Sporen op bezels MBP 2015

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 11:52
Dag,

Ik heb een Macbook Pro Retina 13" uit 2015, en de bezels zijn al lange tijd 'vies'. Het lijkt er op alsof er een beschermd laagje af is of iets dergelijks. Ik heb nooit met schoonmaakmiddelen aan mijn scherm gezeten, dus ik heb geen idee wat het zou kunnen hebben veroorzaakt.

Het lijkt een beetje op wat mensen hier melden, maar dan is het bij mij veel minder erg en alleen zichtbaar onder bepaalde lichtinval.

Het zit dus niet op de display zelf, maar alleen op de bezels: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EgsjeaE.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb overigens geen garantie meer op mijn Macbook.

Beste antwoord (via Dennis de Vries op 03-04-2018 12:42)

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:50
Coatingprobleem wordt tot 4 jaar na aanschaf kosteloos verholpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Coatingprobleem. Wordt ook buiten garantie gerepareerd omdat er een reparatieprogramma voor geldt. Bij Apple dus inleveren en dan zetten ze er een nieuw scherm in.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:53
“Apple will replace Retina displays on affected MacBook or MacBook Pro models for free within three years from the date of original purchase, or one year from October 16, 2015, whichever is longer.”

Bron: https://www.macrumors.com...uality-program-staingate/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
Coatingprobleem wordt tot 4 jaar na aanschaf kosteloos verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 06:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jup, naar de Applestore ermee. StainGate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik heb een nieuw scherm gekregen zelfs na de 4 jaar. Ging om een macbook pro retina 2012, welke ik in 2017 heb laten fixen. Mooiste was ook nog dat het scherm blijkbaar met een geheel nieuwe cover komt (dus de deksel waar het apple logo in staat). Die van mij was beschadigd met wat krasjes en die is nu ook weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
bones schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:58:
Ik heb een nieuw scherm gekregen zelfs na de 4 jaar. Ging om een macbook pro retina 2012, welke ik in 2017 heb laten fixen. Mooiste was ook nog dat het scherm blijkbaar met een geheel nieuwe cover komt (dus de deksel waar het apple logo in staat). Die van mij was beschadigd met wat krasjes en die is nu ook weer als nieuw.
Klopt. Het is 4 jaar na oorspronkelijke aanschaf onder het Quality Program. Dit kan met modellen uit de VS of waar dan ook vandaan.

Indien de Mac echter in NL is gekocht, dan kan je consumentenrecht claimen. Dit is tot max 5 jaar na de oorspronkelijke aanschafdatum. Dus dat kan met een 2012 model (in 2017).
Pagina: 1