Vraag

• Geest123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-04-2022
Beste Tweakers!

Na meer dan 2 jaar trouwe dienst van mijn Oneplus X, begint het onder hand tijd te worden voor een nieuwe telefoon.

Ik kom er niet helemaal uit en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil een telefoon voor ongeveer €300,- maar iets meer of minder vind ik niet erg. De prijs-kwaliteit verhouding vind ik het belangrijkste. Daarnaast vind ik een goed presterende camera heel belangrijk.

Zelf ben ik gekomen op 3 telefoons: de Huawei P smart, de Honor 7X en de Xiaomi Mi A1. Nu zit ik wel in dubio want welke zal ik kiezen. Kunnen jullie mij helpen, welke voor mij een betere keuze is en waarom of hebben jullie zelfs nog andere alternatieven waar ik niet opgekomen ben.

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!

Alle reacties

• Geest123
Ik heb zeker gekeken naar de nokia 6 maar aangezien ik het idee heb dat de camera hiervan minder is dan van de andere viel deze voor mij af. Of heb ik dit verkeerd gezien? want voor de rest heb ik het idee dat deze mobiel een zeer goede optie is.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
reviews: Nokia 8 Sirocco, 7 plus, 6 en 1 en 8110 - Kromming van de tijd
Over de camera gesproken: die lijkt hetzelfde als op de vorige. Hij heeft een maximale resolutie van zestien megapixel en maakt, zoals je van een midrangetelefoon zou verwachten, op het oog aardige, maar zeker geen spectaculaire plaatjes.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Een nokia 6 is iets wat ik je zou aanraden.
Er is ook een nokia 6 2017 te koop en die telefoon is minstens 100 euro goedkoper dan zijn opvolger met evenveel ram en opslag.

Verwijderd

als je de camera belangrijk vind vind je de meeste goede in een sony xperia vooral voor dit budget xperia z5 of dergelijke met en hogere dpi dan de meeste toestellen

• Geest123
Na een korte evaluatie ben ik tot de conclusie gekomen dat ik iets meer budget heb. Ik ben daarom tot de volgende selectie gekomen:

https://tweakers.net/pric...11;1125011;763617;841539/

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om tot 1 keuze te komen. Extra alternatieve zijn natuurlijk ook altijd welkom. Ik hoor graag van jullie!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Dan zou ik voor Nokia 7+ gaan,geweldige phone.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• tomvand
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-03-2023
Afgaande op die lijst kan de Galaxy S8 ook een optie zijn. Die is op dit moment in de aanbieding bij de MediaMarkt voor 384 euro icm een abonnement van Tele2, maar de aanbieding werkt ook gewoon als je een maandelijks opzegbaar abonnement selecteert ipv een 2-jarig abonnement. Dat kun je in principe dus gewoon na een maand opzeggen.

https://telefoonabonnemen...ent?articles=499+505+2965 (zet "toestelkrediet" op 0 euro om de echte toestelkosten te zien)

Het ligt net even boven je budget (toestel + aansluitkosten + 1 maand abo), maar de prijs-kwaliteit verhouding is behoorlijk goed.

• Geest123
tomvand schreef op donderdag 19 april 2018 @ 06:37:
[...]

Afgaande op die lijst kan de Galaxy S8 ook een optie zijn. Die is op dit moment in de aanbieding bij de MediaMarkt voor 384 euro icm een abonnement van Tele2, maar de aanbieding werkt ook gewoon als je een maandelijks opzegbaar abonnement selecteert ipv een 2-jarig abonnement. Dat kun je in principe dus gewoon na een maand opzeggen.

https://telefoonabonnemen...ent?articles=499+505+2965 (zet "toestelkrediet" op 0 euro om de echte toestelkosten te zien)

Het ligt net even boven je budget (toestel + aansluitkosten + 1 maand abo), maar de prijs-kwaliteit verhouding is behoorlijk goed.
Dit is zeker een mooie mogelijkheid! Maar zit je dan niet vast aan bepaalde voorwaarden? Ik heb namelijk het idee dat er een addertje onder het gras zit.

• tomvand
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-03-2023
Dat zou je denken, maar ik heb hem zelf maandag besteld en nu in huis, met een contract waar uitdrukkelijk op staat dat de contractduur "0 maanden" is.

