Mijn vraag
Mijn MSI GTX1080 is willekeurig met het doorgeven van een signaal.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit geheel is gekoeld dmv een cpu- en gpu block, een 280 rad en een pomp res combo.
En ik draai hier Hackintosh op.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zonder gpu waterblock werkte dit allemaal. Hackintosh draaide soepel (afgezien van wat audio problemen af en toe).
Sinds het installeren van mn gpu waterblock (ekwb) gaf mn gpu geen signaal.
Om uit te sluiten dat ik mn gpu gesloopt had, heb ik het waterblock eraf gehaald en de stock koeler terug geplaatst.
Vervolgens kreeg ik netjes weer beeld alsof er niets aan de hand is.
Dus mn gpu waterblock er weer op. En vervolgens na een bios reset (cmos batterij eruit, aan/uitknop 15 sec indrukken). Kreeg ik weer beeld!
So far so good. Echter moest ik voor mn hackintosh weer geluid hebben, na wat gerommel met kext's en andere instellingen krijg ik geen beeld meer...
Vervolgens weer een bios reset, geen resultaat.
PCI connectors van mn gpu af, hdmi in de onboard van mn mobo, en weer beeld.
In de bios display adapter op onboard gezet, PCI connectors op mn gpu, bios laden. En daar verschijnt mn gpu in de bios.
Dus hierna display adapter weer op PCI gezet, hdmi kabel terug in mn gpu en weer beeld.
Tweede keer opstarten ---> geen beeld
Als ik bovenstaande herhaal krijg ik weer beeld.
Ik ben het spoor redelijk kwijt op het moment (jullie ongetwijfeld ook?)
Als ik op internet kijk, dan zie ik dat het probleem wel eens kan liggen aan de schroefjes die te strak zitten icm een waterblock. Dit heb ik bij het herinstaleren van mn waterblock niet gedaan. Hierna gaf mn gpu ook signaal en bootte hij naar OSX.
Nu mijn vraag!
Zie ik nog iets over het hoofd? Of ben ik beter af om de stockkoeler (weer) terug te plaatsen?
Eerder heeft mn GPU gewoon signaal gegeven met het waterblock erop.
Het lijkt erop dat er of iets in mn bios fout gaat (dit heb ik geprobeerd uit te sluiten door mn bios te resetten), of dat mn GPU struggles heeft op het moment.
Kan iemand me in de juiste richting sturen?
Mijn MSI GTX1080 is willekeurig met het doorgeven van een signaal.
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 333,50 | € 333,50 |
1 | ASRock Z170M Extreme4 | € 105,56 | € 105,56 |
1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 664,90 | € 664,90 |
1 | Samsung SpinPoint M8 HN-M101MBB, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Thermaltake Core P5 | € 132,76 | € 132,76 |
1 | Dell P2415Q Zwart | € 402,- | € 402,- |
2 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair RM550x | € 84,95 | € 84,95 |
1 | Samsung 840 Pro 256GB | € 192,39 | € 192,39 |
1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 196,- | € 196,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.218,96 |
Dit geheel is gekoeld dmv een cpu- en gpu block, een 280 rad en een pomp res combo.
En ik draai hier Hackintosh op.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zonder gpu waterblock werkte dit allemaal. Hackintosh draaide soepel (afgezien van wat audio problemen af en toe).
Sinds het installeren van mn gpu waterblock (ekwb) gaf mn gpu geen signaal.
Om uit te sluiten dat ik mn gpu gesloopt had, heb ik het waterblock eraf gehaald en de stock koeler terug geplaatst.
Vervolgens kreeg ik netjes weer beeld alsof er niets aan de hand is.
Dus mn gpu waterblock er weer op. En vervolgens na een bios reset (cmos batterij eruit, aan/uitknop 15 sec indrukken). Kreeg ik weer beeld!
So far so good. Echter moest ik voor mn hackintosh weer geluid hebben, na wat gerommel met kext's en andere instellingen krijg ik geen beeld meer...
Vervolgens weer een bios reset, geen resultaat.
PCI connectors van mn gpu af, hdmi in de onboard van mn mobo, en weer beeld.
In de bios display adapter op onboard gezet, PCI connectors op mn gpu, bios laden. En daar verschijnt mn gpu in de bios.
Dus hierna display adapter weer op PCI gezet, hdmi kabel terug in mn gpu en weer beeld.
Tweede keer opstarten ---> geen beeld

Als ik bovenstaande herhaal krijg ik weer beeld.
Ik ben het spoor redelijk kwijt op het moment (jullie ongetwijfeld ook?)
Als ik op internet kijk, dan zie ik dat het probleem wel eens kan liggen aan de schroefjes die te strak zitten icm een waterblock. Dit heb ik bij het herinstaleren van mn waterblock niet gedaan. Hierna gaf mn gpu ook signaal en bootte hij naar OSX.
Nu mijn vraag!
Zie ik nog iets over het hoofd? Of ben ik beter af om de stockkoeler (weer) terug te plaatsen?
Eerder heeft mn GPU gewoon signaal gegeven met het waterblock erop.
Het lijkt erop dat er of iets in mn bios fout gaat (dit heb ik geprobeerd uit te sluiten door mn bios te resetten), of dat mn GPU struggles heeft op het moment.
Kan iemand me in de juiste richting sturen?