dat lijkt me duidelijk.

Het upgraden van een systeem moet vaak een verbetering opleveren maar ik zie nog even gaan aanleiding "wat" er precies verbeterd moet worden. Ik gok games maar dan zou het handig zijn om te weten wat voor games, welke resolutie etc.

Sowieso zou ik je aanraden om in ieder geval het geheugen in dual-channel te zetten; puur op basis van het geposte linkje, heb je nu "maar" 8GB single-channel geheugen en dat wel een beetje een ondergrens tegenwoordig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Nieuw topic met dezelfde vraag? Zoals ik in je vorige topic al aangaf, kijk even bij de daa of caa.

Upgrade van Hardware

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.