---
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2018 02:55 ]
[ Voor 22% gewijzigd door paknaald op 03-04-2018 07:31 ]
Ik vermoed dat je niet heel zeker over jezelf en je traject tot nu toe bent, maar echt een WO bachelor computer science is geen puinhoop. Nee, algemeen genomen wordt het niet gezien als een volledige opleiding, maar dat is vooral relevant bij je eerste baan, en die heb je toch al gehad nu. Al wordt het mij nu niet helemaal duidelijk wat je nu doet en op welk niveau dat is.Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 01:16:
Iemand ervaring met zo een puinhoop aan opleiding, carriere en emotionele stabiliteit? Heb je advies voor mijn situatie, ik hoor het graag.
Bedrijven willen wel meer. Liefst 20 jaar ervaring in een taal die 10 jaar bestaat, een master, dan dan €2000 bieden per maand. Vacature teksten zijn het ideale wensenlijstje van bedrijven, die moet je niet te serieus nemen. Uiteraard ook niet gaan solliciteren voor een senior projectmanager nu direct. Maar als je 2 jaar ervaring hebt kan je echt prima solliciteren bij een functie waar ze 3 jaar ervaring vragen.Dit vooral omdat heel veel bedrijven 3/5 jaar werkervaring zoeken met minimaal HBO niveau, hier zou ik dus als het ware voor ervaring gaan i.p.v. een Master.
Die vragen zie ik al een tijdje niet zoveel meer. Ten tijde van de crisis zag je het overal, maar bedrijven hebben ook door dat het wat lastiger wordt om de juiste mensen uit de poel te vissen.Sissors schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:56:
Bedrijven willen wel meer. Liefst 20 jaar ervaring in een taal die 10 jaar bestaat, een master, dan dan €2000 bieden per maand.
Dit is enkel interessant als je weet dat je het kan, als ik deze optie zou hebben zou ik het niet snel doen :-). Ik heb de laatste jaren van mijn studie fulltime gewerkt, en dit heeft voor uitloop gezorgd.paknaald schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:28:
Werken en studeren tegelijk is op veel vlakken slim, maar persoonlijk zwaar.
• Je mist geen inkomen, werkgever betaalt vaak of in ieder geval aftrekbare studiekosten (tip: zoek door tot een werkgever die je bewust hierbij wil helpen, die bestaan)
• Je bouwt tegelijkertijd werkervaringsjaren op én aan je maximaal behaalde graad
• Mits passend werk kun je ook soms meteen toepassen wat je leert, vaak zelfs voor werkgever mooi meegenomen (ook opdrachten / scripties)
• Het trekt een zware wissel op je privéleven. 4 dagen werken, 1 à 2 studeren eindigt altijd gewoon met op je tandvlees lopen.
[ Voor 51% gewijzigd door Gopher op 03-04-2018 08:17 ]
Nog steeds echter hoef je echt niet aan alle eisen en wensen die op een vacature staat te voldoen om te solliciteren erop. Natuurlijk niet het te extreem maken, want daar krijg je alleen maar teleurstellingen van.TheBrut3 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:08:
[...]
Die vragen zie ik al een tijdje niet zoveel meer. Ten tijde van de crisis zag je het overal, maar bedrijven hebben ook door dat het wat lastiger wordt om de juiste mensen uit de poel te vissen.
Vraag is: wat is voor jou een hoge functie/salaris? Wil je graag de CEO worden van Accenture Nederland, of senior developer bij een leuk bedrijf? Of ergens daar iets tussenin? Vind je 5k een mooi hoog salaris, of doel je meer op 10k?Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 01:16:
Of is de markt voor software ontwikkelaars sterk genoeg (zoals je dat zovaak leest in het nieuws...) dat het gebrek aan een Master geen probleem zou zijn om hoge functie/salaris te krijgen?
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
HD4Life @ Full-HD
Je schrijft dat je toekomst er grimmig uitziet maar zoals ik het lees bedoel je het verleden.quote: csinfinfcsMijn toekomst ziet er wat grimmig uit door de depressie/gemiste/onderbroken jaren. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
[ Voor 19% gewijzigd door roger128 op 03-04-2018 12:54 ]
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Verwijderd
Ik heb het laatste jaar van mijn WO master parallel gedaan aan een fulltime baan, voornamelijk door het 's avonds (meestal niet) en in het weekend (ook liever niet...) te doen. Er staat een jaar werk voor de afstudeerscriptie, en ik heb het in 3 jaar doorlooptijd gehaald, maar ik kan het niemand aanraden... het kost gewoon te veel energie. Wellicht als je maar 2 of 3 dagen zou werken is het te doen, maar niet naast een fulltime baan. Wel heb ik wat ik in mijn baan heb geleerd kunnen toepassen bij de scriptie, andersom heb ik er minder aan gehadpaknaald schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:28:
Werken en studeren tegelijk is op veel vlakken slim, maar persoonlijk zwaar.
• Je mist geen inkomen, werkgever betaalt vaak of in ieder geval aftrekbare studiekosten (tip: zoek door tot een werkgever die je bewust hierbij wil helpen, die bestaan)
• Je bouwt tegelijkertijd werkervaringsjaren op én aan je maximaal behaalde graad
• Mits passend werk kun je ook soms meteen toepassen wat je leert, vaak zelfs voor werkgever mooi meegenomen (ook opdrachten / scripties)
• Het trekt een zware wissel op je privéleven. 4 dagen werken, 1 à 2 studeren eindigt altijd gewoon met op je tandvlees lopen.
[ Voor 3% gewijzigd door pirke op 03-04-2018 18:35 ]
[ Voor 3% gewijzigd door MikeN op 03-04-2018 20:43 ]
Detachering: ja, urenregistratie hoort er bij, maar kost je niet meer dan 10-15 minuten per week. Ik doe het 8 jaar, en kort door de bocht: detacheerders zijn commerciële ondernemingen, en ze zien jou als een investering waar rendement uit komt. De kunst is om win-win situaties te creëren: het bedrijf wilt rendement op jouw inzet, en jij wilt relevante klussen waar je een goed CV mee kan opbouwen. Als je ervaring wil opdoen bij de Boskalissen, Rabobanken en Shellen van deze wereld, zijn het prima bedrijven. Detacheerders zorgen ervoor dat jij daar binnen komt, jij kan werk doen dat je ligt en een mooi CV opbouwen. Als je opleidingen wil doen, staan ze daar bijna altijd voor open, want het draagt bij aan jouw marktwaarde. Met de jaren krijg je dan een soort "opwaartse spiraal" omdat je meer ervaring opbouwt en zo in kan stappen op hogere klussen.Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:02:
Ik krijg wat uiteenlopende meningen hier. Zou je op basis van mijn reacties hierboven nog hetzelfde aanraden? Dank allen.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq