(Prijs)Vergelijkingsites die oude smartphones aanbieden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:49
Beste redactie,

Mijn vraag is ontstaan n.a.v. het vandaag gepubliceerde artikel: nieuws: Samsung brengt geen maandelijkse updates meer uit voor drie jaar oude...

De afgelopen 2 jaar zijn smartphone OS upgrades, beveiligingsupdates een hot item geworden waarbij -los van het popcorn gehalte aan reacties- veelal een (onder andere) conclusie gemaakt kan worden dat men behoorlijk verbolgen is over de "nieuwe" toestellen die verkocht worden door meerdere partijen, terwijl hier geen (beveiligings)updates meer voor verschijnen.

Inmiddels zijn er veel consumenten die met -gelukkig- de keuze maken van hun volgende smartphone eindigen bij een vergelijkingssite als die van jullie (of concullega's).
Wordt het niet eens tijd dat vergelijkingssites (waarin jullie middels een beetje marketing het voortouw zouden kunnen nemen) actief producten als smartphones, tablets gaan filteren of zelfs weren, om zo de verkopende partijen te dwingen hun voorraden af te stemmen op de smartphones/tablets die nog wèl als 'veilig' betiteld kunnen worden?

Ter voorbeeld: pricewatch: Samsung Galaxy S6 32GB Zwart
Als er bij een dergelijk artikel een zichtbaar symbool zou komen te staan waar gelijk aan duidelijk is dat dit artikel geen 'veilig' artikel meer is, dan zal een consument sneller geneigd zijn iets meer uit te geven aan een recenter artikel...

Het gewenste sneeuwbal effect die dàt teweeg zou kunnen brengen, zowel bij 'afdeling inkoop' als 'fabrikant' als ... Radar of Kassa kon nog wel eens een interessant te volgen item worden.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste persoon ben met dit idee, daar hoef je geen tweaker voor te zijn ;)

Wordt vervolgd?

Chris

NL: Marstek Venus E -V2 (5.12 kWv ) (V153 BMS:V216); HW P1