Welke mediaplayer kopen voor Netflix HD en Kodi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-05 20:45
Sinds een tijdje de tv's van het merk Loewe herontdekt. Prachtige apparaten, maar één nadeel: ze ondersteunen geen Netflix HD/4K en hun ingebouwde mediaplayer is maar pauvertjes.

De NvidiaShieldTV 2017 eraan en ik heb gelijk een Android smart-tv. De remote van de tv verandert gelijk in de remote voor de Shield via HDMI-CEC.

Probleem opgelost? Nee hoor, ik vind die Shield niet stabiel werken. Je moet steeds een minuut wachten voor je via CEC commando's kan sturen, het ding loopt al wel eens vast enz.

Nu goed, in mijn woonkamer staat hij nu en blijft hij staan. In de hobbykamer staat inmiddels ook zo'n Loewe tv en ben op zoek naar een gelijkaardige mediaplayer.
Doelstelling: hij moet Netflix HD kunnen, Kodi en overweg kunnen met Dolby Digital en DTS geluidsformaten.
1001 mogelijkheden, maar Netflix in HD schijnt een moeilijke te zijn.

Wie weet welke speler bruikbaar is?

Bedankt!
Gert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Beeldbuisje schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:35:
Wie weet welke speler bruikbaar is?
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Topic die kant op gegaan dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:08
Ik was ook een fervent Kodi gebruiker, maar sinds de aankoop van een Apple tv 4K icm Infuse pro nog werkelijk geen moment aan teruggedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:56
Apple TV 4K met vlc? Ik weet niet precies wat je met Kodi wil doen?

[ Voor 103% gewijzigd door NotSoSteady op 03-04-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wellicht Xbox One een oplossing? Heb je meteen een gameconsole wat ook in staat is om legaal (dus niet moeilijk doen met hacks enz) Netflix en Kodi te draaien.:

https://troypoint.com/install-kodi-xbox-one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1001 mogelijkheden
Volgens mij niet; NetFlix UHD wordt maar in een paar combinaties ondersteund volgens https://help.netflix.com/en/node/13444

Simpelste antwoord: wil je Windows? Dan zit je vast aan Windows 10, het liefst in combinatie met een Kaby Lake of Coffee Lake CPU en een HDMI2.0 interface. Wil je geen Windows, dan kan je kiezen uit het lijstje en zal je concessies moeten doen aan Kodi-functies en mogelijk richting iets als Plex ofzo moeten denken.

@magnifor mooie oplossing maar ik heb hier een XOX staan; dat ding doet alles niet met Kodi wat je als "thuisgebruiker" verwacht. Geen SMB, geen HEVC, geen 10-bit, je moet een NFS-share of FTP-server hebben om je koppeling my MariaDB te leggen etc. Oh, en hij loopt by design vast bij UHD-spul. Ik vrees zelfs (maar ik zit iets meer in die hoek qua Microsoft), dan ook Leia niet 100% werkt op de XOX zoals dat wel doet op een "gemiddelde" PC.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:56:
[...]
@magnifor mooie oplossing maar ik heb hier een XOX staan; dat ding doet alles niet met Kodi wat je als "thuisgebruiker" verwacht. Geen SMB, geen HEVC, geen 10-bit, je moet een NFS-share of FTP-server hebben om je koppeling my MariaDB te leggen etc. Oh, en hij loopt by design vast bij UHD-spul. Ik vrees zelfs (maar ik zit iets meer in die hoek qua Microsoft), dan ook Leia niet 100% werkt op de XOX zoals dat wel doet op een "gemiddelde" PC.
Nu heb ik thuis geen Xbox dus weet niet hoe het allemaal werkt, maar NFS is sowieso aan te raden gezien deze minder overhead heeft dan SMB. Als de TS een NAS heeft moet het ontbreken van SMB geen probleem zijn.

Over HEVC en 10-Bit , dat zijn voor mij (uiteraard kan dit bij TS en anderen verschillen) van die dingen die wel nice zijn maar nog niet noodzakelijk. Ik ben iemand die gewoon tevreden is met een Sparks 1080p release ;) en geef momenteel weinig om randzaken als H.265, 4K en HDR etc. Verder wat er niet is kan nog komen.

Wat betreft koppelen van Kodi aan MariaDB, ja dat kan maar dan ga ik liever voor een oplossing als Plex.

Wat ik wil zeggen is dat als Kodi voor Xbox voldoet aan de eisen van de TS dat de Xbox een prima oplossing is. 188 euro voor een mediaplayer en gamingconsole is echt niet duur gezien de Shield al rond de 200 euro kost (wat wellicht meer mediamogelijkheden heeft maar toch).

[ Voor 12% gewijzigd door magnifor op 03-04-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Vrij nieuw hier op dit forum en aankoopadviezen over de kop gezien. thnx aan de mod voor het juiste sub-forum :)

Netflix in UHD is iedereen wel duidelijk, maar waarom Kodi? Goh...

Al redelijk lang met Kodi bezig en het heeft zo wat zijn voordelen. Er vanuit gaande dat ik de toekomstige mediaspeler in mijn hobbyruimte ga zetten.
Met Kodi heb je de VU+ addon dewelke vrij goed live streams en opnames van mijn gelijknamige Enigma 2 satellietontvanger kan weergeven op een andere locatie. Dit is trouwens ook een must.
Voor de rest heb ik me ooit eens bezig gehouden om al mijn blu-rays te rippen. Hier en ginder een ondertiteltje dat ontbreekt.
Kodi maakt een mooi overzicht uit de IMDB database van de films die op m'n nas staan. (Dat is trouwens een Qnap TS221.) Het is héél makkelijk om even een ondertiteltje er bij te downloaden en eventueel juist te syncen.
Ook toegegeven: als ik een filmpje wil zien dat ik niet op Netflix vind en zelf niet heb, durf ik al eens het illegaaltje uit te hangen. Vaak belabberde kwaliteit, maar goed beter dan niks. Ook dat gaat met Kodi.

Niet dat dat persé hoeft (ik heb de Shield al aan de 4K tv hangen), maar heb toch wat 4K HDR materiaal. Als de speler niet om kan met H.265 gaat er één en ander aan beeldmateriaal niet kunnen bekeken worden.

