W10 key migratie, product code verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ik had een retail productcode (gratis upgrade van w7) en wou die dus meenemen naar zelfde pc met ander moederbord (verse installatie).

Ik volg dus zo'n migratie tutorial met het idee dat ik de key te zien zou krijgen tijdens de procedure.
Ik doe slmgr.vbs -upk in cmd en krijg venster productcode is verwijderd. Dus ik zit nu zonder code. Venstertje staat nog open. Ik baal verschrikkelijk. Ik zie geen rollback functie bij systeemherstel.

Wat kan ik nu nog doen of is het einde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die code zit aan het moederbord gekoppeld. Daar was die gratis upgrade ook voor iirc. Je zou Microsoft kunnen bellen of ze iets voor je kunnen doen maar geef het weinig kans.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Of herinstallatie met de win7 key erin tijdens de installatie. Werkt 9vd10 keer ook gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Ik heb de windows 7 key niet meer dus ik denk niet dat ze scheutig zijn bij een telefoontje.
Aargh snap niet dat er geen waarschuwing in de tutorial staat, voel me ook wel dom om zoiets klakkeloos te volgen. Naderhand vind ik dus op een andere site wel het commando om de key te laten zien, mosterd...

Ik heb de w7 nog wel draaiend op een andere schijf, zal de key daar eens uithalen. Misschien valt er nog wat te redden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:39

Blokker_1999

Full steam ahead

Aan TS: in principe kan je gewoon terug activeren met je oude Win7 key. Als je die ook niet meer hebt en je Win10 installatie bestaat nog en is nog geactiveerd kan je vaak wel tooltjes op het net vinden die je je sleutel laten zien. Al heb ik die nog nooit met een gratis upgrade uitgeprobeerd.

[ Voor 68% gewijzigd door TheVMaster op 03-04-2018 10:42 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 23:38
Om je licentie terug te krijgen moet je volgens mij nogmaals W10 activeren op je oude hardware. Daarna mag/kan je je licentie verhuizen?

[ Voor 51% gewijzigd door biomass op 02-04-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Ik laat windows zichzelf opnieuw installeren vanuit de reeds bestaande installatie files, daar zit de key nog in hoop ik. Neem aan dat de key alleen uit de draaiende windows werd gehaald en niet uit de installatie files.

Laat straks wel weten of dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sunrise schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:04:
Ik laat windows zichzelf opnieuw installeren vanuit de reeds bestaande installatie files, daar zit de key nog in hoop ik. Neem aan dat de key alleen uit de draaiende windows werd gehaald en niet uit de installatie files.
Nee, de key zit niet in de installatiebestanden! Die zit in je BIOS (UEFI). Je kunt dezelfde installatiebron gebruiken op meerdere PC's met andere keys.
Laat straks wel weten of dit zo is.
Graag.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 02-04-2018 16:06 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
Room42 schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:06:
[...]
Nee, de key zit niet in de installatiebestanden! Die zit in je BIOS (UEFI). Je kunt dezelfde installatiebron gebruiken op meerdere PC's met andere keys.

[...]

Graag.
Het is gelukt, weer geactiveerd. Dus windows geeft een licentie op basis van de onderdelen (profiel) of zet die de key in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Klopt, de key staat in je BIOS/UEFI opgeslagen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Room42 schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:41:
Klopt, de key staat in je BIOS/UEFI opgeslagen.
Oke maar ondanks dat het een (digitale) retail key is kan ik m dan waarschijnlijk niet meenemen naar een nieuw systeem?

Wmic path softwarelicenseservice get ........

Laat geen key zien. Toch alles nog voor niks gedaan dan? :)

(Ik google wel even)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:06:
[...]
In het geval van een losse key op papier word de hardwareconfig bij MS opgeslagen. Zodra je online komt word ie dan automatisch geactiveerd als MS ziet dat het een bekende PC is. Heb hier geen key in de UEFI zitten en na een herinstallatie word ie netjes geactiveerd.

Alleen zodra je het moederbord gaat vervangen klopt die hardwareconfig niet meer en ziet MS het als een nieuwe PC waarbij een OEM licentie komt te vervallen. Iets als RAM, een SSD of een GPU vervangen is geen probleem, maar het moederbord wel. Officieel moet je bij een nieuw moederbord en dus een nieuwe PC een nieuwe licentie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Sunrise Ik begrijp nu dat je een retail key hebt! Dus geen OEM? Dan zou je volgens mij gewoon die key weer moeten kunnen activeren op je nieuwe moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Room42 schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:52:
@Sunrise Ik begrijp nu dat je een retail key hebt! Dus geen OEM? Dan zou je volgens mij gewoon die key weer moeten kunnen activeren op je nieuwe moederbord.
Dat klopt, echter geven commando's in cmd en powershell in administratie mode geen key die ik kan zien en dan noteren. Hoe kom ik nu achter de key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sunrise schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:55:
[...]

Dat klopt, echter geven commando's in cmd en powershell in administratie mode geen key die ik kan zien en dan noteren. Hoe kom ik nu achter de key?
De Windows 7 key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sunrise schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:55:
[...]

Als je een retail key hebt moet je die op papier hebben. Alleen bij een OEM PC of laptop zoals een HP of Dell zal de key in de UEFI zitten, bij een zelfbouw PC zal dat nooit zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Als je bij Windows ingelogd bent met een Microsoft Account zit de key daarin. Na een herinstallatie (tijdens de installatie kun je bij de key prompt zeggen "Heb ik niet" of later invullen oid) weer inloggen met hetzelfde Microsoft account en dan moet dat goed komen. Als het niet vanzelf geactiveerd word (waarschijnlijk niet vanwege ander moederbord) kun je als het goed is na de herinstallatie kiezen dat deze PC een oude PC vervangt. De oude PC word dan gedeactiveerd bij Microsoft en je nieuwe word geactiveerd.

Dit heeft in ieder geval bij mij gewerkt met het vervangen van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Softkey revealer laat mn key wel zien. Eind goed al goed.

Laat wel weten of het werkt bij mn nieuwe systeem.

Bedankt allen :)

Edit:

Wel gek dat slmgr -dli een stuk productcode weergeeft wat niet in de key zit die ik via softkey revealer zie.

Dat commando laat echter maar 1 stukje ( 5 characters ) zien dus daar heb ik weinig aan verder.

Edit2:

Via een vbs script aan waarschijnlijk de echte key gekomen, die komt wel overeen met de gedeeltelijke output van slmgr -dli. Nu heb ik er weer vertrouwen in. Je mag eenmaal met een digitale key 'verhuizen' heb ik net gelezen.

[ Voor 48% gewijzigd door Sunrise op 02-04-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Windows license key achterhalen met ShowKeyPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
De key had ik al gevonden maar toch bedankt.

W10 is opnieuw geïnstalleerd met een geheel ander type moederbord en is al geactiveerd, zeker automatisch gegaan. Wel gek. Ik had m laten opstarten met de vorige w10 vanuit daar systeem herstel / opnieuw installeren. Wel had ik de activering ongedaan gemaakt vooraf gek genoeg.

Ach ja nu weet ik nog niet hoe het precies werkt maar het resultaat is positief.
Pagina: 1