Problemen met AD8232 - module

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:27
Ik heb een schakeling rondom een AD8232 - heart rate module gemaakt (zie hier en hier). Zoals je kunt zien werkt dit op zich prima, maar pas nadat ik na het aansluiten van de voeding de USB-behuizing van de Arduino Nano heb aangeraakt. Tot die tijd registreert de AD8232-module alleen maar ruis. Het maakt niet uit of ik het op de USB-aansluiting van de pc heb draaien, of via een adapterje.

Het werkt dus als een soort capacitieve "aan schakelaar". Iemand enig idee waar dit mis gaat en wat ik eraan kan veranderen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 11:28
De behuizing van de USB is standaard doorgelust aan de grond. Dit ivm shielding van de data signalen. Je zal dus als persoon gegrond moeten zijn, Die pads die je op je lichaam plakt, zit daar niet een grond draad bij? Bijvoorbeeld dus een shielding om het signaal draad heen?

Je moet in iedergeval je probleem bij de grond zoeken als het wel werkt als je de usb behuizing hebt aangeraakt. Misschien ben je statisch geladen? Test je het op vloerbedekking etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:27
Er zijn drie elektrodes die je op je lichaam plakt, waarvan een een gnd is. Verder is de gnd van de module verbonden met die van zowel de Arduino als het schermpje.
Het kan best zijn dat ik statisch ben en dat zou dan helpen de zaak in gang te zetten (aan te zetten). Maar ... hoe doe ik dat zonder het te moeten aanraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 11:28
Die GND die je hebt op je lichaam, wat is daarvan de weerstand ten opzichte van de aarde die uit het stopcontact komt? Want het lijkt alsof A) de GND van die pad niet aan de GND van je arduino zit, of B) dat je GND niet geaard is.

Probeer het nog eens met blote voeten op de grond. of de aarde van een huis of de verwarming leiding aan te raken.