Wat mij betreft staat dat wel onderaan de ladder van verlangens. Je zou het ze niet geven, maar die laatste generatie Loewe tv's hebben een bijzonder goede upscaler. Je ziet amper verschil tussen een goede Full HD film en een échte 4K. En ja, ik kan het verschil wel goed onderscheiden zonder upscalers ;)

De link van Jorgen moet ik eens goed bekijken als ik tijd heb. Lijkt me interessant.

Maar goed, bovenstaande wetende: zijn er alternatieven voor Kodi? (Die Roku lijkt me wel een mooie te zijn, maar helaas geen Kodi blijkbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het voordeel van AppleTV, Roku, PopcornHour, HDI Dune, WD Mede8er, etc. is dat het besturingssysteem en het apparaat uit dezelfde fabriek komen. Ze zijn dus volledig op elkaar afgestemd. M.u.v. de AppleTV, zit je bij allemaal wel vast aan de interface / mediaspelersoftware die de fabrikant heeft meegeleverd. Je kunt dus niet ineens voor Kodi, of Plex, of zelfs maar Netflix kiezen.

Je kunt m.i. daarom beter kiezen voor een mediaspeler met Android, of Android TV. Het verschil zit hem (1) in de optimalisatie → Android TV is speciaal gemaakt voor het grote scherm van je tv; normale Android is geoptimaliseerd voor de kleine schermpjes van tablets en telefoons. Daar staat (2) egenover dat het aanbod van tv-apps op Android TV helaas vele malen kleiner is dan bij de normale Android. Zo moet je bijv. maar afwachten of NPO Gemist, RTL XL of KIJK een app voor Android TV beschikbaar heeft.

Ondanks de verschillende meningen, is de concensus toch wel dat de NVidia Shield TV (met of zonder HDD) de beste mediaspeler is die draait op Android TV en dat de Minix Neo U9-H de beste mediaspeler is die draait op standaard Android. "De beste" al naar gelang je wensen en eisen natuurlijk. De beschikbaarheid van Netflix in Full HD of zelf 4K is heel beperkt onder mediaspelers. Soms is er een hack dat je wel de FHD of UHD app kunt gebruiken, maar meestal niet. Dat geldt overigens voor elke Android mediaspeler. En heeft te maken met onder andere het gebruik van DRM.

Als je het door mij gelinkte topic eens rustig doorneemt, zul je zien dat er geen perfecte mediaspeler bestaat. Mijn voorkeur gaat uit naar de Minix Neo U9-H, maar ik gebruik hem in combinatie met een LG OLED met 4k-Netflix. De Minix gebruik ik voor Kodi en hij speelt dan ook gewoon 2160p 10bit HDR. Toegegeven, ik heb nauwelijks zulk materiaal, maar ook gewone Full HD met Dolby True HD is een makkie voor hem.

Een andere veel geprezen mediaspeler is de Eminent 7680. Leuk ding dat veel afspeelt. Voordeel is dat hij ook op LibreElec/OpenElec kan draaien en daarmee een besturingssysteem dat native ingericht is voor Kodi. Dan mis je echter weer Netflix, of moet je dat omslachtiger gaan doen middels een Kodi add-on.

Koop in elk geval niet zomaar Chinese meuk. Er komt gelukkig zat mooi spul uit China, maar veel mediaspelers worden snel en makkelijk in elkaar gezet, zonder dat er gekeken wordt naar de juiste firmware en met SoC's die gewoon niet of slecht in staat zijn om HEVC of ander materiaal af te spelen. In het topic worden allerlei alternatieven genoemd, elk met hun voors en tegens.

Ik ben nu zelf toe aan mijn 2e Minix (hiervoor had ik een Minix Neo X8-H Plus) en ben dik tevreden. Wellicht dat ik een volgende keer de Shield ga proberen, maar tot nog toe heb ik daar geen noodzaak voor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Jorgen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:29:
Het voordeel van AppleTV, Roku, PopcornHour, HDI Dune, WD Mede8er, etc. is dat het besturingssysteem en het apparaat uit dezelfde fabriek komen. Ze zijn dus volledig op elkaar afgestemd. M.u.v. de AppleTV, zit je bij allemaal wel vast aan de interface / mediaspelersoftware die de fabrikant heeft meegeleverd. Je kunt dus niet ineens voor Kodi, of Plex, of zelfs maar Netflix kiezen.

Je kunt m.i. daarom beter kiezen voor een mediaspeler met Android, of Android TV. Het verschil zit hem (1) in de optimalisatie → Android TV is speciaal gemaakt voor het grote scherm van je tv; normale Android is geoptimaliseerd voor de kleine schermpjes van tablets en telefoons. Daar staat (2) egenover dat het aanbod van tv-apps op Android TV helaas vele malen kleiner is dan bij de normale Android. Zo moet je bijv. maar afwachten of NPO Gemist, RTL XL of KIJK een app voor Android TV beschikbaar heeft.

Ondanks de verschillende meningen, is de concensus toch wel dat de NVidia Shield TV (met of zonder HDD) de beste mediaspeler is die draait op Android TV en dat de Minix Neo U9-H de beste mediaspeler is die draait op standaard Android. "De beste" al naar gelang je wensen en eisen natuurlijk. De beschikbaarheid van Netflix in Full HD of zelf 4K is heel beperkt onder mediaspelers. Soms is er een hack dat je wel de FHD of UHD app kunt gebruiken, maar meestal niet. Dat geldt overigens voor elke Android mediaspeler. En heeft te maken met onder andere het gebruik van DRM.

Als je het door mij gelinkte topic eens rustig doorneemt, zul je zien dat er geen perfecte mediaspeler bestaat. Mijn voorkeur gaat uit naar de Minix Neo U9-H, maar ik gebruik hem in combinatie met een LG OLED met 4k-Netflix. De Minix gebruik ik voor Kodi en hij speelt dan ook gewoon 2160p 10bit HDR. Toegegeven, ik heb nauwelijks zulk materiaal, maar ook gewone Full HD met Dolby True HD is een makkie voor hem.

Een andere veel geprezen mediaspeler is de Eminent 7680. Leuk ding dat veel afspeelt. Voordeel is dat hij ook op LibreElec/OpenElec kan draaien en daarmee een besturingssysteem dat native ingericht is voor Kodi. Dan mis je echter weer Netflix, of moet je dat omslachtiger gaan doen middels een Kodi add-on.

