Ik zag gistere middag bij alternate een GF3 een 3dmark benchmark draaien op een 19 " Ilyama beeldscherm dacht ik dat het was. Dat was echt onwijs scherp beeld. Nu vraag ik me af of ik dat effect ook kan krijgen met mn Geforce 2 MX en een nieuwe Ilyama!
Verwijderd
Nou, ik weet wel dat een geforce en dan vooral een mx niet echt bekend staan om hun goede 2d kwaliteit.....
Maar wat wil je dan precies "voor effect" hebben
Maar wat wil je dan precies "voor effect" hebben
Een GF whatever geeft ook geen onscherp beeld zolang je maar op de lagere resoluties blijft. En ik ben van mening dat je de beeld(on)scherpte niet goed kunt zien bij 3d bewegende beelden. Waar veel mensen over klagen is dat een GF whatever bij desktop (2d) resoluties boven de 1280 een onscherp beeld produceerd. Dan krijgen alle letters op je beeldscherm een soort echo / schaduw.
Verwijderd
Ja en dat komt door een brak ontworpen RF filterOp zondag 15 juli 2001 09:49 schreef The Source het volgende:
Een GF whatever geeft ook geen onscherp beeld zolang je maar op de lagere resoluties blijft. En ik ben van mening dat je de beeld(on)scherpte niet goed kunt zien bij 3d bewegende beelden. Waar veel mensen over klagen is dat een GF whatever bij desktop (2d) resoluties boven de 1280 een onscherp beeld produceerd. Dan krijgen alle letters op je beeldscherm een soort echo / schaduw.
Powercolor GF2 GTS op IIYama VisonMaster Pro 451 (19") @ 1600x1200 en nergens last van bij 2d
P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,
Verwijderd
Al es aan een brilletje gedacht..... tering, 1600*1200 op 19" is echt klein.......Op zondag 15 juli 2001 09:54 schreef jkf het volgende:
Powercolor GF2 GTS op IIYama VisonMaster Pro 451 (19") @ 1600x1200 en nergens last van bij 2d
Verwijderd
Mijn Elsa geeft in 2D op 1600x1200 beter beeld dan mijn vorige Radeon.
Desktop is nu 1280x960.
Desktop is nu 1280x960.
Serieus? Dan was er iets goed mis met die Radeon dan! Ik heb hier een 19" Iiyama met GF3 (Elsa) en het beeld is ook lekker scherp. Met een MX mag je wel wat waziger beeld verwachten denk ik ..
Verwijderd
Ehmmm, het ligt meestal echt niet aan de videokaart hoor. Of je moet wel een hele oude hebben.
Bij monitors is er namelijk zoiets dat heet dot-pitch. Hoe lager de dot-pitch van een monitor hoe scherper het beeld is.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een LG Flatron 795FT met een dot-pitch van 0.24 Dat is dus behoorlijk laag. En dat zie je wel degelijk
Bij monitors is er namelijk zoiets dat heet dot-pitch. Hoe lager de dot-pitch van een monitor hoe scherper het beeld is.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een LG Flatron 795FT met een dot-pitch van 0.24 Dat is dus behoorlijk laag. En dat zie je wel degelijk
Jij hebt de videokaarten ontwikkelingen zeker niet zo close gevolgd de laatste tijd
.. het kan wel degelijk aan je videokaart liggen (nVidia GeForce2 MX kaarten staan berucht om hun redelijk slechte 2D scherpte). Het ligt verder niet alleen aan dotpitch, bij een verkeerd afgestelde horizontale of verticale convergentie kan je dotpitch nog zo laag zijn, het beeld blijft onscherp.
Verwijderd
Ja serieus.Met de Radeon trillende lettertjes en schaduwen op 1600x1200,en was niet te verhelpen met shimmering patch.Op zondag 15 juli 2001 11:36 schreef Bomberman het volgende:
Serieus? Dan was er iets goed mis met die Radeon dan!
