Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-05-2021
Mijn vraag
...
Ik ben op zoek naar degelijke studiomonitoren om te producen met een gebalanceerd geluid en om er wat vinyl plaatjes op te kunnen beluisteren. Mijn budget ligt tussen de 100 tot 150 euro momenteel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ableton

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik weet dat een een goede gebalanceerde speaker per stuk vaak vanaf minimaal zo’n 100 euro te koop is. Ik vraag me af of het mogelijk is om te beginnen met het aanschraffen van 1 speaker en later uit te breiden tot 2 met eventueel een sub erbij of is dat niet slim? Ik heb ook nog een audio interface nodig, maar dat hoeft niet heel duur te zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

JBL ls305 is een erg gebalanceerde speaker die ook erg betaalbaar is. Maar die is nog steeds 105euro per stuk. Denk dat het wel nodig is om er 2 van te kopen. Maar ik zou toch maar even doorsparen tot je deze kan betalen, anders wordt het wel heel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
Dus het is niet handig om eerst 1 speaker te halen en later uit te breiden tot 2 met eventueel een sub erbij? Anders moet ik nog zo’n 2 a 3 maanden wachten tot ik alles in één keer kan halen. Ik had de Yamaha HS5 of de Krk RP4 op het oog al en de speaker die u benoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Ik denk dat 1 losse speaker bestellen niet mogelijk is. Krk zou ik overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Dan zou ik voor de Edirol MA-15D gaan, is ouder model, niet meer in productie. maar 2e hands voor tussen de 50 en 150 te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Je wilt een gebalanceerd geluid en dan stel je voor om mono te gaan werken waar stereo toch wel de minimale standaard is binnen de muziek. Ik hoop dat je ziet waar dat scheef gaat :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55
Met dat budget zou ik iets van marktplaats trekken. Bijvoorbeeld deze mission 732's. Dan heb je er ten eerste gelijk 2. Ten tweede denk ik dat zoiets beter klinkt dan welke speaker je ook nieuw kunt krijgen voor 100euro per stuk.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44
Even doorsparen en Yamaha HS5 of HS50m tweedehands.. Ik heb de HS80M het grotere broertje en deze zijn prijstechnisch zeer goed om mee te mixen. Echt een fenomenaal duidelijk beeld van het hele frequentie spectrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Doorsparen voor de LSR305! Belachelijk goedkoop voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zullen we deze even in cea doen?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS, voor de prijzen die jij noemt is het woord "studiomonitor" gewoon een verkooptrucje. Veel goedkope rommel wordt verkocht met die naam om kwaliteit te suggereren die er niet is....

Wat een échte studiomonitor onderscheidt is de kwaliteit van de componenten (die dus duur zijn bij een echte...), vaak verpakt in een zo klein mogelijke (maar wel hele degelijke) box om zo min mogelijk ruimte in te nemen. De bedoeling is dat zo'n type box wordt gebruikt om geluidsopnames goed te kunnen beoordelen, dus moet ie vooral analytisch zijn, vandaar ook de dure onderdelen. Voor 100-150 Euro is dat simpelweg niet te koop, of je moet naar 2e hands gaan kijken.

Oh: als je de speakers aansluit op een versterker, dan mag je nooit één kanaal onbelast laten, dan kan de versterker zelfs kapot gaan. Het is dus een slecht idee om met één box te beginnen, tenzij je 'm nog niet gebruikt tot je de tweede hebt....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik voor nu even door ga sparen tot ik een totaal bedrag van 300 euro hier aan uit kan geven. Ik zoek in ieder geval iets waar ik een aantal jaar mee vooruit kan gaan. Kan ik voor dit bedrag beter iets tweedehands zoeken of is het toch verstandig om wat nieuws te kopen?
Pagina: 1