Freeze-problemen met windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-04 06:23
Ik heb enkele problemen met mijn pc:
1) Freeze: mijn pc freezet heel vaak. Krijg geen blauwe scherm, maar het stopt sporadisch met reageren.
2) Bij het opstarten freezet het scherm bij het inlogscherm.
3) PC schakelt automatisch uit tijdens het opstarten. Dit gebeurt meestal enkele keren achterelkaar.
4) PC gaat soms automatisch aan in de nacht.

Waar aan zou het mogelijk kunnen liggen?

Ik gebruik windows 10

Hardware:
Gigabyte H77-D3H
2x Vengeance 8GB DDR3
Crucial M4 SSD 128GB
Be quiet! pure power 350w

Allemaal gekocht in mei 2013

[ Voor 13% gewijzigd door JayJayW18 op 18-04-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Mijn eerste ingeving is voeding. Leen een andere voeding van een vriend en kijk of dat het oplost of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Microkid op 03-04-2018 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
EricJH schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 04:31:
Mijn eerste ingeving is voeding. Leen een andere voeding van een vriend en kijk of dat het oplost of niet.
Mag ik vragen waarom het aan de voeding zou kunnen liggen? Het opstartprobleem zou daar mogelijk aan kunnen liggen, maar ook mn freeze-probleem?

Ik heb de volgende dingen gedaan:
memtest86: geen fouten
geheugens eruit gehaald en 1 voor 1 gebruikt. Problemen blijven

Het is nu allemaal erger geworden. Ik moet vaak een uur over doen om mn pc te starten, omdattie elke keer uitvalt zonder inlogscherm bereikt te hebben. Soms valt het helemaal uit, soms gaattie weer auto aan.

Freeze gebeurt sowieso 1x na opstarten. Heb geen 1x meegemaakt dat de pc tussen aanzetten en uizetten niet is gefreezed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 20:43
Klinkt als een aan uit knop die niet lekker zit? Heb zelf ook wel eens zoiets gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
corporalnl schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:57:
Klinkt als een aan uit knop die niet lekker zit? Heb zelf ook wel eens zoiets gehad namelijk.
Dan freeze het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 10:18

Dograver

>> Insert Title Here <<

Gebruik je een externe videokaart?
En heb je op het moederbord onboard VGA/DVI zitten, laat het beeld daar eens via verlopen.
Zou wel adviseren om de grafische kaart dan tijdelijk te verwijderen uit de PC.

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wat gebeurt er onder Windows 7 of eventueel Windows 8.1? Gewoon even 2e partitie inrichten en dual boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lekspanning vanwege randaarde niet aanwezig?

Ook zou het helpen als je gewoon je startpost aanvult met een complete lijst van onderdelen en, dan specifiek, de aankoopdatum van de voeding :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
Dograver schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:24:
Gebruik je een externe videokaart?
En heb je op het moederbord onboard VGA/DVI zitten, laat het beeld daar eens via verlopen.
Zou wel adviseren om de grafische kaart dan tijdelijk te verwijderen uit de PC.
Nee, geen externe videokaart
Alleen cpu, ram, ssd, en hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
sugarlee89 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:25:
Wat gebeurt er onder Windows 7 of eventueel Windows 8.1? Gewoon even 2e partitie inrichten en dual boot.
Hoe doe je dat? Ik weet weinig van computers af, dan de basis dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
MAX3400 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:25:
Lekspanning vanwege randaarde niet aanwezig?

Ook zou het helpen als je gewoon je startpost aanvult met een complete lijst van onderdelen en, dan specifiek, de aankoopdatum van de voeding :)
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JayJayW18 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:28:
[...]

Hoe doe je dat? Ik weet weinig van computers af, dan de basis dingen.
Niet want de bootfiles van Windows 10 zijn anders dan die van Windows 7. Dat had dus andersom gemoeten namelijk eerst Windows 7 en daarnaast Windows 10.

Eventueel kan je wel met een Linux Live CD aan de gang; die kan je gewoon opstarten van USB, hoef je niet te installeren en als 'ie ook vastloopt, lijkt me er echt iets niet goed hardware-matig.
Ah, de "beruchte" M4... Die staan er ook om bekend om ineens de geest te geven.

De PSU is, wat mij betreft, even wat minder urgent om te troubleshooten maar BQT stond in 2013 ook niet altijd bekend als leverancier van de meest betrouwbare spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayW18
MAX3400 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:32:
[...]

Niet want de bootfiles van Windows 10 zijn anders dan die van Windows 7. Dat had dus andersom gemoeten namelijk eerst Windows 7 en daarnaast Windows 10.

Eventueel kan je wel met een Linux Live CD aan de gang; die kan je gewoon opstarten van USB, hoef je niet te installeren en als 'ie ook vastloopt, lijkt me er echt iets niet goed hardware-matig.

[...]

Ah, de "beruchte" M4... Die staan er ook om bekend om ineens de geest te geven.

De PSU is, wat mij betreft, even wat minder urgent om te troubleshooten maar BQT stond in 2013 ook niet altijd bekend als leverancier van de meest betrouwbare spullen.
Wat is PSU en BQT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

PSU: [google=PSU] -> power supply unit
BQT: Bequiet :P

Maar: je zult
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

hebben gezien. Als je iets wilt toevoegen aan je reactie en niemand anders heeft gereageerd, doe dat door alle reacties in 1 post te zetten: zet geen vele berichten onder elkaar. Dat komt als erg vervelend over.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Power Supply Unit van BeQuieT.

No offense maar als deze termen je weinig tot niets zeggen; ik zou de PC dan sneller naar een computerboer om de hoek brengen want ik voorzie enige uitdagingen qua troubleshooting en zelf vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJayW18
MAX3400 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:38:
[...]

Power Supply Unit van BeQuieT.

No offense maar als deze termen je weinig tot niets zeggen; ik zou de PC dan sneller naar een computerboer om de hoek brengen want ik voorzie enige uitdagingen qua troubleshooting en zelf vervangen.
Ik heb de laatste 3 PC's zelf inelkaar gezet, dus dat moet geen probleem zijn.
Kom die termen dus 1x in de 10 jaar tegen, vandaar dat ik het niet weet.

Maar wat kan ik nu doen om achter te komen waar het aan ligt?

[ Voor 5% gewijzigd door JayJayW18 op 18-04-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gaat over stokoude hardware maar de gedachten er achter kloppen nog steeds. De voeding vervangen zou ook mijn eerste gedachte zijn als memtest gewoon draait.

Of moederbord heeft een tik gehad, maar voeding tijdelijk als test vervangen is makkelijkste test. (Als je iemand hebt waar je de voeding kunt lenen). Vraag wordt wel: is vervangen van hardware het nog waard of wordt het tijd voor een nieuwe? Aarde kan, maar dan heb je 5 jaar geluk gehad.

Snelste en goedkoopste: regel een bootable Linux en een bootable Windows. Ga daar een tijdje uitgebreid 'spelen' incl belasten van CPU en video. Als daar niets -> kans op softwareproblemen. ALs wel -> hardware. Al zou ik mijn geld zetten op hardwareproblemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1