Met de Elsa die ik nu heb is 1600x1200 net te doen,nog behoorlijk scherp.Maar gebruik bovenstaande mode alleen in games,als desktop vind ik het idd te klein.
Verwijderd
Ik hoop dat de Geforce3 het goed gaat doen op m'n Iiyama VM Pro 510(22"), heb er 1 voor 850 piek op de kop weten te tikken
Waarschijnlijk gebruik je 1600*1200? Dat is hier nog heel behoorlijk (voor zover dat kan met een 19"). Ik heb hem trouwens ook goedkoop weten te kopen .. ong. 775,-
(legaal ja).
hoezo klein, draai 2048*1536 op een 22" iiyama monitor.Op zondag 15 juli 2001 09:55 schreef AirHead het volgende:
[..]
Al es aan een brilletje gedacht..... tering, 1600*1200 op 19" is echt klein.......
BTW een iiyama monitor is erg scherp. heb zelf een vision master 510 en die geeft perfect scherp beeld met mijn TNT2 (diamond) en mijn GF2MX (hercules). Alleen op mijn powercolor ~!@#$^%&*()_knake kaart gaf ie brak beeld. Deed die kaart trouwens ook op 3 andere monitoren
Verwijderd
Ja vind je dat klein?? Nou ik heb ook nergens last van hoorOp zondag 15 juli 2001 09:55 schreef AirHead het volgende:
[..]
Al es aan een brilletje gedacht..... tering, 1600*1200 op 19" is echt klein.......
Verwijderd
hmm, nou ik heb al wel een brilletje, dus dat verklaart al een hoop dan
. Ik zit hier sinds kort ook achter een 21 incher en hou t maar op 1600*1200
Verwijderd
Nou ja, dan zal ik wel een van de gelukkige zijn met een goeie Geforce2MX (Hercules).Op zondag 15 juli 2001 11:53 schreef Bomberman het volgende:
Jij hebt de videokaarten ontwikkelingen zeker niet zo close gevolgd de laatste tijd.. het kan wel degelijk aan je videokaart liggen (nVidia GeForce2 MX kaarten staan berucht om hun redelijk slechte 2D scherpte). Het ligt verder niet alleen aan dotpitch, bij een verkeerd afgestelde horizontale of verticale convergentie kan je dotpitch nog zo laag zijn, het beeld blijft onscherp.
[off-topic]
Het is dus Iiyama en geen Iliyama of Ilyama...
[/off-topic]
[/off-topic]
BombermanOp zondag 15 juli 2001 11:36 schreef Bomberman het volgende:
Serieus? Dan was er iets goed mis met die Radeon dan! Ik heb hier een 19" Iiyama met GF3 (Elsa) en het beeld is ook lekker scherp. Met een MX mag je wel wat waziger beeld verwachten denk ik ..
Jij hebt toch een Radeon gehad he? Is de 2d kwaliteit van je Elsa geforce 3 vergelijkbaar met de Radeon in hoge resoluties?
"Choose life"
Verwijderd
ik zou eens kijken of ik een GF3 kan regelen...
ik heb een NEC monitor.. en heb reso altijd op 1280x1024 staan... met geforce 2 MX was het beeld erg brak... met mijn huidige radeon erg geil... nu dus nog een geforce 3 regelen
vriend ff overhalen dat hij er 1 moet halen..
die aap geloofd alles... hij is zo'n figuur dat zo goed kan tweaken dat zijn systeem even snel is als die van mij, maar vaak toch slomer!!
ik vergelijk dan mijn systeem PIII 733@808 met een T-Bird 1GHz... en hij heeft die dus zo 'getweaked' dat die dus slomer/even snel is als die van mij.. alleen met 3dmark 2000 zit die 2000 punten hoger dan mij maar hij heeft GF 2 GTS PRO (zo'n nep pro) en ik radeon 64MB DDR...
ik heb een NEC monitor.. en heb reso altijd op 1280x1024 staan... met geforce 2 MX was het beeld erg brak... met mijn huidige radeon erg geil... nu dus nog een geforce 3 regelen
vriend ff overhalen dat hij er 1 moet halen..
ik vergelijk dan mijn systeem PIII 733@808 met een T-Bird 1GHz... en hij heeft die dus zo 'getweaked' dat die dus slomer/even snel is als die van mij.. alleen met 3dmark 2000 zit die 2000 punten hoger dan mij maar hij heeft GF 2 GTS PRO (zo'n nep pro) en ik radeon 64MB DDR...
