Te veel page request door Tweakstone, IP ban :-)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.106 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Na een gevecht duurt het een paar seconden voor je opnieuw kunt klikken, tenzij je meteen op de tweakstone link klikt, dan kun je meteen weer klikken.

Enfin, ik kap wel met Tweakstone maar ik zou toch graag mijn fixed IP address unbanned hebben. Nu zit ik op een hele slechte wifi connectie. Anders kan ik op mijn normale verbinding Tweakers niet meer bezoeken.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Zelfde hier, ook een ip ban door TweakStone... lang leve een vpn dan maar...

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als het je eerste IP-ban is, verdwijnt ie vanzelf na een paar uur. Zie ook de opmerking onderaan plan: Tweakers verrijkt website met introductie van lootboxes - update. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Er zijn diverse gebruikers die vals spelen d.m.v. scriptjes of browserplugins. Veel daarvan worden vervolgens automatisch geblokkeerd... We hebben beveiliging voor misbruik/overbelasting en die treedt uiteraard ook daar tegen op. Als je dus honderden of zelfs duizenden battles of pageviews in korte tijd doet, heb je grote kans dat je daarna een paar uur niet meer op Tweakers kan, laat staan TweakStone kan spelen ;)
Ik speel volledig hersenloos en met de hand tijdens wat tv kijken :X

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan val je in de reguliere groep 'overbelasting', net alsof je met de hand continu een nieuwsbericht aan het F5'en bent voor nieuwe reacties...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Bummer... staat TweakStone tot 00:00 online of langer? Moet nog 2 kaarten om compleet te zijn :P

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Dirk schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:28:
Als het je eerste IP-ban is, verdwijnt ie vanzelf na een paar uur. Zie ook de opmerking onderaan plan: Tweakers verrijkt website met introductie van lootboxes - update. :)
Ah goed. Dan neem ik een breakie. Trouwens een snel vraagje. Als je geen kaarten in je deck hebt, kunnen andere tweakers dan nog met je vechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee, en jij verdwijnt uit de ranglijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
En als je dan weer een deck heb, kom je dan auto weer in de ranglijst terecht? Of verlies je ranking? Leuke 1 april actie trouwens. Ik ben benieuwd naar de server stats met 5000 aapje die links en recht overal op klikken.

[ Voor 37% gewijzigd door Kain_niaK op 01-04-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Probeer het uit. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:20

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik had ook een IP ban te pakken vanmiddag, terwijl ik gewoon netjes speel. Geen scripts en dergelijke,alleen klikken op "Fight" zodra deze weer verscheen...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En dan doe je dus teveel verzoeken in en x tijd en ben je de pineut. ;) Jij of iemand anders dat suf te tappen met z'n mobiel tijdens het tv kijken, ook een IP ban aan de broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hero of Time schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:18:
En dan doe je dus teveel verzoeken in en x tijd en ben je de pineut. ;) Jij of iemand anders dat suf te tappen met z'n mobiel tijdens het tv kijken, ook een IP ban aan de broek.
Zoals ik het topic lees, is/zijn de eerste ban(s) geautomatiseerd. Met andere woorden; de volgende ban is dat misschien niet meer, terwijl zij alleen maar een spelletje gespeeld hebben, zonder geautomatiseerde tools.

Tijdens het testen is hier dus geen rekening mee gehouden, of kwam het wellicht niet naar boven. Beetje jammer als de bezoekers dan in de toekomst hiervoor moeten bloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CH4OS schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 00:16:
[...]
Zoals ik het topic lees, is/zijn de eerste ban(s) geautomatiseerd. Met andere woorden; de volgende ban is dat misschien niet meer, terwijl zij alleen maar een spelletje gespeeld hebben, zonder geautomatiseerde tools.

Tijdens het testen is hier dus geen rekening mee gehouden, of kwam het wellicht niet naar boven. Beetje jammer als de bezoekers dan in de toekomst hiervoor moeten bloeden.
Nee, het is een standaard beveiliging die er lang voor Tweakstone al was. Alleen lopen door Tweakstone nu normale gebruikers tegen dit proces aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hero of Time schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:48:
[...]

Nee, het is een standaard beveiliging die er lang voor Tweakstone al was. Alleen lopen door Tweakstone nu normale gebruikers tegen dit proces aan.
Dat is precies mijn punt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een fight cooldown van een minuut had al geholpen bedoel je. Zou ook helpen tegen cheaters. Beetje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Hero of Time schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:57:
Een fight cooldown van een minuut had al geholpen bedoel je. Zou ook helpen tegen cheaters. Beetje dan.
Dat zou sowieso geholpen hebben (5sec cooldown dan, 1 minuut is wel erg veel). Nu kun je gewoon met 100 schermpjes open blijven aanvallen volgens mij.

Overigens is die IP ban wel vaag, ik had gewoon een tijd levenloos zitten klikken (met 1 schermpje, dus ongeveer elke 3 seconden) terwijl ik wat series keek, en pas meer dan een uur nadat ik gestopt was had ik opeens n ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:17
mark-k schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:36:
Overigens is die IP ban wel vaag, ik had gewoon een tijd levenloos zitten klikken (met 1 schermpje, dus ongeveer elke 3 seconden) terwijl ik wat series keek, en pas meer dan een uur nadat ik gestopt was had ik opeens n ban.
Hier net zo, plakbandje onder muis en lekker rustig met de muis in de hand klikken met wat youtube erbij. Moest even weg ivm werk, kom ik terug en had ik ook ook een IP ban.

Scripts en dergelijke willen tegenhouden is normaal maar ze hebben het wel heel erg strak afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Gurd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:37:
[...]

Hier net zo, plakbandje onder muis en lekker rustig met de muis in de hand klikken met wat youtube erbij. Moest even weg ivm werk, kom ik terug en had ik ook ook een IP ban.

Scripts en dergelijke willen tegenhouden is normaal maar ze hebben het wel heel erg strak afgesteld.
Nou ja het is dus een normale beveiliging tegen teveel page requests (dus als je n steen op F5 legt krijg je m ook), maar ik vind het vreemd dat ik n uur nadat ik had zitten klikken wel nog gewoon op Tweakers kon en daarna opeens een IP ban had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
M.a.w.: Tweakers is niet voorbereid op de gevolgen van haar eigen feature, en dupeert de gebruikers met een ip-ban.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zacht schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:23:
M.a.w.: Tweakers is niet voorbereid op de gevolgen van haar eigen feature, en dupeert de gebruikers met een ip-ban.
Alleen als men de kluit belazerd natuurlijk :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Een spel te vaak spelen is niet de kluit belazeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Gurd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:37:
[...]

Free mouse Auto Clicker :X

Had er wel een ban mee 'verdiend' :o

Edit:

Ik moet wel opmerken dat zelf niet de fights starten mij een hogere ranking bracht, tot zelfs in de buurt van de 30e plek op het leaderboard...

[ Voor 14% gewijzigd door Swerfer op 04-04-2018 18:43 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:17
Lieve Adjes, aangezien Tweakstone ten einde is kan dit topic denk ik wel op slot.
Geslaagde 1 april grap? Ik hoop dat er nog een artikel komt, Tweakstone the aftermath.

Voor mij was de grap dat het score systeem er van uitging dat er een oneerlijke situatie was tussen spelers met een lage en een hoge score. Zoals een nieuweling in een schaakclub tegen een grootmeester.

Maar het spel zelf was volkomen willekeurig. Dus des te hoger je scoorde, des te minder punten je kreeg als je won, soms maar 1, maar verloor je tegen dezelfde raakte je 20 punten kwijt.. Zelfs gelijkspel kon je punten kosten als je tegenstander een erg lage score had.

Des te hoger je was in de ranking, des te meer mensen waren er met een lagere ranking. :/

Je kon nooit (lang) winnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
En dat was de grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:10

Case_C

[Team Carrack]

Mwa toch de laatste dag continue rond plek #20-#200 rondgehangen. Uiteindelijk bij m'n laatste battle op plek #28 terecht gekomen :) . Nu hopen dat er inderdaad nog een artikeltje met stats en final rankings gaat komen.

Totaal aantal bans, en hoe het kan dat er toch een behoorlijk aantal Tweakers ondanks de ban toch nog meer dan 100000 coins konden verzamelen.. Gewoon een goede VPN dan :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 14:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als je nog een ipban hebt (sommige zijn meerdere keren gebanned, en elke ban duurt langer) mail dan naar gathering@tweakers.net dan lossen we het daar op :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.