• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 21:19
Ik zoek een?
Samsung toestel. Bij voorkeur een beetje een betaalbare.

Wat is je budget?
ongeveer € 500,00

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te bellen/appen, maar ook Facebook gebruiken en een aantal vaste (nieuws)apps en de navigatie Bringgo van Opel. Hij moet Microsoft Authenticator ondersteunen anders kan ik niet meer inloggen op het werk en dus niet meer werken. Momenteel heb ik een Samsung Galaxy S4 mini in gebruik.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik merk dat ik Samsung minded ben en eigenlijk ook weer het liefste een Samsung wil terugkopen. In ieder geval een Android toestel anders ben ik de kaartupdates voor Bringgo kwijt voor het laatste halfjaar. Als je een Android toestel koopt dan gaat de app waar 0,99 cent voor betaald is en de kaarten waar 70,00 voor betaald is mee. Koop je een Iphone dan moet je dat geld 2x opnieuw besteden, krom maar het is zo. Bovendien vindt ik Iphone niet fijn werken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek altijd naar een leuke bestemming voor extraatjes als vakantiegeld/13e maand etc. Nu is redelijk recent de Samsung S9 uit gekomen. Is het dan nog wel veilig om te wachten tot eind mei en dat je de S7 misschien nog wel voor minder dan € 410,00 hebt? Of zouden de grote winkels zoals BCC/Mediamarkt etc. hem dan al uit het assortiment gegooid hebben waardoor je gedwongen wordt de duurdere S8 te nemen? De S6 is bij voornoemde winkels namelijk niet (meer) verkrijgbaar.
Begrijp me niet verkeerd; als ik morgen een S7/S8 wil kopen dan kan ik dat financieel maar ik vind het zonde als de extraatjes in de 'grote pot' komen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom niet voor een goeie 2dehands?

product: Samsung Galaxy S7

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Neem een nokia 7 plus of een 8. stock android en ik vind geen lijst van ondersteunde toestellen.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Vergeet ook niet de midrange samsung toestellen. Relatief recent is de A8 uitgebracht.
Vermoed dat ie redelijk vergelijkbaar presteert, maar hopelijk wel wat langere support heeft.
Maar dat zul je zelf even in reviews moeten checken.

• Fifagek
Excuses voor mijn late reactie.
Ik ga jullie voorstellen ook even bekijken en even wat reviews checken. Jullie horen nog van mij wat het uiteindelijk geworden is. Mogelijk dat het nog wel even kan duren voor ik een definitief besluit genomen heb. Met welk toestel dan ook; ik ben altijd geïnteresseerd in de beste aanbiedingen.

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:45
Is een S8 niet rond dezelfde prijs te verkijgen? Voor 500 is een veel betere telefoon te vinden zoals bijv de Oneplus 5t/6, Xiaomi Mix 2s of zoals benoemd een Samsung S8. Lees reviews en koppel terug!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 18:41
heb eventueel een S7 edge titanium te koop, die ruim binnen je budget zal vallen ;)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Fifagek
Up!
Weer eens een update. Nu wil ik écht binnenkort gaan kopen. Er kwamen een vakantie en redelijk onverwachts (voor dit moment) een eigen appartement tussendoor waar ook voornamelijk tijd voor nodig was. Vandaar de latere reactie.

@KRGT, een telefoon koop ik (zeker sinds de smartphone in is) liever niet tweedehands. Ik zal de mijne ook nooit tweedehands verkopen uit ‘angst’ dat die niet goed leeg is en andere mijn gegevens ‘krijgen’.

@Ludwig005, de Nokia 7 plus krijgt op Tweakers maar een 7,5. De S7 krijgt een 9,0. Een wisselvallige camera ben ik ook wel klaar mee. Apple en Huawei maken mooie foto’s, in tegenstelling tot de 7 plus (als ik de review mag geloven). Wat bedoeld u trouwens met een 8, A8, S8?

