Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Heb net een nieuwe MacBook Pro Retina (met Touch Bar) (15 inch) (1 TB ssd / 3,1 GHz) aangeschaft en de data vanaf mijn airport op de nieuwe MacBook geprobeerd te zetten. De laatste keer dat ik keek had hij nog een kwartier nodig (na bijna 27 uur - het is veel data). Een paar uur later ging ik weer kijken, klikte op touchpad. Het scherm lichtte heel even op en toen was het zwart, met alleen de witte pijl van de muis. Hij zit muur en muurvast.

Op mijn oude MacBook Pro Retina zit rechtsboven nog een ouderwetse aan/uitknop en door die lang genoeg ingedrukt te houden kun je de MacBook geforceerd opnieuw starten. Op de nieuwe MacBook Pro is die knop verdwenen en vervangen door een Touch-ID. Ik heb die langdurig met mijn wijsvinger "bedekt", ook in combinatie met de eject-toest. Geen effect. Ook de combinatie option-command-esc (de laatste links op de touch-nar) ook geen effect. De MacBook dichtgeklapt en na een minuutje weer geopend. Geen effect.

Het is prachtig een apparaat zonder aan/uit-knop. Maar hoe kan ik het apparaat weer "los" krijgen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2018 22:44 . Reden: type foutje ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een topic is wel voldoende :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.