Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zonnepanelen. Waarom zoveel prijs verschil

Pagina: 1
Acties:

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08
Ja ook ik heb de stap gezet om zonnepanelen te nemen.. Echter volg ik er totaal niets meer van.

Aanbieder 1 zegt dit Aanbieder 2 zegt dat.

Serie geschakeld of parallel . 1fase of 3fase aansluiting. Meterkast verbouwen.

Wie kan mij opweg helpen?

Ik heb 2 Aanbieders van zonnepanelen over de vloer gehad.

Aanbieder 1 : Zonnemarkt

Deze bied 20 panelen aan voor : € 7.529,00 incl. BTW

De micro omvormers van Enphase (folder die ik heb gegeven), hierbij worden de panelen parallel geschakeld en heeft elk paneel zijn eigen omvormer achter het paneel, kan je de panelen per stuk monitoren, haal je het optimale rendement uit het paneel en komt er geen omvormer in huis. Enphase geeft 20 jaar product garantie. Daarnaast kan je met dit systeem makkelijk panelen bijplaatsen in de toekomst.
Verwachte opbrengst met dit systeem met 17 panelen is 4.599 kWh op jaarbasis.

Verwachte opbrengst met dit systeem met 20 panelen is 5.410 kWh op jaarbasis.

Info:

Zonnepanelen: MUNCHEN SOLAR 290 WP FULL BLACK
Omvormer: SOLIS 5K - 4G (2 X MPPT)

Aanbieder 2: SolarStudio

20 panelen aan voor : 14832 excl BTW

Systeem heeft een wp van 6000w
Verwachte opbrengst 4920 kWh

info:

Zonnepanelen: Solarwatt BMW
Omvormer: Solaredge

Nu wil ik niets zelf doen maar laten doen.
Echter snap ik die 7k verschil in prijs niet.
Wie kan mij enigsinds opweg helpen / dan wel antwoord geven op

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11 21:46

P_Tingen

omdat het KAN

Je eerste aanbieding zit op €1,29 per wp, de tweede op €2,47. Die laatste lijkt me veel te duur. De eerste aanbieder is scherp met zijn prijs. Waar de verschillen vandaan komen? Tja, verschillen kunnen komen door kwaliteitsverschil in de gebruikte omvormers of panelen, maar een bijna 100% prijsverschil is moeilijk te rechtvaardigen.

Overigens, als je van plan bent om zoveel geld uit te geven, kun je misschien maar beter inlezen in de materie voor je je een oor aan laat naaien door leveranciers. Lees je in en weet waar je het over hebt. Waarom heb je een 5K omvormer nodig als je micro-omvormers hebt? Zijn het geen optimizers achter je panelen?

En nog een ding over 20 jaar garantie op micro-omvormers. Die had ik ook met Enecsys en toen viel Enecsys om; weg garantie.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-11 06:03
optie 1, redelijk marktconform, maar wat @P_Tingen zegt, omvormer hoort er niet bij in deze.
optie 2, weglopen, kost minstens 6000 euro te veel.

als je voorstellen wilt horen over hoe het anders kan, doe ff een foto van je huis en of omschrijving van het dak.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• crazyharrie
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11-2023

crazyharrie

9370WP op O-Z-W Ecodan 7,5Kw

Laat iemand op het zonnepanelenforum je eerst adviseren m.b.t. de mogelijkheden van je dak, schaduw of niet, benodigde opbrengst en de diverse hardware welke te koop is.
Dan kun je een betere beslissing maken welke installatie het best geschikt is in jouw situatie en wat dat mag kosten.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1779223

@Loesje: Wie niet in (vandebron) zonne energie gelooft, moet er maar eens in gaan liggen. http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=19198&sid=17057

• frk123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-10 21:24
P_Tingen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:36:
Je eerste aanbieding zit op €1,29 per wp, de tweede op €2,47. Die laatste lijkt me veel te duur. De eerste aanbieder is scherp met zijn prijs. Waar de verschillen vandaan komen? Tja, verschillen kunnen komen door kwaliteitsverschil in de gebruikte omvormers of panelen, maar een bijna 100% prijsverschil is moeilijk te rechtvaardigen.

Overigens, als je van plan bent om zoveel geld uit te geven, kun je misschien maar beter inlezen in de materie voor je je een oor aan laat naaien door leveranciers. Lees je in en weet waar je het over hebt. Waarom heb je een 5K omvormer nodig als je micro-omvormers hebt? Zijn het geen optimizers achter je panelen?

En nog een ding over 20 jaar garantie op micro-omvormers. Die had ik ook met Enecsys en toen viel Enecsys om; weg garantie.
En dat niet alleen, maar als ze kapot gaan moet je op het dak het ding (laten) vervangen....

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11 21:46

P_Tingen

omdat het KAN

frk123 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:39:
[...]
En dat niet alleen, maar als ze kapot gaan moet je op het dak het ding (laten) vervangen....
Vertel mij wat, been there, done that. Na anderhalf jaar een inverter kapot en via Marktplaats nog een vervanger kunnen scoren. Tvt weer met een jaar verlengd 😭

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1