Koop in elk geval niet zomaar Chinese meuk. Er komt gelukkig zat mooi spul uit China, maar veel mediaspelers worden snel en makkelijk in elkaar gezet, zonder dat er gekeken wordt naar de juiste firmware en met SoC's die gewoon niet of slecht in staat zijn om HEVC of ander materiaal af te spelen. In het topic worden allerlei alternatieven genoemd, elk met hun voors en tegens.

Ik ben nu zelf toe aan mijn 2e Minix (hiervoor had ik een Minix Neo X8-H Plus) en ben dik tevreden. Wellicht dat ik een volgende keer de Shield ga proberen, maar tot nog toe heb ik daar geen noodzaak voor gezien.
toon volledige bericht
Sorry hoor, maar Netflix staat gewoon op de Apple tv 4K en met bijvoorbeeld Infuse pro kun je moeiteloos al je films en series streamen (ook in 4K HDR!).
Tevens is er via een omweg ook Kodi te installeren en vanuit de Appstore MrMc (Kodi fork)

Volgens mij ben je niet erg op de hoogte van alle mediaplayers, de Eminent is gewoon ruk en de 9 serie van Minx doet moeiteloos 4K, net zoals bijvoorbeeld een OSMC 4K player.

De Shield zit vol met 4K bugs om het niet moeiteloos kunnen schakelen tussen HDR en SDR maar niet te spreken.

Ik heb de laatste 2 jaren een stuk of 15 players getest, met en zonder Kodi, Android of iets anders dus weet goed waar ik over spreek 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ralphkeb schreef op woensdag 4 april 2018 @ 06:30:
[...]

Sorry hoor, maar Netflix staat gewoon op de Apple tv 4K en met bijvoorbeeld Infuse pro kun je moeiteloos al je films en series streamen (ook in 4K HDR!).
Tevens is er via een omweg ook Kodi te installeren en vanuit de Appstore MrMc (Kodi fork)

Volgens mij ben je niet erg op de hoogte van alle mediaplayers, de Eminent is gewoon ruk en de 9 serie van Minx doet moeiteloos 4K, net zoals bijvoorbeeld een OSMC 4K player.

De Shield zit vol met 4K bugs om het niet moeiteloos kunnen schakelen tussen HDR en SDR maar niet te spreken.

Ik heb de laatste 2 jaren een stuk of 15 players getest, met en zonder Kodi, Android of iets anders dus weet goed waar ik over spreek 😀
🤔🤔🤔 pfff

Volgens mij spreek ik je werkelijk nergens tegen... Mijn adviezen over mediaspelers worden bovendien over het algemeen goed gewaardeerd en veel gequote. Graag beter lezen en minder hoog van de toren blazen

Apple tv: enige echte voordeel is de store met 4k films
Shield: bekend probleem. Al tig keer op het forum besproken, zeker ook door mij
Minix: doet in principe alles goed, echter 4k Netflix alleen met hack
Eminent: leuk ding, maar niet specifiek bijzonder. Voor NPO, Netflix ed moet je klooien met addons of afstappen van het enige grote voordeel (LibreElec)
Sideloaden en gehackte apps zijn voor veel mensen een stap te ver. Bovendien moet je maar afwachten hoe lang de omweg ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 21:18
[...]

Waarom hoor ik steeds mensen klagen over dat de Shield vol met 4K bugs zit, maar:
- heb ik daar geen last van. 4K HDR al dan geen 60FPS materiaal speelt perfect via kodi/plex op de shield. Of ik heb gewoon lage eisen :P, maar speelt gewoon mooi. Beste mediaplayer die ik gehad heb (popcorn hour, minix, pi en eminent gehad).
- spreken reviewsites daar nagenoeg niet over?

Enige waar ik mee zit is dat de Netflix app niet helemaal lekker zijn ding doet op de Shield. De Shield rebooten verhelpt het probleem altijd. Probleem staat uit bij de customer care van nvidia.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Jorgen schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:18:
[...]

🤔🤔🤔 pfff

Volgens mij spreek ik je werkelijk nergens tegen... Mijn adviezen over mediaspelers worden bovendien over het algemeen goed gewaardeerd en veel gequote. Graag beter lezen en minder hoog van de toren blazen

Apple tv: enige echte voordeel is de store met 4k films
Shield: bekend probleem. Al tig keer op het forum besproken, zeker ook door mij
Minix: doet in principe alles goed, echter 4k Netflix alleen met hack
Eminent: leuk ding, maar niet specifiek bijzonder. Voor NPO, Netflix ed moet je klooien met addons of afstappen van het enige grote voordeel (LibreElec)
Sideloaden en gehackte apps zijn voor veel mensen een stap te ver. Bovendien moet je maar afwachten hoe lang de omweg ondersteund wordt.
Sorry, was nog vroeg en niet lullig bedoelt, so no offence O-)

Ik heb de Shield ook een tijdje gehad en was er zelf niet zo te spreken over:
- Belabberde deinterlacer en upscaling van alles naar 4K, want speler doet niet aan auto resolution switching
- Geen auto color switching (SDR/HDR)
- Netflix app niet geheel foutloos
- Regelmatig sloom waardoor opnieuw opstarten noodzakelijk is
- Soms een vastloper

Dit alles werkt voor mij (geen idee hoe andere hier over denken) met de Apple TV 4K dus allemaal perfect.
Alleen auto resolution switching doet de Apple ook niet, maar de deinterlacer en upscaler naar 4K zijn erg goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ralphkeb Excuses aanvaard. :)
Kijk, dit is een veel helderdere uitleg waarom je voor de Apple TV kiest.
Van de Shield-problemen weet ik af en die noem ik ook meestal, maar er zijn ook een heleboel mensen zoals @Hulleman die er kennelijk geen last van hebben. Op het Kodi-forum wordt er door wrxstacy nog altijd op gewezen, en volgens mij is hij toch wel dé kenner als het om mediaspelers i.c.m. Kodi aangaat.

