Is het wel mogelijk om een hotspot via USB te creëren tussen een smartphone en een tablet ? Hotspot via wifi of bluetooth is zo gemaakt. Maar ik wil een hotspot via usb. En dat lukt mij niet. De apparaten herkennen elkaar wel, want ze reageren als ze op elkaar aangesloten worden. Bij de smartphone kan ik kiezen of ik bestanden of afbeeldingen wil overzetten, of als midi-apparaat wil gebruiken of de telefoon wil opladen. Bij het tablet kan ik kiezen tussen downloads galerij en smartswitch. Er worden mij dus geen mogelijkheden geboden om internet over te zetten. Bij Instellingen/Verbindingen is er überhaupt geen optie voor internet via usb. Wel voor hotspot via wifi of bluetooth.
De smartphone is een Samsung J5 2016 en het tablet is een Samsung S2.
De achterliggende reden om te kiezen voor internet via usb is dat ik hoop dat het tablet dan minder stroom gebruik dan wanneer ik de wifi van het tablet aan moet zetten om de hotspot van de smartphone te gebruiken.
De smartphone is een Samsung J5 2016 en het tablet is een Samsung S2.
De achterliggende reden om te kiezen voor internet via usb is dat ik hoop dat het tablet dan minder stroom gebruik dan wanneer ik de wifi van het tablet aan moet zetten om de hotspot van de smartphone te gebruiken.