Verwijderd
Tis al goed zeg. Moeten ze maar niet zo'n moeilijke naam kiezenOp maandag 16 juli 2001 16:03 schreef Neman het volgende:
[off-topic]
[/off-topic]
Verwijderd
ik vind Filips anders ook wel moeilijk hoor!Op maandag 16 juli 2001 16:20 schreef CPUgevraagd het volgende:
[..]
Tis al goed zeg. Moeten ze maar niet zo'n moeilijke naam kiezen
of Zonie das ook moeilijk
Verwijderd
Trinitron/Diamondtron zuigt op hoge resoluties... ik ga zelf ook niet hoger dan 1280*964 want dan wordt alles zo waazig.. zeker met die nieuwere modellen NEE het ligt niet aan me GF1 want heb ook een radeon 64mb ViVo erop gehad.
Dus als je niet zo hoog gaat in resolutie, is iiyama gewoon een goede monitor voor weinig geld.. EIZO is te duur he
Dus als je niet zo hoog gaat in resolutie, is iiyama gewoon een goede monitor voor weinig geld.. EIZO is te duur he
Yep ik heb een hele tijd een Radeon gehadOp maandag 16 juli 2001 16:09 schreef Martijnos het volgende:
[..]
Bomberman
Jij hebt toch een Radeon gehad he? Is de 2d kwaliteit van je Elsa geforce 3 vergelijkbaar met de Radeon in hoge resoluties?
Ik weet trouwens niet of het per merk GeForce3 verschilt .. ik heb een Elsa.
er zitten hier mensen met superman ogen volgens mij
De resoluties die ik voorbij zie komen zijn voor een normaal mens vermoeiend klein
De resoluties die ik voorbij zie komen zijn voor een normaal mens vermoeiend klein
edit:
typfouten..maandag...:)
typfouten..maandag...:)
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Op maandag 16 juli 2001 16:38 schreef ShaDoW het volgende:
Trinitron/Diamondtron zuigt op hoge resoluties... ik ga zelf ook niet hoger dan 1280*964 want dan wordt alles zo waazig.. zeker met die nieuwere modellen NEE het ligt niet aan me GF1 want heb ook een radeon 64mb ViVo erop gehad.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ok, dankjewelOp maandag 16 juli 2001 18:59 schreef Bomberman het volgende:
[..]
Yep ik heb een hele tijd een Radeon gehad. Mijn monitor is kleiner dan de jouwe (19" versie) dus 1600*1200 is moeilijk te testen (monitor zelf kan het niet echt superscherp weergeven, ook niet met Matrox G400). Op de resolutie die ik draai, 1280*960 85Hz, is de GeForce3 net zo scherp als de Radeon bij mij. Matrox G400 is nog net iets beter.
Ik weet trouwens niet of het per merk GeForce3 verschilt .. ik heb een Elsa.
De Geforce 3 schijnt een stuk beter te zijn met 2d en ik ben met mijn geforce 2 Pro al tevreden over de rest. Snelle 3d, goede drivers en compatibiliteit.
Die Geforce 3 is nog iets te duur, maar zodra ik een goede deal tegenkomen, zal ik er zeker een kopen.
Mijn volgende videokaart moet echt uitstekend zijn met 2d en 3d. Dat verdienen mijn monitor en mijn ogen gewoon
"Choose life"
Verwijderd
Dat vind ik dus ook een bijlangrijk gemis in reviews over videokaarten (mn. GeForce 2/3).
Iedereen heeft het altijd maar over 3D/snelheid blablabla,terwijl er (bijna)nooit over de 2D kwaliteit wordt gesproken.
Toevallig dat ik,geloof op Tom's Hardware,een review las over Ultra's en dat ze daar zeiden dat de Elsa beter was dan de andere geteste Ultra's in 2D.(iid door betere filters)
Vandaar nu ook een Gladiac Ultra
,
maar ze mogen er wel wat meer aandacht aan besteden ja.
Iedereen heeft het altijd maar over 3D/snelheid blablabla,terwijl er (bijna)nooit over de 2D kwaliteit wordt gesproken.
Toevallig dat ik,geloof op Tom's Hardware,een review las over Ultra's en dat ze daar zeiden dat de Elsa beter was dan de andere geteste Ultra's in 2D.(iid door betere filters)
Vandaar nu ook een Gladiac Ultra
maar ze mogen er wel wat meer aandacht aan besteden ja.
Verwijderd
Ik ben zelf overgestapt van de hercules 3dProphet II 64 GTS (geforce 2) naar een ASUS V8200 (geforce 3) en draai dat op een Vision Master Pro 510.
Het eerste wat me opviel was dat het beeldkwaliteit van de geforce 3 veel beter was (merkte ik vooral bij 3D Mark 2001).
Het eerste wat me opviel was dat het beeldkwaliteit van de geforce 3 veel beter was (merkte ik vooral bij 3D Mark 2001).
Helaas zijn er zoveel mensen die er helemaal aan gewend zijn dat het beeld op een computermonitor wazig is ofzo. Die komen dan bij mensen met een goeie iiyama (bv 22" like me
) die ook nog eens een goede videokaart hebben (bv. Matrox, Radeon, kennelijk ook Elsa GF3) en vinden dat natuurlijk mooi. Terwijl ze niet weten dat ze zelf ook een mooier beeld kunnen krijgen door niet die ranzige zooi te kopen maar zorgvuldig gemaakte kaarten.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Ik snap nog steeds niet waarom alle kaarten niet gewoon Matrox 2D kwaliteit hebben. De extra prijs voor hoge kwaliteit (2D) componenten valt volgens mij in het niets op de totale prijs!
Ik zit dagelijks tegen die demo aan te kijken, wil ondertussen dus wel weer eens wat nieuws op die bak zettenOp zondag 15 juli 2001 09:32 schreef Ro2 het volgende:
Ik zag gistere middag bij alternate een GF3 een 3dmark benchmark draaien op een 19 " Ilyama beeldscherm dacht ik dat het was. Dat was echt onwijs scherp beeld. Nu vraag ik me af of ik dat effect ook kan krijgen met mn Geforce 2 MX en een nieuwe Ilyama!
Maar het komt door allebei. Vooral de nature-demo van 3DMark 2001 die wij op die bak laten draaien is superscherp, maar die draait alleen op een GeForce 3. Maar het ligt zeker weten ook aan die monitor, je moet echt wel een monitor met minstens DiamondTron hebben wil je die scherpte bereiken. Het is gewoon de combinatie die super om van te
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
Heb MX, GTSII op mijn A201HT (22" Diamontron) gehad. MX was beroerd boven de 1280 (heb ook wel ergere verhalen gehoord). De GTS moest je eigenlijk ook niet op 1600x1200 draaien 
De GF3 (Azuz 8200) die ik nu heb is welgezegd SUPERscherp. Nvidia lijkt hun "foutje" wat dat betreft weer goed gemaakt te hebben
De GF3 (Azuz 8200) die ik nu heb is welgezegd SUPERscherp. Nvidia lijkt hun "foutje" wat dat betreft weer goed gemaakt te hebben
Verwijderd
BUDGET??? mijn scherm was 1200 piek toen d'r tijd... niet iedereen kan een mega scherm als jij aanschaffen...Op maandag 16 juli 2001 19:07 schreef abbadon het volgende:
[..]
kort door de bocht noemt men zo'n opmerking ook wel. Ik heb veel ervaring met 21/22" Trini- én Diamondtron's, maar wat ze zeker niet doen is zuigen op hoge resoluties (1600*1200*32). Man, die dingen zijn er juist behoorlijk goed in. Maar je houdt altijd van die type's die zonodig hun 19" budget Trini- of Diamondron op 1600*1200+ willen draaien, ja da's verre van ideaal.