Heeft de Apple TV ook 4k Netflix? 4k Amazon? Draait 4k Kodi? Dat zijn dingen die nuttig zijn voor TS en anderen om te horen. Infuse ken ik zelf niet, maar ik heb dan ook geen Apple-spullen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Jorgen schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:25:
@ralphkeb Excuses aanvaard. :)
Kijk, dit is een veel helderdere uitleg waarom je voor de Apple TV kiest.
Van de Shield-problemen weet ik af en die noem ik ook meestal, maar er zijn ook een heleboel mensen zoals @Hulleman die er kennelijk geen last van hebben. Op het Kodi-forum wordt er door wrxstacy nog altijd op gewezen, en volgens mij is hij toch wel dé kenner als het om mediaspelers i.c.m. Kodi aangaat.

Heeft de Apple TV ook 4k Netflix? 4k Amazon? Draait 4k Kodi? Dat zijn dingen die nuttig zijn voor TS en anderen om te horen. Infuse ken ik zelf niet, maar ik heb dan ook geen Apple-spullen in huis.
Netflix is wel in 4K, Amazon weet ik niet, maar is wel beschikbaar.

MrMc (Kodi fork voor Apple) draait moeiteloos 4K, maar Infuse pro bevalt beter en ziet er gelikter uit en werkt en ziet eruit als 1 geheel met de Apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
De antwoorden sinds mijn laatste post lezende denk ik dat er twee mogelijkheden gaan zijn die mijn "eisen" gaan inwilligen. Een Shield of een Apple TV.

Ik heb hier ook wat Raspberry PI's in gebruik en in het verleden met heel wat addons binnen Kodi zitten experimenteren. De ervaring is dat er toch geen enkele het écht doet zoals het hoort.
Ooit veel moeite gedaan om Retrospect in orde te krijgen. Heeft me twee volle dagen gekost en twee maand later gooit de ontwikkelaar de handdoek in de ring en daar gaat mijn inspanning... Al die hacks en omwegen ga ik laten voor wat het is. Stilaan verlang ik wat naar zekerheid. Vandaar mijn topic...

Met de Shield, die ik nu een jaar bezit, ervaar ik 2,5 problemen:
1. Als ik op mijn TV de HDMI ingang van de Shield kies, moet ik toch zeker 1 minuut wachten tot ik via HDMI CEC de Shield kan bedienen. Doe je dat te snel, denkt de tv dat de commando's voor hem zijn. Je geeft snel verkeerde commando's op die manier, moet je daarmee gaan klooien enz.

2. Mijn tv ondersteunt Dolby Digital Plus. Er hangt zo'n 3.1 audiosysteem van Loewe aan en dat is in staat om om Dolby Digital Plus geluiden weer te geven. Enkel, Netflix vertikt om 5.1 weer te geven. Een bepaalde setting veranderen in de setup van de Shield laat het 5.1 logo zien bij je Netflix film, maar stotterend beeld dan. Herstart enz. helpt niet.

2,5: Af en toe een crash en herstarten is nodig.

Ik heb standaard de Shield op Full HD staan. 4K SDR geeft een flets beeld. HDR materiaal is vrij goed. Op dat vlak is er ook een gekende bug in de software van mijn TV, dus kan ik niet objectief over oordelen.
Wel is het zo dat in Full HD de upscaler van mijn TV veel beter resultaat levert dan wat ik in de Shield 4K setup te zien krijg als ik een Full HD film afspeel.

De Apple TV:

Ik heb dat in het pré 4K tijdperk gehad en na 14 dagen doorverkocht. Voor letterlijk álles bruikbaars uit de appstore moest je betalen.
Ik vraag me af of die MrMc effectief werkt zoals Kodi en of het ook weer betalend is of niet?
HDMI-CEC werkte goed herinner ik me.

Wat doet 5.1 bij Netflix?
Wat doen surround formaten en 24P films bij MrMc op de Apple TV?

Oh ja, ik heb verder niks van Apple toestellen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 21:18
@Beeldbuisje De problemen die jij met de Shield ervaart lijken mij niet allemaal Shield problemen te zijn. Probleem 1 is een CEC probleem. CEC kent geen internationale standaard, waardoor elke fabrikant zijn eigen draai er aan geeft. Dat levert problemen op die jij ervaart. Probleem 2 is eerder een Netflix probleem. Als je de shield alle signalen laat omzetten naar surround laat netflix wel het 5.1 logo zien. Dat 4K SDR een flets beeld laat zien kan ook aan de settings van je tv liggen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik verwachtte dat MrMC net als Kodi, SPMC, LibreElec en OpenElec gratis zou zijn, maar kennelijk is dit de enige fork die ik ken waar je voor moet betalen.

Als je ervaringen met de Shield en Apple TV niet fijn zijn, kijk dan toch nog eens naar de Minix Neo U9-H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
@Hulleman : Net voor ik die Loewe had, stond er hier een Sony tv. Ken het type niet meer vanbuiten, maar dat ding had kollosale speakers voor een flatscreen en was één van de eerste 4K's van Sony. Daar had ik hetzelfde CEC probleem. Vandaar dat ik aan de Shield dacht. Op zich niet desastreus, maar zou fijn zijn mocht het opgelost kunnen worden.
Erger vind ik dat surround geluid erger. Bestaat daar een workaround rond? Met die bepaalde setting is het beeld één en al schok en heb je er ook niets aan...

De 4K SDR problemen vermeldde ik al dat dat een softwareprobleem bij Loewe kan zijn, ik weet dat ze dat issue weggewerkt hebben in de huidige bèta firmware (bron: Loewe-friends.de). Als deze officieel wordt is dat probleem wellicht opgelost.

@Jorgen : Toen ik de Shield kocht twijfelde ik tussen die Minix Neo en de Shield. Echter, die Minix kan toch geen Netflex HD(4K), of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nee, klopt. Via een omweg kan je wel Netflix in Full HD zien, maar 4k niet. Voor de rest speelt hij wel Kodi in 4k.
Waarom heb je toch die Loewe gekocht? :P

Er is helaas geen perfect mediaspeler.

Er zijn naast tv's met de ingebouwde 4k app ook verschillende blu-ray-spelers en consoles waarop Netflix in 4k beschikbaar is. Plus een hele rits mediaspelers zoals de Apple TV en de Shield die ook de 4k app ondersteunen. Ik denk dat het dan een keuze wordt tussen de plussen en minnen per apparaat. Stel dat je dus wel een LG blu-rayspeler, of bijv. een XBOX One S hebt staan, kun je ervoor kiezen om Netflix via het ene apparaat en Kodi via het andere te kijken.

