Hoi, ik ben een nieuwe PC toe, en ik heb het AMD-budgetsysteem van de BBG als startpunt genomen.
Mijn budget is iets groter, dus ik heb naar 'betere' componenten gezocht, en ben op het volgende uitgekomen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is vooral bedoeld als all-purpose systeem.
Gamen doe ik meer op de console. Maar ik wil er wel niet ál te veeleisende spellen op kunnen spelen.
Ik heb er geen problemen mee om settings op LOW te zetten, maar ik wil wél zoveel mogelijk op 1080p/60fps kunnen draaien. Verder doe ik af en toe eens wat aan video-editing, ik wil mijn elektrische gitaar er op kunnen aansluiten, en Guitar-Rig draaien. En fatsoenlijk 4K video afspelen is ook een must.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €750. Dat is incl. €50 assemblagekosten. Ik heb geen zin in de stress...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een externe HDD van 3TB (die mijn huidige bios niet aankan ofzo) die ik er in wil gaan stoppen, en misschien zet ik mijn huidige SSD van 120GB er ook wel bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat een beetje te twijfelen of de 400W voeding genoeg is?
En ik wil de PC op mijn TV aansluiten. Vandaar het moederbord met 2 HDMI uitgangen. Maar is dat nog afhankelijk van de GPU, of ik 2 schermen tegelijk kan aansturen? Of op z'n minst makkelijk schakelen tussen beide?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC vind ik belangrijk, vandaar de extra CPU koeler, etc.
Duurzaamheid vind ik ook wel belangrijk, want ik wil er toch wel 10 jaar mee verder kunnen.
En zoals al gezegd: 2 schermen tegelijk aansturen.
En als ik de smaak te pakken krijg met het gamen, dan wil ik er misschien later een grafische kaart in zetten.
Ga je overklokken?
Ik denk het wel, maar ik ben zeker geen fanaat op dat gebied.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil gewoon feedback van de experts!
Heb ik goede onderdelen uitgezocht? Is het overkill, of juist niet? Heb ik iets over het hoofd gezien? etc...
Mijn budget is iets groter, dus ik heb naar 'betere' componenten gezocht, en ben op het volgende uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 152,50 | € 152,50 |
| 1 | Antec GX500 | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac | € 110,50 | € 110,50 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 49,87 | € 49,87 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | Kingston A400 120GB | € 35,49 | € 35,49 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 77,35 | € 77,35 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 630,60 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is vooral bedoeld als all-purpose systeem.
Gamen doe ik meer op de console. Maar ik wil er wel niet ál te veeleisende spellen op kunnen spelen.
Ik heb er geen problemen mee om settings op LOW te zetten, maar ik wil wél zoveel mogelijk op 1080p/60fps kunnen draaien. Verder doe ik af en toe eens wat aan video-editing, ik wil mijn elektrische gitaar er op kunnen aansluiten, en Guitar-Rig draaien. En fatsoenlijk 4K video afspelen is ook een must.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €750. Dat is incl. €50 assemblagekosten. Ik heb geen zin in de stress...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een externe HDD van 3TB (die mijn huidige bios niet aankan ofzo) die ik er in wil gaan stoppen, en misschien zet ik mijn huidige SSD van 120GB er ook wel bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat een beetje te twijfelen of de 400W voeding genoeg is?
En ik wil de PC op mijn TV aansluiten. Vandaar het moederbord met 2 HDMI uitgangen. Maar is dat nog afhankelijk van de GPU, of ik 2 schermen tegelijk kan aansturen? Of op z'n minst makkelijk schakelen tussen beide?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC vind ik belangrijk, vandaar de extra CPU koeler, etc.
Duurzaamheid vind ik ook wel belangrijk, want ik wil er toch wel 10 jaar mee verder kunnen.
En zoals al gezegd: 2 schermen tegelijk aansturen.
En als ik de smaak te pakken krijg met het gamen, dan wil ik er misschien later een grafische kaart in zetten.
Ga je overklokken?
Ik denk het wel, maar ik ben zeker geen fanaat op dat gebied.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil gewoon feedback van de experts!
Heb ik goede onderdelen uitgezocht? Is het overkill, of juist niet? Heb ik iets over het hoofd gezien? etc...
[ Voor 0% gewijzigd door LCFMK op 02-04-2018 13:16 . Reden: typo ]