Toevallig hebben wij het zelfde model.. jij alleen een paar maatjes groter
Doe iedereen een LOL en zeik niet zo over ons budget 19" monitor en de eigenaren.
Moest ik ff kwijt dat triest kindergezeik
Oeps, begrijp me niet verkeerd (zo badinerend ben ik nou ook weer nietOp dinsdag 24 juli 2001 02:30 schreef ShaDoW het volgende:
[..]
BUDGET??? mijn scherm was 1200 piek toen d'r tijd... niet iedereen kan een mega scherm als jij aanschaffen...
Toevallig hebben wij het zelfde model.. jij alleen een paar maatjes groterbeeld kwaliteit zou dus niet zoveel verschillen.
Doe iedereen een LOL en zeik niet zo over ons budget 19" monitor en de eigenaren.
Moest ik ff kwijt dat triest kindergezeik
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Ik heb een Iyama A201HT
combinatie met een Radeon 64MB VIVO en dat werkt perfec. Heb hem vaak in 2048*1536 staan
en werkt ook nog goed maar als je de vorige generatie G-Krachten neemt is het zwaar belabberd, de G-kracht3 brengt darin wel wat verandering maar het haalt het gewoon niet
.
Trouwens, diegene die geld heeft voor zo'n achterlijk duure kaart die snel verouderd, kan beter geld investeren in een mooie dure monitor
Trouwens, diegene die geld heeft voor zo'n achterlijk duure kaart die snel verouderd, kan beter geld investeren in een mooie dure monitor
Erhm sta ik net op het punt om een Dell P991 19" te kopen... das toch geen budget monitor of wel? Hij komt aan een Asus V7700 GF2 GTS 32mb te hangen..?Op dinsdag 24 juli 2001 07:34 schreef abbadon het volgende:
[..]
Oeps, begrijp me niet verkeerd (zo badinerend ben ik nou ook weer niet). Ik bedoel niet dat 19" sec 'budget' is (1200 piek vind ik zeker geen budget), maar dat je twee soorten 19" trini- en diamondtron's hebt: goede met prima ondersteundende electronica en de instappers met goedkopere electronica. Ik doelde dus op het verschil tussen die twee. Maar ik blijf er bij dat 19" schermen, hoe goed ook, niet echt lekker draaien op 1600*1200, maar daar zijn ze dan ook niet echt voor gemaakt.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Daarom hebbik een Hercules GF2.. die geeft wel geil beeld! Rf filtertjes werden als beste getest (onder Gf's), .. mag ook wel voor dat geld..Op dinsdag 24 juli 2001 13:52 schreef Blacklabel het volgende:
Ik heb een Iyama A201HTcombinatie met een Radeon 64MB VIVO en dat werkt perfec. Heb hem vaak in 2048*1536 staan
en werkt ook nog goed maar als je de vorige generatie G-Krachten neemt is het zwaar belabberd, de G-kracht3 brengt darin wel wat verandering maar het haalt het gewoon niet
.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
ghehe, wie heeft er nu een bril nodig? hij niet hoor... hij werkt op 1600x1200 op een 19".. jij misschien ?Al es aan een brilletje gedacht..... tering, 1600*1200 op 19" is echt klein.......
Je moet wel een errug goeie monitor hebben wil je op zo'n resolutie nog een redelijk beeld krijgen volgens mijOp dinsdag 24 juli 2001 14:20 schreef demonite het volgende:
[..]
ghehe, wie heeft er nu een bril nodig? hij niet hoor... hij werkt op 1600x1200 op een 19".. jij misschien ?