Zie: https://help.netflix.com/nl/node/13444
En deze quote uit het eerder gelinkte Kodi topic:
1080p/4K Netflix and Amazon Video streaming

Q. I need a Kodi box that can play 1080p or 4K DRM copy protected video streams such as Netflix, Amazon Video etc. ?
NOTE: Unless you have a HDMI connected Dolby Digital Plus Audio receiver, expect 2.0 Audio only from DD+ DRM streaming Apps running on Android TV platforms like the Shield and Mi Box.
If you have older Dolby Digital 5.1 only capable audio receiver hardware, only specific hardware platforms such as the Apple TV's can do Netflix / Amazon DD+ 5.1 to DD/AC3 5.1 audio transcoding.
The Apple TV's also do DD+ to multichannel PCM decoding to support older HDMI connected AVR's.

Only very specific devices, noted below can run the Amazon Video App properly.

Viewing Paid for movies on numerous hardware platforms is now possible with Movies Anywhere (click)

1080p/4K Android Netflix / Amazon Video is only possible on media players boxes that include Widevine L1 & HDCP 1.x/2.2 support in device Firmware.
NVIDIA Shield (4K HDR Netflix / 4K HDR Amazon Video / 4K VUDU)
Apple TV's. Apple TV 4K (4K HDR & DolbyVision Netflix / 4K HDR Amazon Video)
Xiaomi Mi Box (4K Netflix - no HDR)
Amazon Stick / FTV1 + FTV2 (4K) + 2017 FireTV 4K (4K HDR Netflix / 4K HDR Amazon Video)
WeTek's Core (1080p touchscreen Netflix, audio is 2.0 only)
WeTek Hub & Play2** (with a DIY install ATV ROM)
** ATV Netflix on Play2 also allows transcoded 5.1 AC3 Audio via HDMI/SPDIF, joining the Apple TV's & Amazon FireTV1 that can also do this.
MECOOL M8S Pro Plus** (S905X) (1080p Netflix)
**BEWARE there has been hardware reliability issues with the MECOOL M8S Pro Plus boxes.
MEECOOL M8S Pro L (1080p Netflix, faster than M8S Pro Plus)
MINIX U9-H (DIY install ATV 1080p Netflix)
Intel / AMD x86-64 computers with GeForce GT 1030 or later Nvidia graphics card solution running Win10, using either dedicated Apps or a Web Browser.
toon volledige bericht

[ Voor 121% gewijzigd door Jorgen op 08-04-2018 10:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beeldbuisje
[b][message=54838165,noline]
Waarom heb je toch die Loewe gekocht? :P
Hahaha, heb je even ;)
Nee, heb wel degelijk een goede motivatie hoor...

"The basics" zijn bij Loewe bijzonder goed. Super natuurlijk goed beeld, goede stabiele software, makkelijke ingebouwde PVR functies, goed geluid,...

Ik kocht 6 jaar terug een Philips Smart TV die zo wat alle apps ondersteunde die ik nodig had/nuttig vond. Standaard remote met toetsenbord, dus een droom als je tekst moest ingeven. Speciaal voor die dingen wat meer uitgegeven. Het eerste jaar een b a n g e l i j k e tv.
Jaar na jaar werden meer apps uitgeschakeld/niet meer ondersteund tot zelfs twee jaar terug YouTube het loodje legde. Begin dit jaar ging de tv dan nog eens kapot en geen onderdelen meer van te krijgen (6 jaar oud!!!!). Heb hem zelf kunnen herstellen en vervolgens maar snel de deur uitgedaan.

Heb toen gezworen dat ik geen tv meer koop om het "smart", maar om de basics. Na 5 jaar is heel het smart gedoe toch weer verouderd. Een goede mediaspeler eraan en is die na 5 jaar verouderd, kan ik voor een 100 ~200€ er weer wat nieuws aanhangen.

Loewe levert tot 10 jaar onderdelen.

Heb ook eens geëxperimenteerd met Android-tv's. Hun support lijkt mee te vallen, maar zet er één verkeerde app op en je kijkt ook niet gewoon meer naar DVB-C.

Goed, weer even ontopic:
Heeft iemand ervaring met de Netflix app die op menige Blue-ray spelers staat?

edit: had je gewijzigde tekst nog niet gelezen mbt de Blue-rays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is ook helemaal waar. Ik heb mijn LG Oled ook gekocht om het beeld. De fijne apps erop waren een bonus. Mijn plan is ook om de mediaspeler te vernieuwen tegen de tijd dat LG stopt met de apps up to date houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Ik begin stilaan de bomen door het bos te zien... Ik wil toch nog twee mediaspelers wat bevragen:

- Die Minix U9-H... In principe gaat de gezochte mediaspeler straks aan het Loewe toestel in mijn bureau hangen (de Shield is er nu, dus blijft voorlopig waar ie is: de woonkamer). Das een full HD die in mijn bureau, dus dmv die hack lijkt het wel te gaan lukken. Jullie als ervaringsdeskundigen op dat vlak: wat denken jullie erover over hoelang die hack zal blijven werken? Of werkt Minix constant aan nieuwe hacks wanneer er incompatibele nieuwe software uitkomt? (een beetje zoals jailbreaks bij Apple)

- De Apple TV. Ik lees ontzettend veel (recente)goede reviews over dat ding, ook door de mensen die er een soort van Kodi op gebruiken.
Het is een kostelijk apparaat, waar ik niet nog wil gaan bijbetalen voor software.
Mijn vraag: voor iemand als ik die geen verdere Apple apparaten in huis heeft, kan je er een GRATIS app op installeren die dezelfde functies biedt zoals Kodi/SMPC dat doen? En zo ja, kan dat zonder gebruik te hoeven maken van andere Apple toestellen.
Netflix en YouTube haal je gewoon uit de AppStore heb ik al gelezen, maar over Kodi look-a-likes vind ik niet echt iets duidelijk.

