Beste Dolby Atmos materiaal?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik heb een 5.1.4 opstelling sinds dit weekend. Nu ben ik wat materiaal gaan afspelen en zoeken.

De Dolby atmos test blurays zijn geweldig. Die laten echt zien wat het systeem kan doen, ene demo wat duidelijk dan de andere, maar meerendeel is duidelijk indrukwekkend.
Jason bourne serie ga ik nu kijken, deel 1 uit 2012 gezien. Enige wat ik me daarvan direct herinner is een trap die boven iemands hoofd geluid maakte. Ik zou zeggen dat ik er niet bijzonder veel van merkte. Maar als je het merkt, is het nice!

Nu mijn vraag welke andere films/muziek/demo's/games of whatever atmos materiaal kunnen jullie mij aanbevelen?

Qua games lees ik dat deze games atmos zouden ondersteunen:
Assasin Creed Origins (op PC van wat ik kan zien)
Battlefield 1
Crack down 3 (niet released nog)
Final Fantasy XV (op PC van wat ik kan zien)
Gears of War 4
Mass Effect Andromeda (op PC van wat ik kan zien)
Rise of Tombraider
Super lucky Tale.

Kan iemand mij vertellen welke games hierboven op de pc atmos ondersteuning hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 13:27

Theck88

If it's hard just KISS!

Misschien even zoeken op Google?

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reconhell
Theck88 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:24:
Misschien even zoeken op Google?
Goh nee daar was ik nog niet op gekomen bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vond San Andreas wel goed klinken met Atmos (als in: merkbaar). De film is natuurlijk niet geweldig () maar voor een avond ongecompliceerd film kijken goed te doen.

Heb nog geen content op de Xbox One kunnen testen verder..volgens mij heeft alleen de One S en de X Atmos ondersteuning. Nu heb ik wel een One S maar die staat op een niet-Atmos versterker en mijn reguliere One op de versterker die wél Atmos ondersteunt. Verder inderdaad de content van Dolby zelf maar daar was je al achter zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:50
Must haves for atmos:

game of thrones
john wick 1 en 2
transformers 1-5
mad max
Blade Runner 2049
san andreas
gravity

je hebt een hele lijst ergens online staan met alle films die een atmos of dtsx track hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
semi70 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:15:
Must haves for atmos:

game of thrones
john wick 1 en 2
transformers 1-5
mad max
Blade Runner 2049
san andreas
gravity

je hebt een hele lijst ergens online staan met alle films die een atmos of dtsx track hebben.
Dat snap ik, ik heb al een een hele 4k collectie. Alleen Gravity heb ik niet van jou lijstje.
Nu wil ik beslissen welke films ik t eerst wil zien om echt die atmos goed te horen.
Thnx Ik ga eens kijken naar jouw titles.

Game of thrones had ik een stukje gister van opgezet, maar er zitten ook veel rustige momenten in dus kon niet goed opmaken hoe atmos ge-implementeerd is, welke seizoenen of afleveringen springen eruit voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Exorcist schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:42:
Ik vond San Andreas wel goed klinken met Atmos (als in: merkbaar). De film is natuurlijk niet geweldig () maar voor een avond ongecompliceerd film kijken goed te doen.

Heb nog geen content op de Xbox One kunnen testen verder..volgens mij heeft alleen de One S en de X Atmos ondersteuning. Nu heb ik wel een One S maar die staat op een niet-Atmos versterker en mijn reguliere One op de versterker die wél Atmos ondersteunt. Verder inderdaad de content van Dolby zelf maar daar was je al achter zo te zien :)
Oke super ik voeg hem toe aan mijn lijstje van films die ik het eerst wil zien.
Een Xbox one heb ik niet helaas. Alleen een playstation 4, waarbij het mij onduidelijk is, als ik een bluray 1080p film met eenatmos track in gooit of deze goed word afgespeeld. (ik weet dat de ps4 geen 4k drive heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Reconhell schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:57:
[...]

Oke super ik voeg hem toe aan mijn lijstje van films die ik het eerst wil zien.
Een Xbox one heb ik niet helaas. Alleen een playstation 4, waarbij het mij onduidelijk is, als ik een bluray 1080p film met eenatmos track in gooit of deze goed word afgespeeld. (ik weet dat de ps4 geen 4k drive heeft)
De PS4 ondersteunt geen Atmos, ook de Pro niet. :)

/edit

Heb me ergens wel vergist, ook de reguliere Xbox One doet Atmos (in ieder geval met Gears of War 4 zie ik het Atmos led aangaan :P )

[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 03-04-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Hoe is het gesteld met de atmos games op de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reconhell schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:37:
Hoe is het gesteld met de atmos games op de PC?
Hoeveel PC's kunnen Atmos decoderen of eruit gooien?

Zoals hierboven al werd aangegeven voor films; er zitten veel beperkingen aan welke hardware het wel/niet kan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
MAX3400 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:42:
[...]

Hoeveel PC's kunnen Atmos decoderen of eruit gooien?

Zoals hierboven al werd aangegeven voor films; er zitten veel beperkingen aan welke hardware het wel/niet kan.
Elke pc met een dolby atmos reciever? dat is de enige beperking. en de speakers dan.
Lijkt me vrij voorzichzelf spreken.
Weet niet precies wat je met je post wilt aangeven.

Ik vraag naar mensen die ervaring hebben met dolby atmos games op pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:38

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Forza 7 ondersteund Dolby Atmos op de pc, heb mijn pc alleen al lang niet meer aan mijn reciever/pc gehad dus ervaring heb ik er niet mee.

Eea werkt wel op de Xbox One (X), heb echter geen opstelling met plafon speakers etc, dus het Atmos effect is relatief beperkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 06-04-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 12:42
De intro van Batman vs Superman is geweldig.

BlaBlaBla

Pagina: 1