Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• frankuijck
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-05-2018
Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen en ik heb al een en ander op het oog.

Waar ik nu tegen aan loop is het intern geheugen van het systeem (DDR4).
Door het bos zie ik de bomen niet meer.

Ik heb nu 2 setjes gevonden van 2x8GB:

- Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B3200C14 (€247,51)

- Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C14R (€284,=)

Ogenschijnlijk zijn deze 2 setjes technisch gezien gelijk,alleen de prijs verschilt.

Zie ik wat over het hoofd? Zijn er inderdaad, technisch gezien, verschillen?

Bedankt alvast.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, LPX tegen gewone hoogte? En dan heb ik nog niet eens een Pricewatch-vergelijking gemaakt of de setjes opgezocht in Google Images.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Laatst online: 10:27
De prijs van de LPX is zo hoog omdat die niet leverbaar is. Normaal gesproken is LPX goedkoper dan Dominator omdat Dominator beter chips heeft en daardoor beter is over te klokken.

Waarom specifiek CL14 en niet 15 of 16?

• frankuijck
  • Laatst online: 03-05-2018
Ik begrijp dat de markt heel grillig is. De vraag ernaar is hoog, het aanbod laag, dan drijven de prijzen van de producten omhoog. Ik heb de genoemde DDR4's als voorbeeld genomen.

Waar het mij om gaat is: er zijn zoveel verschillende soorten/merken DDR4's met zeer verschillende prijzen. Waarom dan technisch zoveel verschillen/prijzen?

Je zou denken dat een DDR4 met een kloksnelheid 4600Mhz en CL=19 sneller is dan eentje met kloksnelheid van 3000Mz en CL=14. Verschillen zijn minimaal!
Die van 3000Mhz is stukken goedkoper, maar wie heeft er dan nog voor over van 4600Mhz?
Een weldenkend mens kiest voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding, toch?

Dan vraag ik me af, wat moet ik dan kiezen, wat is wijs en waar haal ik het meeste uit kwaliteit, snelheid en prijsverhouding?

• Uszka
  • Laatst online: 10:27
Je moet ook kijken welke snelheid het moederbord ondersteunt. Is dat tot 3200 dan heeft het geen zin om 4600 te kopen. Houd je van overklokken en ondersteunt het moederbord hoge snelheden èn heb je het geld ervoor over dan kan 4600 voor jou een uitkomst zijn. Voor de meesten onder ons ligt het optimale op 2666 - 3200 MT/s