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hacks worden vaak niet door de fabrikant zelf gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Beeldbuisje schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:11:
Ik begin stilaan de bomen door het bos te zien... Ik wil toch nog twee mediaspelers wat bevragen:

- Die Minix U9-H... In principe gaat de gezochte mediaspeler straks aan het Loewe toestel in mijn bureau hangen (de Shield is er nu, dus blijft voorlopig waar ie is: de woonkamer). Das een full HD die in mijn bureau, dus dmv die hack lijkt het wel te gaan lukken. Jullie als ervaringsdeskundigen op dat vlak: wat denken jullie erover over hoelang die hack zal blijven werken? Of werkt Minix constant aan nieuwe hacks wanneer er incompatibele nieuwe software uitkomt? (een beetje zoals jailbreaks bij Apple)

- De Apple TV. Ik lees ontzettend veel (recente)goede reviews over dat ding, ook door de mensen die er een soort van Kodi op gebruiken.
Het is een kostelijk apparaat, waar ik niet nog wil gaan bijbetalen voor software.
Mijn vraag: voor iemand als ik die geen verdere Apple apparaten in huis heeft, kan je er een GRATIS app op installeren die dezelfde functies biedt zoals Kodi/SMPC dat doen? En zo ja, kan dat zonder gebruik te hoeven maken van andere Apple toestellen.
Netflix en YouTube haal je gewoon uit de AppStore heb ik al gelezen, maar over Kodi look-a-likes vind ik niet echt iets duidelijk.

Mijn dank is groot!
Noor, helaas betalen voor MrMc (4 euro ofzo) en Infuse pro (15 euro), maar m.i. het geld dubbel en dwars waard!
In principe heb je genoeg aan MrMc, maar ik vind Infuse fijner en gebruik MrMc alleen voor muziek.

Ook zonder Apple apparaten geen probleem in gebruik hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
ralphkeb schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 06:32:
[...]

Noor, helaas betalen voor MrMc (4 euro ofzo) en Infuse pro (15 euro), maar m.i. het geld dubbel en dwars waard!
Ik heb er inderdaad al -tig verschillende positieve ervaringen van gelezen. Qua kostprijs zeker van nu, waarvan dank.

Ik begin bijna een nieuwe aankoop van die Apple tv te overwegen, maar wat me verontrust: ik las ergens dat je zowel in MrMc en Infuse pro geen addons kan installeren zoals dat in de "echte" Kodi wel kan. Klopt dat verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja, als je Kodi alleen wilt gebruiken voor het illegaal streamen van content via schimmige add-ons, dan moet je sowieso maar afwachten hoelang de add-on werkt en de gestreamde bronnen beschikbaar blijven ;)

Tenzij je het natuurlijk hebt over add-ons zoals uitzending gemist, Netflix, en skins O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 10-04-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 09:54

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Andere skin kunnen installeren is wel een leuke feature.
[...]
Minx doet moeiteloos 4K, net zoals bijvoorbeeld een OSMC 4K player.
De OSMC 4k heeft 1 nadeel; doordat maar een 100Mbit aansluiting heeft ben je beperkt qua maximale bandbreedte, echter is er feitelijk geen content waarmee je tegen dit probleem aanloop (behalve een paar demo testfiles).

Voor de rest werkt deze echt perfect bij mij, al heb ik ook een NUC7i7 ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben zeer tevreden met de Xiaomi Box 3 (had hiervoor een Raspberry Pi2) maar aangezien de Shield niet voldoet voor de TS zal hij daar waarschijnlijk niet tevreden over zijn (want het is een soort budget Shield), maar bij mij werkt alles vrij soepel en vloeiend.

Ik gebruik hem vooral voor Netflix, YouTube en als Chromecast alternatief.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Jorgen schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:41:
Tja, als je Kodi alleen wilt gebruiken voor het illegaal streamen van content via schimmige add-ons, dan moet je sowieso maar afwachten hoelang de add-on werkt en de gestreamde bronnen beschikbaar blijven ;)

Tenzij je het natuurlijk hebt over add-ons zoals uitzending gemist, Netflix, en skins O-)
Niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag, toch?

Eerder in dit topic heb ik trouwens vermeld dat ik fervent gebruiker ben van de Vu+ addon. Ik bekijk de streams en opnames van mijn Vu+ satellietontvanger ook in mijn bureau (liggen geen kabels naar satelliet toe, dus moet zoiets doen).
De Apple en Android apps van Vu+ werken langs geen kanten zoals het moet en die Vu+ addon in Kodi combineert alles wat ik graag heb.

Om dit klaar te krijgen heb ik een, soort van dan maar, Kodi nodig die met addons uit de voeten kan.

Dus opnieuw: kunnen MrMc en/of Infuse Pro overweg met dergelijke addons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Beeldbuisje schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:33:
Vrij nieuw hier op dit forum en aankoopadviezen over de kop gezien. thnx aan de mod voor het juiste sub-forum :)

Netflix in UHD is iedereen wel duidelijk, maar waarom Kodi? Goh...

Al redelijk lang met Kodi bezig en het heeft zo wat zijn voordelen. Er vanuit gaande dat ik de toekomstige mediaspeler in mijn hobbyruimte ga zetten.
Met Kodi heb je de VU+ addon dewelke vrij goed live streams en opnames van mijn gelijknamige Enigma 2 satellietontvanger kan weergeven op een andere locatie. Dit is trouwens ook een must.
Voor de rest heb ik me ooit eens bezig gehouden om al mijn blu-rays te rippen. Hier en ginder een ondertiteltje dat ontbreekt.
Kodi maakt een mooi overzicht uit de IMDB database van de films die op m'n nas staan. (Dat is trouwens een Qnap TS221.) Het is héél makkelijk om even een ondertiteltje er bij te downloaden en eventueel juist te syncen.
Ook toegegeven: als ik een filmpje wil zien dat ik niet op Netflix vind en zelf niet heb, durf ik al eens het illegaaltje uit te hangen. Vaak belabberde kwaliteit, maar goed beter dan niks. Ook dat gaat met Kodi.

Niet dat dat persé hoeft (ik heb de Shield al aan de 4K tv hangen), maar heb toch wat 4K HDR materiaal. Als de speler niet om kan met H.265 gaat er één en ander aan beeldmateriaal niet kunnen bekeken worden.

