[MacBook Pro 2O1O] De O werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:29

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Beste,

Ik bezit een Macbook Pro 15 inch uit 2O1O en je ziet misschien al dat ik de NUL niet meer typen [geen reactie op de knop]. Dus vandaar mijn vraag of iemand een suggestie heeft om dit te kunnen verhelpen. Ik heb al de toets los gehaald en schoongemaakt plus alle updates uitgevoerd. Helaas blijft het probleem bestaan. Op den duur zal ik wel een nieuwe gaan kopen dit jaar maar tot die tijd vind ik het irritant zoals je kan begrijpen. Heeft iemand een tip wat ik kan proberen om de O weer terug te krijgen?

Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Denk dat de storing onder de toets zit, dus op de printplaat van het toetsenbord.

Heb je al gezocht op Keymapping of keyremapping? Je kunt vast de toets links van de 1 wel een 0 maken, die 2 gekke tekens ga je niet zo erg missen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:10
Heb je al eens een herstart geprobeerd?
Bij mij weigert soms ineens de q-toets.
Na een herstart werkt alles weer probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:29

Maduth

Probeersel

Topicstarter
@sonderpa Jazeker maar helaas geen succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Zal wel niet helpen in dit geval maar begin altijd eerst met een pram en smc reset.
https://support.apple.com/en-us/HT204063
https://support.apple.com/en-us/HT201295

Denk dat de 0 niet meer te redden is. Mogelijk kan je nog proberen de hele machine uit elkaar te halen en dan de plastic plaat onder de toetsenbord schoonmaken maar een andere toets remappen is een beter idee. Anders riskeer je dat je iets anders beschadigd. Kans is trouwens ook heel klein dat dat gaat helpen.

Assume there are no rules and it's one big free for all