En in de voorwaarden staat het volgende:
Waaraan ben je door je bestelling gebonden?
Door je bestelling heb je de volgende overeenkomsten gesloten:
• Een Dienstovereenkomst met Tele2 Nederland B.V. voor de levering van de Dienst. De looptijd van de Dienstovereenkomst vangt aan nadat je het Toestel in ontvangst hebt genomen en bij een Sim Only-abonnement als je je simkaart hebt geactiveerd, maar als je je mobiele nummer mee neemt van een andere aanbieder vangt de looptijd aan wanneer het overnemen van jouw mobiele nummer is voltooid. Je ontvangt van ons per sms informatie over deze datum.
• Indien de looptijd van je Dienst 0 maanden is, dan is je Dienstovereenkomst (Abonnement) op elk moment opzegbaar met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Na de looptijd van de Dienst (voor zover dit een Abonnement betreft) wordt de Dienstovereenkomst stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd, tenzij je de Dienstovereenkomst opzegt tegen het einde van de minimumduur met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand. Na afloop van de Dienst (voor zover het een Abonnement betreft) met een minimumduur (bijvoorbeeld 24 mnd) wordt de Dienstovereenkomst
stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd.
• Als je bij deze Dienst ook een Toestel hebt gekocht: een Koopovereenkomst voor de levering van je Toestel met de Toestelverkoper.
• Als je het Toestel in termijnen betaalt: een Kredietovereenkomst met Tele2 Finance B.V. voor de betaling van je Toestel. De looptijd van de Kredietovereenkomst vangt gelijktijdig aan met de looptijd van je Dienstovereenkomst zoals hierboven omschreven. Na de looptijd van de Kredietovereenkomst eindigt deze automatisch, onder de voorwaarde dat alle betalingen voor het Toestel op dat moment ook zijn gedaan. Je hebt het afsluiten van een Kredietovereenkomst met je echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner besproken en hij/zij gaat daarmee akkoord. Als je een Kredietovereenkomst van € 250 of minder hebt gesloten, dan heb je verklaard dat je je ervan bewust bent dat je een lening aan gaat en dat je deze kan betalen.
• Als je Dienstovereenkomst (Abonnement) op elk moment opzegbaar is met inachtneming van een opzegtermijn van één maand en je daarbij een Kredietovereenkomst hebt gesloten dan wordt bij opzegging ook de Kredietovereenkomst beëindigd. Je betaalt dan het restant van je Toestelkrediet direct en in één keer.
• Alle door jou verstrekte gegevens in verband met het sluiten van de Kredietovereenkomst zijn naar waarheid ingevuld.
Het enige addertje onder het gras is dat je aansluitkosten (30e) en minimaal 1 maand abonnement (12e) betaalt, waarmee het totaal dus wat omhoog gaat tov de toestelprijs (384e).

Maar verder? Het is gewoon een maandelijks opzegbaar contract waar je toevallig een flink afgeprijsde telefoon bij krijgt, uitdrukkelijk zonder minimumduur.

EDIT:

Natuurlijk wel even opletten dat je de optie "maandelijks opzegbaar kiest", dat je geen toestelkrediet neemt, dat je ook daadwerkelijk een maandelijks opzegbaar contract tekent, en dat je pas opzegt als het abonnement begonnen is.

[ Voor 3% gewijzigd door tomvand op 19-04-2018 12:44 ]

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40
@tomvand
Ik heb er net ook 1 gehaald. Op het contract staat idd dat na beëindiging het toestel krediet moet worden afbetaald, maar dat is dus €0. De medewerker van de MM zei dat het ook allemaal prima was en dus best slim om het zo te doen. Voor dezelfde prijs is er niet veel beters te krijgen.

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08 21:40
Moto G6 plus komt binnenkort, lijkt een zeer interessant toestel imo.

nieuws: Motorola introduceert vijf smartphones in Moto G6- en E5-series

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 19:28

InSanex

serenity now!

Helaas is de Mediamarkt aanbieding met de S8 weer voorbij... :/

Het weer in Halfweg

• Geest123
InSanex schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:55: