Notifications wel in browser, niet in desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ik vind het erg fijn dat tweakers.net 'web notifications' (push berichten) naar m'n browser kan sturen als er is een reactie komt op iets wat ik doe ofzo. Sinds een paar versies Firefox ondersteund Firefox nu ook Desktop Notifications (dus dat ze rechtsonder in m'n beeld komen ongeacht hoe m'n browser op dat moment open is).

Het lijkt er nu op dat ik daar geen onderscheid in kan maken op tweakers.net

https://support.mozilla.o...ons/1139372#answer-947512 <-- Hier maakt iemand het onderscheid tussen Desktop notifications, Web Push notifications en Web push updates.

Ik zou graag een optie zien die er voor zorgt dat ik WEL de Web push updates krijg in het 'belletje' bovenin, maar niet ook een Desktop notification, rechtsonder in m'n beeld ontvang. (als ik de suggestie in de link hierboven volg, om de desktop notifications uit te zetten, ontvang ik ook geen Web push updates meer. De site geeft dan aan dat mijn browser geen push berichten ondersteund)

Dus:
Geen desktop notifications
Wel Web push updates

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je stelt het in per browser en device. Als je dus op je mobiel ze wel wilt hebben, zal je het daar in de browser moeten opgeven. Wil je die op je Desktop niet meer, dan zal je die voor je desktop zelf weer uit moeten zetten als je die dus eerder had aangezet. Dit kan heel makkelijk via de optie onderin de pop-up als je op 't belletje klikt, net boven "markeer alles als gelezen".

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 22:16
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik spreek niet over een platform.
De 'desktop notifications' is hoe het in de link benoemd wordt. (desktop notifications zijn specifiek die popups rechtsonder in je beeld)

Wat ik dus wil, is wel het klokje bovenin, maar niet meer de notificaties rechtsonder.

(( in Firefox termen is dat dus "Web push updates" ))

Dus eigenlijk hoe het vroeger was voordat Firefox de Desktop Notifications ging ondersteunen.

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En ik leg je uit wat welke optie doet. Dat wat onder de notificatieoverzicht staat, zet de webpush notificaties aan of uit voor die browser en platform. Er staat letterlijk "Ontvang pushnotificaties in de browser" voor het knopje. Duidelijker kan het echt niet omschreven worden. Instellingen omtrent notificaties bij het belletje vind je daar niet, die kan je bij https://tweakers.net/instellingen/notificaties/ aanpassen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hoe de browser notificaties weergeeft kunnen wij niet bepalen, dat doet de browser. Ik zou eens gaan kijken of je er iets aan kunt instellen in Firefox.