Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoi,

ik wilde mijn 1080ti (founders edition) temps een beetje omlaag schroeven, en heb dit product gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gUgoUx/Accelero_Hybrid_III_120_F01.jpg
(ARCTIC Accelero Hybrid III-120)

Tijdens de installatie heb ik de heatsink van de GPU af gehaald, en vervangen met het pompje van de hybrid waterkoel installatie.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kt5Abc/IMG_6565.jpg

Het lijkt alsof het oppervlakte van de GPU het bronskleurige gedeelte van de koeler niet aanraakt. Ze maken geen contact. er zit een beetje ruimte tussen.

Is dit op te lossen met wat extra koelpasta?
Weet er iemand een oplossing van dit probleem? Misschien dat hele metalen frame van de kaart af halen, maar dan kan ik de VRAM koeler niet meer gebruiken denk ik..?

Als ik de VRAM koeler en heatsink gebruikt die bij de nieuwe waterkoeler zit past hij niet meer in mijn case :/

- Hoort de koeler van de waterpomp in de GPU of in het moederbord?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kFTk9x/IMG_6568.jpg

Thanks voor de hulp !

www.tri-state.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-08 21:32
Het is de bedoeling dat de hele originele koeler eraf gaat, en die zwarte heatsink erop gaat voor de VRAM.

Zoals hij nu zit zal hij ergens klem op zitten, daar is hij niet voor ontworpen.
Dan zul je wss. ergens wat moeten weg vijlen om ruimte te maken zodat hij wel goed aansluit.

Extra dikke laag koelpasta om het gat te vullen is niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Zoals @Roel_1983 al aangeeft hoor je de gehele stock koeloplossing te verwijderen.

Extra veel koelpasta gebruiken moet je absoluut niet doen, dat heeft namelijk een isolerende werking. Koelpasta wil je in principe zo min mogelijk gebruiken; het is puur en alleen bedoeld om de plekken waar de CPU/GPU/Whatever else geen contact maakt met het koeloppervlak op te vullen.

Maaruhm, RTFM? http://support.arctic.ac/index.php?p=h3-120&lang=en

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 03-04-2018 15:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die grote plaat van metaal op het PCB moet er af om goed contact te krijgen. Dan moet je alleen een andere oplossing voor de VRM's zoeken.

Verder misschien een keer naar customwaterkoeling gaan ? Qua temps en geluid is dit niet echt een geweldige oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
Ik heb ook nog een andere hybrid 1080, en wilde dezelfde resultaten. Als ik de VRM heatsink + koeler erop installeer past hij helaas niet meer in mijn kast samen met de andere GPU's. Hmm dat is jammer........ is er een smalle koeler voor die VRM's te vinden vraag ik mij af...
koeler op koeler op koeler... ;)

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
moeten de VRM's echt gekoeld worden.....?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
_Supreme schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:55:
moeten de VRM's echt gekoeld worden.....?
Ja nogal. Die dingen zorgen er voor dat de 12v uit je voeding 1.1v word en daardoor worden ze bloedheet. Geen koeling op die dingen is geen optie. Er zijn trouwens wel losse heatsinks voor te koop hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
@_Supreme
Ik ben er niet zeker van dat deze koeloplossing geschikt is voor de 10XX serie GPU, Volgens dit ondersteund het tot Titan / 980... pricewatch: Arctic Accelero Hybrid II 120

Ik denk dat je zo'n koelblok nodig hebt: https://www.ekwb.com/shop...i_NP_PCB_Coolant_slim.jpg
Dit koelt in ieder geval alles wat gekoeld kan en moet worden in 1 oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
Het lijkt alsof veel mensen online deze koeloplossing wel hebben geinstalleerd op hun 1080/1080ti..

Ok nog een vraag, als ik alleen de heatsink op de vram zet, is dat dan misschien genoeg?

Anders geef ik het op en zet ik de waterkoeling te koop..

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met een grote heatsink op de VRM's is dat meestal wel genoeg. Met een kleine heatsink heb je ook nog een fan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
https://image.ibb.co/eERmzx/IMG_6570.jpg

vind je dit klein of groot?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat noem ik wel groot :) Als het contact/druk goed is even in de gaten houden hoe heet ie word zonder airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

PilatuS schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:16:
Met een grote heatsink op de VRM's is dat meestal wel genoeg. Met een kleine heatsink heb je ook nog een fan nodig.
Mwhah, dat ligt er ook maar net aan of de TS een lekkere airflow heeft in de rest van z'n PC. Hij geeft ook al aan nog een 2e 1080Ti te hebben.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:50:
[...]

Mwhah, dat ligt er ook maar net aan of de TS een lekkere airflow heeft in de rest van z'n PC. Hij geeft ook al aan nog een 2e 1080Ti te hebben.
Ook zonder airflow is een groot genoeg blok wel voldoende is mijn ervaring. Ze zullen dan best heet worden en zeker geen 35 graden blijven, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Zo heb ik jaren met CPU waterkoeling gedraait terwijl de VRM's van het moederbord geen airflow hadden. Dan brand je je vingers aan de heatsink als de PC flink moeten werken, maar het heeft jaren zonder problemen gedraait.

Los van dat zou ik persoonlijk sowieso niet voor deze oplossing gaan. De core iets koeler hebben voegt weinig toe. De VRM's worden heter en het geheugen ook. Verder is de rad klein en zal het qua overklokken of temps weinig doen. Lekker blijven bij lucht of voor een fatsoenlijke custom setup gaan is wat ik zou doen.

Edit: Wat betreft airflow heeft alleen directe airflow een groot effect op zo'n heatsink. Als er geen fan direct op blaast word het alsnog flink heet. Hetzelfde met mensen die tower koelers gebruiken op de CPU. Ook met goede airflow in de case worden de moederbord VRM's nog bloedheet als er niet direct lucht op blaast.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
Thanks voor de informatie, ik ga er toch even een koelertje opzetten dan!
Dan heb ik maar een 1080 en 1080ti maar stil, ipv 2x1080 + 1080ti noisy....

ik gebruik het voor rendering

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Je kunt er ook een koperen shim tussen zetten als er een ruimte tussen de gpu core en koeler plate zit, heb ik toen ook met mijn 980ti en een kraken g10 van nzxt gedaan. Zat mensen online die het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
Goeie dat is nog een optie!

Ok laatste vraag, ik heb nu de VRM heatsink en fan geplaatst, samen met het waterkoel element.

Mijn 3e GPU zou wel nog in de machine passen als ik de heatsink achterop eraf haal:
Afbeeldingslocatie: https://static.arctic.ac/media/wysiwyg/Products/Accelero_Hybrid_III_140/Features/Layout_Accelero_Hybrid_III_140_F04.jpg

zou dat een optie zijn?

ben qua temperatuur van 95C naar 54C gegaan, dus daar ben ik zeer blij mee.

[ Voor 9% gewijzigd door _Supreme op 04-04-2018 15:08 ]

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
@_Supreme mag ik vragen welke kast je hebt? Ik heb een zelfde setup hier staan (1x1080Ti, 2x1080) allemaal Founders editions met blowers in een HP Z840. Zit te denken om een custom bak te maken met dezelfde kaarten maar dan op water.

Deze is voor 3D scanning met Arctec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
@JannyWooWoo Ik heb deze:
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Custom waterkoeling voor alle kaarten lijkt me de beste optie, ik heb alles nu geinstalleerd en nu kan ik de RPM weer niet aanpassen van de fan (bij het water element) , waardoor hij onder stress nog steeds niet stabiel koelt.... klaar mee.......

www.tri-state.nl

Pagina: 1