Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mounir
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 11:54
Ik wil voor mijn broertje een laptop kopen. Dit is voor een mix van gamen en schoolwerk. Na research te hebben gedaan kwam ik uit op twee opties:
  • Msi GE63VR 7RF
  • Clevo P651HP6-G
Beiden hebben de volgende componenten:
  • i7-7700HQ
  • GTX 1070
  • 15.6 inch 1080p 120Hz scherm
  • Optimus technologie
Hier komen dan de verschillen:
- De clevo zal een 500GB NVMe SSD hebben van samsung en een 2TB HDD, vergeleken met 1TB HDD en 256 GB SSD van de MSI
- De MSI heeft 16 GB RAM vergeleken met 8 voor de Clevo
- De MSI heeft geen G-sync (wel 3ms respons tijd, de Clevo heeft 5ms), de Clevo wel (ja, samen met Optimus, er is een aparte mux-switch voor)
- De MSI heeft individueel belichtbare toetsen terwijl die van de Clevo belicht kan worden in 3 zones (zeer lage prioriteit, leuk extra'tje)

Prijzen:
Clevo: 1880 euro
MSI: 1650 euro

Ik denk dat het uiteindelijk de MSI wordt, maar zijn er enige redenen waarom de Clevo toch een betere keuze zou zijn?
Het grootste verschil is waarschijnlijk het G-sync scherm van de Clevo, maar ik heb zelf precies dezelfde laptop maar dan met een GTX 1060, en wanneer ik G-sync uitschakel merk ik het amper. Verder kan V-sync altijd gebruikt worden ondanks het kleine beetje toegevoegde input lag.

Beste antwoord (via Mounir op 04-04-2018 11:31)

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:36
@Mounir Ik heb zelf al een half jaar een MSI en heb geen problemen gehad (tot nu toe). Ik denk dat als die gene die jij gekocht hebt het normaal doet dat je hem moet houden. De koeling van een MSI, vooral van de Raider, is velen malen beter dan van een Clevo en tevens is de MSI steviger dan de Clevo.

Laptopfabrikanten hebben soms gewoon een productiefout(sommige meer dan andere merken). :+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de MSI nemen, 8GB ram is tegenwoordig wel echt weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mounir
Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:56:
Ik zou de MSI nemen, 8GB ram is tegenwoordig wel echt weinig.
Ik heb 8GB in mijn laptop en speel ermee maar ik merk geen RAM bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mounir schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:57:
[...]

Ik heb 8GB in mijn laptop en speel ermee maar ik merk geen RAM bottleneck.
Ik heb ook 8GB ram. Zelf merk ik er ook niks van, maar dat is omdat ik geen 16 gb heb. Het is wel degelijk zo dat het soms uitmaakt qua FPS.
YouTube: 8Gb vs 16Gb RAM Test in 7 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik neem aan dat je de Msi GE63VR 7RF bij bol.com zag voor 1649 euro.
even een korte waarschuwing.

De eerste had een pixel die vast zat. Netjes meteen een nieuwe gekregen van bol.
De tweede had in 2 dagen 2 keer BSOD (vastloper in windows 10)

De wifi driver werkte niet naar behoren. Dus die moest ik updaten.
De verlichting op het toetsenbord liep afentoe vast op de laatste firmware update.
En de ventilator maakte in de standaard modus de hele tijd een rare versnelling in rpm.
Niet normaal merkbaar maar als je het eenmaal hoort word je er gek van.

Na alles updaten kreeg ik dus me tweede BSOD en ging deze weer lekker terug naar bol.
Doe wat je wilt met deze info.

ik ben weer lekker op zoek naar een nieuwe. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mounir
gunghir schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:51:
Ik neem aan dat je de Msi GE63VR 7RF bij bol.com zag voor 1649 euro.
even een korte waarschuwing.

De eerste had een pixel die vast zat. Netjes meteen een nieuwe gekregen van bol.
De tweede had in 2 dagen 2 keer BSOD (vastloper in windows 10)

De wifi driver werkte niet naar behoren. Dus die moest ik updaten.
De verlichting op het toetsenbord liep afentoe vast op de laatste firmware update.
En de ventilator maakte in de standaard modus de hele tijd een rare versnelling in rpm.
Niet normaal merkbaar maar als je het eenmaal hoort word je er gek van.

Na alles updaten kreeg ik dus me tweede BSOD en ging deze weer lekker terug naar bol.
Doe wat je wilt met deze info.

ik ben weer lekker op zoek naar een nieuwe. :|
Hmm, toch jammer dat ik dit heb gezien nadat ik het al heb besteld :P

Toch bedankt voor de tip, ik zie donderdag wanneer het aankomt wel hoe het is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:36
@Mounir Ik heb zelf al een half jaar een MSI en heb geen problemen gehad (tot nu toe). Ik denk dat als die gene die jij gekocht hebt het normaal doet dat je hem moet houden. De koeling van een MSI, vooral van de Raider, is velen malen beter dan van een Clevo en tevens is de MSI steviger dan de Clevo.

Laptopfabrikanten hebben soms gewoon een productiefout(sommige meer dan andere merken). :+
Pagina: 1