Irritante scrolling van de MX Master 2S - welke andere muis?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Ik heb onlangs een MX Master 2S aangeschaft omdat de MX performance muis versleten was. Nu heeft de 2S een iets andere ergonomie waar ik al niet super fan van ben maar het scrollen is echt mega irritant! Als je iets harder doorscrollt dan schiet ie los van de klikstand en dan blijft ie een tijdje "freerollen" om vervolgens met een vervelende tik tot stilstand te komen. Soort vliegwiel idee of zo.

Het merendeel van de applicaties registeren die "freeroll" niet en dus heb ik er niets aan.

Wat raden jullie aan? Ik wilde juist de MX Master 2S omdat deze ook BT ondersteund zodat je flexibeler bent. Heeft bijvoorbeeld de MX Master ook deze irritante feature :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Beste antwoord (via Spam op 04-04-2018 08:33)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 16:51
Je deed me twijfelen omdat ik een MX Master heb, maar volgens Logitechs eigen documentatie kun je SmartShift bij de MX Master 2S uitschakelen en deze altijd in "ratchet" modus (zoals een normaal muiswiel ook doet) houden:

http://support.logitech.c...-2s-flow/getting-started#
SmartShift inschakelen

Selecteer Inschakelen in het vervolgkeuzemenu SmartShift op het tabblad Aanwijzen en scrollen.

Afbeeldingslocatie: https://aws13-customer-care-assets.s3.amazonaws.com/CC%20Graphics/MX%20Mice/Getting_Started/Enable_SmartShift.jpg

Selecteer Uitschakelen in vervolgkeuzemenu SmartShift in SmartShift uit te zetten.

Wanneer SmartShift is uitgeschakeld, heeft draaien aan of remmen van het scrollwiel geen enkel effect op de huidige scrollmodus.
Met daaronder nog wat uitleg over hoe je een vaste modus kunt kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Ik lees mee. Ik moet ook mijn muis vervangen. :)
Steelseries Rival 100 in mijn geval, ik raad die muis niet aan. De scrollwiel begon te snel te stroef te worden en de knoppen zijn nu wat onbetrouwbaar wat betreft het klikken. Daarnaast had ik bij een ander product van hen gemerkt dat de kwaliteitscontrole niet vlekkeloos. Ik overweeg zelf een muis van Logitech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

In Logitech options heet dat Smartshift. Dat kan je gewoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Zoals ciris zegt kun je dat klikvrij scrollen uitschakelen. Ik heb een MX Master met dezelfde functionaliteit en heb dat uit staan, het knopje onder het scrollwiel gebruik ik als toggle om van modus te wisselen, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Je moet wel altijd de Logitech software draaien (helaas).

Een MX Master en Master 2S zijn voor zover ik weet quasi identiek, de 2S is op een aantal punten verbeterd (sensor en levensduur scrollwiel), al leeft mijn MX Master nu toch al anderhalf jaar, ik denk dat het vooral die Smartshift functionaliteit is de scrollwielen molt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:34:
In Logitech options heet dat Smartshift. Dat kan je gewoon uitzetten.
Ik ben blij dat ik de naam Smartshift nu eindelijk ken want ik zie nu dat ik het NIET kan uitzetten. Het is OF een klikstand en dan die irritante manier van snel scrollen OF heel los zonder klikken en dan schiet ie niet door maar heb je geen controle. Dat kun je hier beter zien: YouTube: \[RE:Vu] MX Master 2S SmartShift

Mooi klote dus want ik wil 'm altijd op de klikstand maar zonder dat fastscrollen erin. Dat is nieuw bij de MX master en ik weet nu zeker dat ik deze terug ga sturen. Best jammer want ik had graag de 4000 dpi en BT/RF combi gehad. Waarom Logitech zoiets introduceert zonder de mogelijkheid om het uit te schakelen is mij een raadsel. Wat een stomme innovatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Spam op 03-04-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Nogmaals, wat jij wil kan gewoon. Ik vermoed dat je de mogelijkheden van je muis gewoon niet kent. Tenzij je denkt dat er 2 man uit hun nek aan het lullen zijn..........

Wat jij wil dat zet ik hier in de opties gewoon aan en uit. Het zou mij dus een raadsel zijn waarom dat bij jou niet zou kunnen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Je deed me twijfelen omdat ik een MX Master heb, maar volgens Logitechs eigen documentatie kun je SmartShift bij de MX Master 2S uitschakelen en deze altijd in "ratchet" modus (zoals een normaal muiswiel ook doet) houden:

SmartShift inschakelen

Selecteer Inschakelen in het vervolgkeuzemenu SmartShift op het tabblad Aanwijzen en scrollen.

Afbeeldingslocatie: https://aws13-customer-care-assets.s3.amazonaws.com/CC%20Graphics/MX%20Mice/Getting_Started/Enable_SmartShift.jpg

Selecteer Uitschakelen in vervolgkeuzemenu SmartShift in SmartShift uit te zetten.

Wanneer SmartShift is uitgeschakeld, heeft draaien aan of remmen van het scrollwiel geen enkel effect op de huidige scrollmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
MacPoedel schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:25:

[...]

Dat was het! Nu is de muis perfect :9 Dank je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:23
Anoniem: 444127 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:29:
Ik lees mee. Ik moet ook mijn muis vervangen. :)
Steelseries Rival 100 in mijn geval, ik raad die muis niet aan. De scrollwiel begon te snel te stroef te worden en de knoppen zijn nu wat onbetrouwbaar wat betreft het klikken. Daarnaast had ik bij een ander product van hen gemerkt dat de kwaliteitscontrole niet vlekkeloos. Ik overweeg zelf een muis van Logitech.
Ik kan niet oordelen over de MX Master daar ik deze niet heb, maar ik heb wel in de afgelopen 6 jaar 3x MX Performance, een G500 en een g700s versleten. Allemaal linkermuisknop kapot (en nee, ik speel geen League of Legends of andere clickety click mmo's). Als je naar een duurzame oplossing zoekt, zou ik niet bij Logitech kijken.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

MainframeX schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:40:
[...]

Ik kan niet oordelen over de MX Master daar ik deze niet heb, maar ik heb wel in de afgelopen 6 jaar 3x MX Performance, een G500 en een g700s versleten. Allemaal linkermuisknop kapot (en nee, ik speel geen League of Legends of andere clickety click mmo's). Als je naar een duurzame oplossing zoekt, zou ik niet bij Logitech kijken.
Daarom heb ik er moeite mee om veel geld te besteden aan een muis, ze gaan veel te snel stuk.
Pagina: 1