Wat mij betreft staat dat wel onderaan de ladder van verlangens. Je zou het ze niet geven, maar die laatste generatie Loewe tv's hebben een bijzonder goede upscaler. Je ziet amper verschil tussen een goede Full HD film en een échte 4K. En ja, ik kan het verschil wel goed onderscheiden zonder upscalers ;)

De link van Jorgen moet ik eens goed bekijken als ik tijd heb. Lijkt me interessant.

Maar goed, bovenstaande wetende: zijn er alternatieven voor Kodi? (Die Roku lijkt me wel een mooie te zijn, maar helaas geen Kodi blijkbaar)
toon volledige bericht
Ik heb zelf tegenwoordig overal de Apple TV4. Daarnaast heb ik een Emby Media Server voor al mijn video-content en livetv.

Emby richt ook alles in volgens IMDB DB. En je hebt er zowel mobile-/html5-/androidtv- als apple tv apps voor.

Sinds ik dat heb, heb ik kodi eruit gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Beeldbuisje Dat begrijp ik, maar meestal is zo'n opmerking over het gebruiken van add-ons de opmaat naar het vragen naar ondersteuning voor deze schimmige varianten. In jouw geval dus niet . (y)

Volgens amet (MrMc developer) niet: https://forum.mrmc.tv/viewtopic.php?t=1190#p8483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

AL overwogen om een NUC te kopen, daar Win 10 op te zetten en deze met Kodi te gebruiken?
Dit geeft je naast Netflix in 4k ook de mogelijkheid om allerlei andere zaken af te spelen die via het web aangeboden worden.

Alle audio formaten worden doorgegeven aan je receiver. Het is, indien je het voor veel meer dan Kodi gebruikt, alleen ongeveer noodzakelijk om deze met media center keyboard of muis en toetsenbord te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hann1BaL schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:55:
AL overwogen om een NUC te kopen, daar Win 10 op te zetten en deze met Kodi te gebruiken?
En vanavond komt de Spring Update uit; kan je altijd HDR aan hebben en ook bij SD-content gewoon goede kleuren hebben.

Lastige is nog steeds; Kodi zelf ondersteunt geen HDR dus je zal met VLC of met DSPlayer & MadVR aan de gang moeten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beeldbuisje
bassiej19 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:49:
[...]

Ik heb zelf tegenwoordig overal de Apple TV4. Daarnaast heb ik een Emby Media Server voor al mijn video-content en livetv.

Emby richt ook alles in volgens IMDB DB. En je hebt er zowel mobile-/html5-/androidtv- als apple tv apps voor.

Sinds ik dat heb, heb ik kodi eruit gegooid.
Heb ik het dan goed dat jij je Apple tv enkel voor je eigen mediabestanden (eventueel Netflix/Kodi) gebruikt en geen addons van derden?

@Jorgen tnx voor de link, weer wat leesvoer als het vanavond gaat regenen.
Ik ga open kaart spelen: vroeger heb ik me schuldig gemaakt aan die dingen. Die tijd had ik een 36" PixelPlus beeldbuis tv van Philips. Dan moest de kwaliteit al héél belabberd zijn om er niet naar te kunnen kijken.
Je gaat me misschien gek noemen, maar voor mij film kijken is A genieten van de storyline, maar B ook genieten van de beeldkwaliteit. Daarom dat ik de laatste tijd Netflix fan geworden ben. Die hun beelden zijn prachtig.
Als ik echt mordicus een film wil zien die ik niet kan vinden via Netflix oid (en dan is dat natuurlijk voor de storyline), tsja, dan schiet er niet veel over natuurlijk... . Maar eerlijk: gebeurt nog zelden. Netflix puilt gewoon uit van goede films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:21
Beeldbuisje schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:27:
[...]

Niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag, toch?

Eerder in dit topic heb ik trouwens vermeld dat ik fervent gebruiker ben van de Vu+ addon. Ik bekijk de streams en opnames van mijn Vu+ satellietontvanger ook in mijn bureau (liggen geen kabels naar satelliet toe, dus moet zoiets doen).
De Apple en Android apps van Vu+ werken langs geen kanten zoals het moet en die Vu+ addon in Kodi combineert alles wat ik graag heb.

Om dit klaar te krijgen heb ik een, soort van dan maar, Kodi nodig die met addons uit de voeten kan.

Dus opnieuw: kunnen MrMc en/of Infuse Pro overweg met dergelijke addons?
Heel gek dat niemand in dit topic je de Vero 4K heeft aangeraden.
Dat ding heeft enorm veel voordelen tov alle alternatieven:

- HDR
- 4K
- draait OSMC, = Debian Stretch dus je kan er alles op installeren
- RF receiver
- CEC
- Perfecte doorgifte van HD Audio aan je receiver (dat doet volgens mij geen enkel apparaat)
- 5 jaar software ondersteuning
- Netflix HD en Amazon Video werken reeds via de Kodi 18 builds

Netflix verbiedt overigens hardware acceleration via Widevine, daardoor zal Netflix 4K per definitie niet mogelijk zijn. Technisch kan het prima.

https://osmc.tv/vero/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jazco2nd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:02:
[...]

Heel gek dat niemand in dit topic je de Vero 4K heeft aangeraden.
Omdat NetFlix een must was volgens de topicstart, heb ik inderdaad de Vero niet aangeraden. Het is een fijn apparaatje (heb er thuis ook eentje) maar je moet toch wel enige Linux-kennis hebben om dat ding te optimaliseren op bepaalde netwerken/protocollen/skins ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:06:
[...]

Omdat NetFlix een must was volgens de topicstart, heb ik inderdaad de Vero niet aangeraden. Het is een fijn apparaatje (heb er thuis ook eentje) maar je moet toch wel enige Linux-kennis hebben om dat ding te optimaliseren op bepaalde netwerken/protocollen/skins ;)
Netflix werkt. Verder werkt de Vero juist out of the box. En kan je het meeste met de remote instellen.
SSH/Linux heb je alleen nodig als je extra applicaties wil installeren, maar dat is juist extra: op LibreElec based apparaten kan dat niet. Tenzij je je shares via fstab wil mounten, heb je volgens mij geen linux kennis nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jazco2nd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:03:
[...]

