Toon posts:

juiste formule gezocht (excel)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
ik heb in tabblad 1 mijn klanten nummers staan.
In tabblad 2 heb ik mijn klanten nummers, klantnamen, landencodes.

Hoe krijg ik de 2 samengevoegd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016

Beste antwoord (via F_J_K op 03-04-2018 17:33)

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:40
VLOOKUP, zoals @Tommie12 en @MAX3400 al aangeven. In het Nederlands heet die functie VERT.ZOEKEN(). Daar is hier op het forum, en met google, veel over te vinden.

Kom je er niet uit met die functie, laat dan even weten waar je precies op vastloopt, of waarom het niet werkt in jouw situatie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt ze toch al samengevoegd in tab 2? En anders iets met VLOOKUP inzetten om dingen aan elkaar te matchen en de resterende data op te vragen?

Wat had je zelf al geprobeerd; dat lijkt te zijn weggevallen in je topicstart :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:07
Tekstueel samenvoegen?
Een tabel ervan maken?
Gegevens opvragen?

Iets meer info is handig.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn tabblad 1 is omzetcijfers per jaar met de klant nummers erbij. (maar echter ontbreken klant namen en landcodes).
Deze wil ik uit tabblad 2 halen. Hierin heb ik in kolom 1 de klantnummers gezet, in kolom 2 de klantnamen en in kolom 3 de landcodes

ik ben niet zo handig met excel, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:07
dan simpelweg een verticaal zoeken formule gebruiken.
Selecteer de zoekwaarde (je klantnummer op tab 1)
de tabel waaruit je die wil halen (blad 2 en vergeet niet de tabel waardes vast te zetten met $)
het gewenste rijtje ingeven (1 is de zoekwaarde, 2 of 3 of 4 afhankelijk van de gewenste uitkomst)
en als laatste waarde onwaar (want je zoekt naar specifieke nummers)

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:07
Dat kan met vlookup.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:40
VLOOKUP, zoals @Tommie12 en @MAX3400 al aangeven. In het Nederlands heet die functie VERT.ZOEKEN(). Daar is hier op het forum, en met google, veel over te vinden.

Kom je er niet uit met die functie, laat dan even weten waar je precies op vastloopt, of waarom het niet werkt in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:48:
ik ben niet zo handig met excel, sorry.
Reden te meer om aan te geven waar je concreet vastloopt en welke functies/'formules' je al probeerde. Juist als je niet handig bent (lees: nog niet hebt geoefend) zal je de boel kunnen slopen door blind andermans tips te volgen.

Doe jezelf een lol en ga dan eerst in een 'speelversie' van het document de functies uitproberen (nadat je er via de online help over hebt gelezen / voorbeelden hebt gezien. Inderdaad zijn er ook hier op het forum voorbeelden te vinden). Als je vastloopt, laar gerust weten incl de code die je nu hebt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gelukt! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Da's mooi maar zo werkt het niet ;)

Ondanks dat het een basisfunctie is, misschien kan je toch heel kort de oplossing/formule toelichten; wie weet komt morgen iemand anders dezelfde vraag stellen en heeft dan aan jouw uitwerking een handvat om zelf verder te knutselen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1