Google domein verificatie werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo

Ik probeer een domein te verifiëren bij Google.
Dit doe ik door een TXT record in te stellen in DNS management. Ik denk dat ik dit goed gedaan heb.

Zowel de Google Dig tool: https://gyazo.com/9fb4a38dc9f357db66a5a570e91b576f
Als MXToolbox: https://gyazo.com/24b32b54fba9d4c58a9ed8f1c7c44e5a

Geven de correcte TXT record weer.
Maar de Google verificatietool geeft een fout en toont een oude record: https://gyazo.com/c3855a7c0d862a4d0539ef56e02b8852

Er staat dat het enkele minuten kan duren, maar die enkele minuten zijn ondertussen enkele tientallen minuten.

Hebben jullie een idee wat er misgaat?

Bedankt voor input, ideeën of hulp!

Beste antwoord (via Carharttguy op 10-04-2018 09:19)

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17
Kan soms wel uren duren... Beetje afhankelijk van je DNS provider en TTL.

Check hier de voortgang https://www.whatsmydns.net/#TXT/doefenschool.be

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:24
Je hebt een TTL van 14400 ingesteld. Dus als Google al eerder een poging had gedaan toen het record nog niet goedstond kan het 4 uur duren voor hij het juiste record ziet.

Handiger is om bij nieuwe records (of als je weet dat wijzigingen ophanden zijn) de TTL te verlagen, dan kun je het als het eenmaal werkt weer wat hoger zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door Thralas op 03-04-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 08:21
Volgens mij kun je ook verifiëren door een HTML bestand te uploaden naar je webserver. Dat deed ik altijd en dan was de verificatie zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
klopt heb verschillende domeinen bij Google en bij de dezelfde hosting partij toch gehad dat ik beide methodes heb moeten gebruiken omdat het niet lukte.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Thanks iedereen voor de input, het domein is uiteindelijk na enkele uren geverifieerd.

Gevalletje van vroegtijdige paniek :)
nassau schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:56:

Handige website, maar niet altijd een even grote hulp, de voortgang was wereldwijd 100%, en toch zag Google de verandering pas enkele uren nadien.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zonderbloem schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:21:
Volgens mij kun je ook verifiëren door een HTML bestand te uploaden naar je webserver. Dat deed ik altijd en dan was de verificatie zo gepiept.
Klopt, dat kan nog steeds, overigens. Zelf ben ik er geen fan van. Op die manier ben je verplicht om het bestand te laten staan en geeft het onnodige load naar de webserver toe. ;)
Carharttguy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:19:
Handige website, maar niet altijd een even grote hulp, de voortgang was wereldwijd 100%, en toch zag Google de verandering pas enkele uren nadien.
Omdat de TTL op 4 uur staat. ;) TTL staat voor Time To Live en wordt in seconden uitgedrukt. Wat het inhoudt lijkt mij nu verder wel duidelijk, hoop ik.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2018 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonderbloem
CH4OS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:24:
[...]
Klopt, dat kan nog steeds, overigens. Zelf ben ik er geen fan van. Op die manier ben je verplicht om het bestand te laten staan en geeft het onnodige load naar de webserver toe. ;)
Een HTML pagina die als naam een gegenereerde code heeft en een grootte van onder de 1KB, onnodige load.... 8)7 Heb je een inbelverbinding op je server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zonderbloem schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:10:
Een HTML pagina die als naam een gegenereerde code heeft en een grootte van onder de 1KB, onnodige load.... 8)7 Heb je een inbelverbinding op je server?
Gaat erom dat een DNS TXT record opvragen veel sneller is dan een webserver vragen een bepaald bestand te serveren vanaf filesystem. En daarbij is de kans dat een DNS-server down is veel kleiner is, dan dat een webserver down is (die toch vaker doelwit zijn van bijvoorbeeld DDoS attacks), om wat voor reden dan ook.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
CH4OS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:19:
[...]
Gaat erom dat een DNS TXT record opvragen veel sneller is dan een webserver vragen een bepaald bestand te serveren vanaf filesystem.
Zover ik weet is die verificatie eenmalig. Het toevoegen van een DNS record duurt even voordat de DNS wijziging overal actief is. Gezien vanuit de hoek dat je je domein snel wil verifiëren, is het uploaden van een HTML bestand toch echt de snelste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zonderbloem schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:25:
Zover ik weet is die verificatie eenmalig.
Nee, de verifiatie is zeker niet eenmalig. Anders kan iedereen na een tijdje alsnog proberen een domein te claimen. ;)
Het toevoegen van een DNS record duurt even voordat de DNS wijziging overal actief is.
Wat totaal afhankelijk is van de TTL die je instelt op de records.
Gezien vanuit de hoek dat je je domein snel wil verifiëren, is het uploaden van een HTML bestand toch echt de snelste optie.
En je dan dus een korte TTL instelt op DNS? Dat duurt dan een paar minuten, maar Google stelt nergens dat je een domein binnen een bepaalde tijd geverifieerd moet hebben. ;)
Pagina: 1