Sinds ik mijn nieuwe build met een Gigabyte Aorus Geforce GTX1080TI Extreme heb geassembleerd, had ik al sporadisch last van crashes tijdens het gamen. Ik dacht hier niet veel van, aangezien het niet zo heel vaak en ook niet bij elke game voorkwam.
Vorige week heb ik echter een 4K monitor van LG gekocht en nu crasht elke game op deze hoge resolutie. 1 van de meldingen was een "driver disconnect", maar ik merk ook vast dat het beeld c.q. windows gewoon helemaal vastloopt.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
1. De nieuwste NVidia drivers geinstalleerd.
2. De bios van de graphics card ge-update naar F3P (nieuwste)
3. De bios van moederbord naar nieuwste versie geflashed
4. Windows 10 up to date gebracht
5. Gechecked of voedingskabels stevig aangesloten zijn
6. Aorus overclock utility verwijderd
Bovenstaande dingen hebben niets geholpen en ik ben bang dat mijn videokaart toch echt kapot is. Wat kan ik nog meer proberen?
Zou het kunnen zijn dat mijn voeding niet sterk genoeg is voor mijn setup? (Corsair RM650X)
Zie screenshot voor mijn setup
Vorige week heb ik echter een 4K monitor van LG gekocht en nu crasht elke game op deze hoge resolutie. 1 van de meldingen was een "driver disconnect", maar ik merk ook vast dat het beeld c.q. windows gewoon helemaal vastloopt.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
1. De nieuwste NVidia drivers geinstalleerd.
2. De bios van de graphics card ge-update naar F3P (nieuwste)
3. De bios van moederbord naar nieuwste versie geflashed
4. Windows 10 up to date gebracht
5. Gechecked of voedingskabels stevig aangesloten zijn
6. Aorus overclock utility verwijderd
Bovenstaande dingen hebben niets geholpen en ik ben bang dat mijn videokaart toch echt kapot is. Wat kan ik nog meer proberen?
Zou het kunnen zijn dat mijn voeding niet sterk genoeg is voor mijn setup? (Corsair RM650X)
Zie screenshot voor mijn setup