Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Sinds ik mijn nieuwe build met een Gigabyte Aorus Geforce GTX1080TI Extreme heb geassembleerd, had ik al sporadisch last van crashes tijdens het gamen. Ik dacht hier niet veel van, aangezien het niet zo heel vaak en ook niet bij elke game voorkwam.

Vorige week heb ik echter een 4K monitor van LG gekocht en nu crasht elke game op deze hoge resolutie. 1 van de meldingen was een "driver disconnect", maar ik merk ook vast dat het beeld c.q. windows gewoon helemaal vastloopt.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
1. De nieuwste NVidia drivers geinstalleerd.
2. De bios van de graphics card ge-update naar F3P (nieuwste)
3. De bios van moederbord naar nieuwste versie geflashed
4. Windows 10 up to date gebracht
5. Gechecked of voedingskabels stevig aangesloten zijn
6. Aorus overclock utility verwijderd

Bovenstaande dingen hebben niets geholpen en ik ben bang dat mijn videokaart toch echt kapot is. Wat kan ik nog meer proberen?
Zou het kunnen zijn dat mijn voeding niet sterk genoeg is voor mijn setup? (Corsair RM650X)

Zie screenshot voor mijn setup Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QbF7M50.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkvanPieter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-09 14:18
Nvm. Ik heb niet je volledige bericht gelezen en je hebt de Aorus software al verwijderd.

De voeding zou normaal gesproken genoeg moeten zijn. De kaart kan echter wel met gemak over 300 watt trekken. Het zou iets kunnen zijn om uit te proberen met een andere zwaardere voeding.

[ Voor 75% gewijzigd door DijkvanPieter op 02-04-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows herinstalleren en vervolgens ALLEEN de Nvidia drivers installeren. Geen OC, RGB controller software etc.
Als hij dan nog steeds crashed, probeer de vorige driver versie en als dat niet helpt - terugsturen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en alleen de nvidia drivers geïnstalleerd. Helaas nog het zelfde probleem. Wat kan ik nog doen om te achterhalen wat er mis gaat? Of is dit een duidelijk geval voor RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 08:24
Ik heb een Aorus 1080 ti met een ultrawide 1440p scherm en bij mij viel regelmatig het beeld gewoon uit. Uiteindelijk bleek hij erg gevoelig te zijn voor slechte kwaliteit kabels en pas na de derde DisplayPort kabel werkte alles vlekkeloos. Die van mij heeft daarentegen nooit een driver disconnect error gegeven.

Misschien dat nog even proberen voor hij RMA gaat?