Ik ga de F730 eizo kopen alleen in de folder staat : CRT Phospor Pitch : 0.26 mm/ 0.22 mm (horizontal) Wat is de dotpitch nou?
w00t
als ik het goed begrijp:
horizontale dot pitch is 0.22 en de dot pitch gemeten op de (binnenkant van de) beeldbuis zelf is 0.26
horizontale dot pitch is 0.22 en de dot pitch gemeten op de (binnenkant van de) beeldbuis zelf is 0.26
edit:
horizontale dot pitch wordt meestal gebruikt omdat die kleiner is als de echte dot pitch. Verder meten ze soms de dot pitch op de shadow mask die is meestal een millimeter ofzo kleiner dan op het phosphor zelf
horizontale dot pitch wordt meestal gebruikt omdat die kleiner is als de echte dot pitch. Verder meten ze soms de dot pitch op de shadow mask die is meestal een millimeter ofzo kleiner dan op het phosphor zelf
Daarom heeft mijn gf2 gts geen filter meerOp zondag 15 juli 2001 09:54 schreef AirHead het volgende:
[..]
Ja en dat komt door een brak ontworpen RF filter
Die is eraf gesoldeerd en ergens in een doosje gepleurd.
valt reuze mee hoorOp zondag 15 juli 2001 09:55 schreef AirHead het volgende:
[..]
Hoezo minstensOp dinsdag 17 juli 2001 18:40 schreef B_O_S_S het volgende:
[..]
Ik zit dagelijks tegen die demo aan te kijken, wil ondertussen dus wel weer eens wat nieuws op die bak zetten
Maar het komt door allebei. Vooral de nature-demo van 3DMark 2001 die wij op die bak laten draaien is superscherp, maar die draait alleen op een GeForce 3. Maar het ligt zeker weten ook aan die monitor, je moet echt wel een monitor met minstens DiamondTron hebben wil je die scherpte bereiken. Het is gewoon de combinatie die super om van teis !!!!
Noem dan eens het rijtje op van slechtst slechter slecht goed beter best.
w00t
Ik zou wel 1280 willen draaien op mijn 17" maar dat vind mijn brakke monitor niet leuk en gaat dan op 60Hz draaien 
Ik draai nu 1152
1024 walg ik van nog niet gesproken over 800
Ik draai nu 1152
[EXTREEEEEM OFF-TOPIC MODUS]
robbie007, jij grote TombRaider fan, als je een titel wil nemen voor onder je icoon, schrijf het dan goed ok?
Angelina Joli as Lara Croft?
Angelina Jolie as Lara Croft, ok? Lekker ding, dus de naam effe goed schrijven!
[/EXTREEEEEM OFF-TOPIC MODUS]
robbie007, jij grote TombRaider fan, als je een titel wil nemen voor onder je icoon, schrijf het dan goed ok?
Angelina Joli as Lara Croft?
Angelina Jolie as Lara Croft, ok? Lekker ding, dus de naam effe goed schrijven!
[/EXTREEEEEM OFF-TOPIC MODUS]
Nog niet bij alle fabrikanten dan; Ik zag laatst op vraag en aanbod een GF3 langkomen die verkocht werd omdat hij minder was in 2d dan een radeon.Op dinsdag 17 juli 2001 23:06 schreef werty het volgende:
Heb MX, GTSII op mijn A201HT (22" Diamontron) gehad. MX was beroerd boven de 1280 (heb ook wel ergere verhalen gehoord). De GTS moest je eigenlijk ook niet op 1600x1200 draaien
Kortom: Let dus op als je een GF3 wil kopen. EIS dat als hij slecht is in 2d dat je hem terug mag brengen of neem je eigen monitor mee naar de winkel. (ze mogen wel wat voor je doen voor 1000+ piek hoor
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
je kan pas zien of iets echt scherp is als je een zooi text op een witte achtergrond te zien krijgt
It seemed like a good idea at the time
Pagina: 1