Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedoubleyou
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-06 13:33
Is het wel mogelijk om een hotspot via USB te creëren tussen een smartphone en een tablet ? Hotspot via wifi of bluetooth is zo gemaakt. Maar ik wil een hotspot via usb. En dat lukt mij niet. De apparaten herkennen elkaar wel, want ze reageren als ze op elkaar aangesloten worden. Bij de smartphone kan ik kiezen of ik bestanden of afbeeldingen wil overzetten, of als midi-apparaat wil gebruiken of de telefoon wil opladen. Bij het tablet kan ik kiezen tussen downloads galerij en smartswitch. Er worden mij dus geen mogelijkheden geboden om internet over te zetten. Bij Instellingen/Verbindingen is er überhaupt geen optie voor internet via usb. Wel voor hotspot via wifi of bluetooth.

De smartphone is een Samsung J5 2016 en het tablet is een Samsung S2.

De achterliggende reden om te kiezen voor internet via usb is dat ik hoop dat het tablet dan minder stroom gebruik dan wanneer ik de wifi van het tablet aan moet zetten om de hotspot van de smartphone te gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09
Volgens mij gaat dit niet werken. Je telefoon wordt dan een soort usb-netwerk adapter. Android heeft, als ik mij niet vergis, out-of-the-box al weinig ondersteuning voor die dingen. Maar je telefoon moet het 'netwerk versturen via usb' ook nog maar eens ondersteunen.
geedoubleyou schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:50:
De achterliggende reden om te kiezen voor internet via usb is dat ik hoop dat het tablet dan minder stroom gebruik dan wanneer ik de wifi van het tablet aan moet zetten om de hotspot van de smartphone te gebruiken.
Mocht je dit wel werken krijgen, gaat het waarschijnlijk alleen maar meer energie kosten. Je tablet staat namelijk ondertussen vrolijk je telefoon vol te laden en dat kost een heel stuk meer energie dan wifi.

offtopic:
Verder heb ik even je titel gewijzigd, zodat het iets duidelijker is.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 03-04-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedoubleyou
Verdorie, je hebt gelijk! Natuurlijk gaat-ie mijn telefoon vol laden. Niet aan gedacht. Mijn basisvraag is dan meteen overbodig. Bedankt!!
Ik kom geen steek verder met mijn projectje: in de camper het tablet gebruiken voor navigatie en nog wat programma's. Vrijwel alles werkt offline met één kleine uitzondering: de verkeersinformatie van TomTom Go Mobile. Verbruikt erg weinig (circa 50 Mb/maand) maar daar moet dan wel de wifi voor aan staan! Zonder wifi kan ik zo'n 8 uur de benodigde programma's draaien. Met wifi aan wordt dat 5 uur en dat is teveel voor een reisdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09
geedoubleyou schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:39:
Zonder wifi kan ik zo'n 8 uur de benodigde programma's draaien. Met wifi aan wordt dat 5 uur en dat is teveel voor een reisdag.
Maar in de camper? Dan heb je, neem ik aan, gewoon een sigarettenaansteker o.i.d.? Auto oplader aansluiten en gaan met die banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedoubleyou
Tja, maar zo simpel ligt het niet, want ik heb de micro-usb aansluiting al nodig voor een video grabber waarmee ik het beeld van mijn achteruitrijcamera kan zien. En voeding + data op de micro-usb aansluiting vh tablet gaat niet. Ik ben onderhand bang dat ik teveel wil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedoubleyou
En om een volgende vraag vóór te zijn: de achteruitrijcamera hebben wij altijd aan.
Pagina: 1