Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
%-%
Gezien ik zelf niet heel erg op de hoogte ben van het IT gebeuren kom ik hier eens ten rade.

In decemeber 2017 nieuwe laptop gekocht met volgende specs:
packard bell easynoteenlg81AP
intel celeron processor n3350
Intel HD Graphics
4GB ddr3 L memory
500 GB HDD
802.11ac+BT

Van zodra ik de laptop begon te gebruiken viel me op dat deze erg traag is, mijn vorige laptop is gecrasht en zelf deze is na herstel sneller dan de nieuwe.

Bij taakbeheer bots ik telkens op schijf en processor 100% of toch bijna, marges van 90%-100%
Hij gaf aan dat het antivirus was, eens deze volledig uitgeschakeld heb ik nog steeds het zelfde probleem.
Kan iemand me helpen en of raad geven?

merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
SSD erin is altijd een goed begin.
Daarnaast is een N3350 niet de snelste, maar grootste bottleneck is in 90% van de gevallen je HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Dat packard bell nog bestaat. Ik gok dat er veel onzin op staat meegeleverd van de leverancier. Mijn advies is windows opnieuw te installeren. Dit kan met een USB stick en instructies daarvoor vind je op de microsoft website hier https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Herinstalleer je laptop zonder PackardBell rommel.
Dat scheelt al een hoop. Daarnaast zou een SSD ook stukken uitmaken dan een gewone HDD.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Bedankt voor de antwoorden.
Ik vermoed dat een SSD een andere schijf is?

zoja, kan ik me momenteel niet echt permiteren, anders had ik uiteraard wel een duurdere laptop aangeschaft.
Ik gebruik deze gewoon voor mail, bestanden scannen en internetgebruik.
maar zelf outlook openen kan makkelijk 10minuten duren!

Als ik de windows volledig opnieuw wil installeren zonder packard bell rommel dien ik wss compleet te formatteren met gevolg alle bestanden, foto's en dergelijke kwijt te zijn of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:55:
Als ik de windows volledig opnieuw wil installeren zonder packard bell rommel dien ik wss compleet te formatteren met gevolg alle bestanden, foto's en dergelijke kwijt te zijn of toch niet?
Dat klopt, dus maak een backup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt,

Dan rest me nog de laatste vraag.
Sorry als dit een belachelijke vraag lijkt.

Ik vermoed dat er niks meer op de pc zal staan maar, als ik windows 10 dan opnieuw installeer is dat dan incl de drivers enz?
Ik zie bvb bij programma's en onderdelen staan "Microsoft visual C++....." of "intel graphics stuurprogramma" bvb. of is het net deze rommel die ik dien kwijt te geraken?
ik vermoed van niet..

Ik zou natuurlijk niet willen dat ik er zomaar aan begin en een nieuwe computer stuk maak en ook niet meer op garantie kan rekenen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42
Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:09:
ok bedankt,

Dan rest me nog de laatste vraag.
Sorry als dit een belachelijke vraag lijkt.

Ik vermoed dat er niks meer op de pc zal staan maar, als ik windows 10 dan opnieuw installeer is dat dan incl de drivers enz?
Ik zie bvb bij programma's en onderdelen staan "Microsoft visual C++....." of "intel graphics stuurprogramma" bvb. of is het net deze rommel die ik dien kwijt te geraken?
ik vermoed van niet..

Ik zou natuurlijk niet willen dat ik er zomaar aan begin en een nieuwe computer stuk maak en ook niet meer op garantie kan rekenen..
Niet kwaad bedoeld, maar als termen als Intel Graphics stuurprogramma je niks zegt, dan adviseer ik je eigenlijk om je laptop opnieuw te laten herinstalleren door iemand die iets meer verstand heeft.

Op deze manier kunnen wij namelijk heel moeilijk helpen. Wij gaan immers niet jouw hele software lijst af om te zeggen wat wel en niet goed is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GALUH
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-02-2022
Hallo KayeH, Is het je geluk met een nieuwe SSD schijf,zo ja is die nu sneller?? Ik heb er ook een PB EasyNote LS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49

br00ky

Moderator Harde Waren
TS is al bijna een jaar niet online geweest. Ik verwacht dan ook geen antwoord, zeker niet als je hem niet tagt. Ik stel voor dat je hem een berichtje stuurt. Dan kan dit topic weer de sloot in bij de andere oude koeien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.