Netflix werkt. Verder werkt de Vero juist out of the box. En kan je het meeste met de remote instellen.
SSH/Linux heb je alleen nodig als je extra applicaties wil installeren, maar dat is juist extra: op LibreElec based apparaten kan dat niet. Tenzij je je shares via fstab wil mounten, heb je volgens mij geen linux kennis nodig.
Tenzij je met de remote alles wil doen (trage respons) of geen keyboard eraan wil hangen, is het best lastig om je sources toe te voegen etc. Ben zelf een kwartiertje via SSH ingelogd en flink wat configs/xml aangepast en daarna dat ding herstart. Toen werkte het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:10:
[...]

Tenzij je met de remote alles wil doen (trage respons) of geen keyboard eraan wil hangen, is het best lastig om je sources toe te voegen etc. Ben zelf een kwartiertje via SSH ingelogd en flink wat configs/xml aangepast en daarna dat ding herstart. Toen werkte het wel ;)
Ik heb een Sony tv uit 2015 en de remote reageert direct, de Vero is op receiver aangesloten en die is op de tv aagesloten. De remote is net zo snel als dat je een USB keyboard direct aansluit.

En sources toevoegen:
Library > Media Source > Browse > USB Drive > TV Shows. Done. Dito voor mn Movies mapje. dat is 30 sec als je het rustig doet. 20min later is alles gescand. Daar hoef je niks voor te typen.

Ik zou nieteens weten welke config of xml bestanden je bedoelt..

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 10-04-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jazco2nd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:17:
[...]

Ik zou nieteens weten welke config of xml bestanden je bedoelt..
SMB3.0 shares met unique authentication... Dus elke source moet ik apart intikken met de bijgeleverde remote van Vero.... #oldstyle_onscreen_keyboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:18:
[...]

SMB3.0 shares met unique authentication... Dus elke source moet ik apart intikken met de bijgeleverde remote van Vero.... #oldstyle_onscreen_keyboard.
oei dat klinkt idd ingewikkeld. Maar je kiest toch zelf voor dat protocol? SMB werkt namelijk out of the box. Hooguit met je remote aanzetten via MyOSMC. Ik ben geswitched naar NFS, dat was ook simpel, gewoon fstab regeltje toevoegen en exports bestandje regeltje toevoegen. Werkt vloeiend en is volgens mij zelfs sneller dan SMB3. Daar moet je dus wel SSH voor gebruiken ja. Maar dit is nog vrij goed te doen voor een beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Die Vero 4K zegt me weinig omdat ik dan weer met dat Netflix 4K issue ga zitten.
Het idee is nog steeds dat ik iets zoek dat beter (lees vooral stabieler), maar dan ook even makkelijk werkt dan de Nvidia Shield. Bedankt voor de tip van de Vero, maar het ontbreekt me ook aan enige Linux kennis.

Ook geen Apple TV, bij gebrek aan mijn eigen addons. Mja, of ik moet van iemand een Mac gaan lenen en zo Kodi er niet - officiëel opzetten, pfff, nee hoor.

Laatste poging: die NUC. Ik moet toegeven dat ik op mijn Windows 10 PC in het verleden al wat met Kodi geëxperimenteerd heb en dat ging prima.
Ik heb 0,0 ervaring met zo'n NUC aan mijn tv toestel te hangen. Is dat apparaatje bedienbaar met de TV remote over HDMI-CEC. En dan natuurlijk vooral naar mijn 3 hoofddoelen: YouTube, Kodi en Netflix?
Hopende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Beeldbuisje YT, Kodi & NF werken vlekkeloos op een NUC met een 7xxxx of 8xxx serie CPU erin. CEC durf ik niet te zeggen; mijn NUC bediende ik met een Rii 8 en dat gaat goed. Voor Kodi heb je ook apps op je smartphone om als remote te dienen.

HDR (weet even niet of al benoemd is) werkt niet in Kodi tenzij je die gaat customizen met MadVR. Alternatief is VLC 3.0 los installeren en die snapt wel HDR 4:4:4 10-bit HEVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
In het mini-pc wereldje ga ik me even verdiepen. Ik zie nog andere mogelijkheden als ik dat ding op mijn tv hang, maar nog eens rondkijken dat de handel op één of andere manier met CEC bediend kan worden. De rasp op mijn slaapkamer kan niet bediend worden met de tv remote, omdat de oude Pioneer plasma daar gewoon geen CEC heeft. Ik erger me daar de tering aan om steeds die smartphone ervoor te moeten gebruiken (tenminste voor dagdagelijks gebruik).

Nu lees ik vaak dat Kodi geen HDR ondersteuning heeft. Dat heb ik op de Shield wel voor elkaar. Ik werk met Kodi 17.6 en HDR doet het prima...
Geen speciale dingen voor geïnstalleerd bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

De Shield heeft een "eigen" colorspace-switcher en die zit ingebakken in het OS en vangt metadata af via Kodi. Kodi op Windows heeft/kan dat niet.

/edit: CEC-info: https://www.intel.com/con...i-pcs/intel-nuc-kits.html

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 10-04-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Van daar...
Inmiddels me even verdiept in het NUC wereldje. Er zijn mogelijkheden genoemd op de Intel NUC support site mbt CEC. Vrij beperkt: TV aan/uit en bronkeuze. Je kan niet bvb Kodi gaan bedienen met de TV remote. Geen oplossing dus.

Begint er op neer te komen dat de Shield de one and only is :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aegis
  • Laatst online: 30-05 17:25
@Beeldbuisje Heb je al gekeken naar pulse eight tussen de NUC en je tv te zetten? https://www.pulse-eight.com/p/154/intel-nuc-hdmi-cec-adapter die kun je in je NUC in bouwen om CEC via kodi werken te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door aegis op 10-04-2018 21:23 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 12:44
Eigenlijk is de apple tv je enige keus als je netflix 4k wilt hebben. Rede hiervoor is dat apple tv de enige box is die 24hz kan doen met Netflix. Apple heeft een automatische refresh rate switching dat werkt ongeacht in welke app je zit.

De android boxes schijnen alleen 24hz binnen kodi te kunnen doen, en niet via andere apps zoals netflix, youtube, etc.). Dat betekent dat de refresh rate altijd op 60hz vast blijft staan. Maar misschien lukt 24p wel als je via een Kodi addon netflix kijkt, dat weet ik niet zeker.
Pagina: 1