Toon posts:

Advies 2D/3D kaart gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met welke kaart kan ik UT en Quake 3 spelen en grafische apps( Photoshop) goed draaien?
Zijn kaarten zoals een TNT2 of Geforce zwaar processorafhankelijk? Ik heb geen zin om veel $$ uit te geven als de functionaliteit niet wordt gebruikt.

Configuratie:
PII 233 Mhz
ATX mobo, chipset intel 82440LX
200W voeding
64Mb SDRAM (wordt binnenkort 128Mb )
Millennium II 8Mb PCI
AGP slot en 3 PCI slots vrij.

Graag jullie advies.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Voor die spellen is in iedergeval de VooDoo 3 2k/3k pci aan te raden. Ik weet niet hoe die kaart het in photoshop doet, anders zou je een TNT-2 pci kunnen zoeken maar die is wat processor afhankelijker dan de VooDoo 3.
Een Geforce is sowieso geen keus door je voeding en chipset. Door die chipset zou ik ook geen agp kaart nemen

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
neem voodoo2 als add on kaart.
scheelt je klauwen met geld. p2 233 zal quake3 niet op 100Fps draaien. maar daar ging het niet om neem ik aan.

of voodoo3 2000/3000 agp. en gooi die matrox eruit [toch wat zonde]

en kijken ff op pricewatch waar je je hardware goedkoop en met goede service kan krijgen.

Verwijderd

Juist met niet zo snelle CPU's is een Geforce aan te raden.. Ik draai zelf razend snel met mn p2-350'je Quake 3 in 1024/768!

Zoek gewoon de goedkoopste en je hebt een 3D-kaart die wat langer meegaat. Denk niet dat een voodoo2 nog veel trekt of zal trekken van wat er nu aan spellen uitkomt.

Verwijderd

voodoo 2 is zeker weten een foute keus als je photoshop gaat gebruiken, als je een beetje een complexe tekening maakt dan loopt hij onwijs langzaam, ik ken het weten ik heb 2 voodoo2's in sli gehad en het liep voor geen meter (oke quake3(demo)/ut enzo liep mooi, maar nu zit ik hier met me geforce ddr en hij gaat razend snel in photoshop, en ik maak best grote en complexe tekeningen d8 ik zo.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Een voodoo 2 is een dedicated 3d kaart, en ondersteunt dus helemaal geen 2d. Dus je photoshop draait gewoon op een of andere bud-2d kaart. Moet je niet de schuld aan de voodoo 2 geven. Pas de voodoo 3 is ook een 2d kaart (afgezien van voodoo rush/voodoo banshee).

Welke kaart je ook koopt, je processor wordt de bottleneck. Je krijgt geen van de kaarten Voodoo3/tnt2/Geforce volledig en behoorlijk aan het lopen. Zelfs op een celeron 300@450 lukt dat niet volledig. Ik zou dus ook sterk denken aan een Processor-upgrade, celeron 466 of zoiets. Zelfs een Geforce draait niet alles goed, zeker niet in een spel dat geen T&L ondersteunt, zoals UT.

Je hebt in principe geen 2d kaart meer nodig, voor photoshop, omdat je al een goede hebt. Tegenwoordig echter zijn er geen 3d-only kaarten meer, dus je komt toch uit op een 2d/3d kaart. Als je een BNC-aansluiting op je monitor hebt, zou ik gaan voor een voodoo 3-2000, en die eventueel wat opclocken. Deze is ook verkrijgbaar in PCI, en is dan ook in je volgende systeem te gebruiken met DUAL-monitor. Bovendien heeft een voodoo 3 geen baat bij AGP boven PCI. Voor 2d weergave zou ik gewoon je Matrox blijven gebruiken, omdat die in 2d en in kleurechtheid heel erg goed is.

Wat ik dus aanraad: Eerst een Processor-upgrade, is goed voor spelletjes en Photoshop. Dan een grafische kaart, eventueel een Matrox G400. Als je echt geen processor-upgrade gaat doen, neem dan een voodoo3-2000.
Pagina: 1