@defusion, de review van de A8 zal ik morgen eens uitgebreid bekijken. Ligt ongeveer in dezelfde prijsrange als de S7. Ik vind het ook fijn om telefoons vast te houden alvorens te kopen, dus morgen maar eens kijken of de telefoonzaken hier de A8 hebben.

@Reeker, de S8 is 489 op zijn goedkoopst volgens Tweakers (binnen 500 inderdaad), maar de S7 is er voor 345 op zijn goedkoopst. Dat vind ik, zeker nu ik een eigen appartement huur wel een groot verschil.
Oneplus is bijna overal boven de 500,- en voor mij een onbekend merk. Chinees houdt ik niet van (Xiaomi mix 2s) en boven 500,-.

@Pimmetje651, bedankt voor je aanbod. Een edge is echter het laatste dat ik zou kopen. Tevens hoef ik geen tweedehandse.

Morgen meer!

• Fifagek
Vandaag heb ik in een telefoonwinkel de Samsung Galaxy A8 vastgehouden (een dummy). Wat mij hier negatief op viel was dat in tegenstelling tot de S7 deze geen 'thuis'knop heeft, maar dat alles touchscreen is en je dus altijd gelijk met je vinger aan het glas zit. Tevens heeft deze een minder besturingssysteem, Android 7 om Android 8 bij de S7. De S7 heeft ook een betere (gecombineerde) processor, als dat niet al hetzelfde is.
Qua grootte wint de S7 het maar net.

Voor de rest vandaag de Huawei P10 en P20 gezien waar een van m'n ouders goede schik mee heeft. Zijn dat ongeveer dezelfde toestellen of zit je dan in een andere range?
Kunnen jullie mij vertellen wat het verschil is tussen de P10/P20 Lite en de P10/P20 Pro behalve dat de Pro véél duurder is? En de Mate, is dat een modelnaam van Huawei of verkoopt men ook de P10 Mate? Zo ja, wat is daar het verschil bij tussen de Lite en de Pro? Bij de P20 heb je 64 GB geheugen in tegenstelling tot de A8/S7 waar je niet verder komt dan 32 GB.

• Fifagek
Een klein uurtje terug teruggekoppeld wat ik gekocht heb. Ook een foto van een voor mij onbekend icoontje erbij geüpload via Tinypic.
Is het een of het andere in strijd met de forumregels geweest? Ik zie mijn reactie niet meer terug.
Graag hoor ik van jullie als member of een moderator.

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:01
S7 heeft straks geen software support meer, waar je je toch aan gaat ergeren. De S7 kreeg ruim 2 jaar geleden een 9,5, kan je niet mee vergelijken.

Double posten is tegen de forumregels, we hebben een edit knop.

Wat wil je? Zijn hardware knoppen heel belangrijk? Hoeveel geheugen heb je nodig? Welke merken wil je niet? Vul dit allemaal in op de pricewatch en je vind genoeg.

• Fifagek
Tussen de 15e en de 16e juni heb ik anders ook niet de edit-knop gebruikt, maar een nieuw bericht geplaatst. Wellicht een onoplettende moderator die het heeft laten staan?
Zoals gezegd heb ik gisteren een poging gedaan om terug te koppelen wat ik gekocht heb. Het is uiteindelijk toch (wellicht onverstandig achteraf) een Samsung Galaxy S7 geworden.
Bij deze S7 is onderstaand icoontje nieuw voor mij (liggend een zwarte z in een wit vakje en staand een zwarte n in een wit vakje). Kunnen jullie mij vertellen waar dit het tekentje van is (rood omcirkeld)?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/25phczo.jpg

Op mijn oude telefoon (Samsung Galaxy S4 mini) staan nog een aantal SMS berichten die ik als het even kan wil overzetten naar mijn nieuwe telefoon. In mijn nieuwe toestel moet echter een Nano simkaart die ik gisteren klein geknipt heb vanaf Micro formaat. Is er dan nog een mogelijkheid (behalve doorsturen) om deze over te zetten? Bijvoorbeeld via SD kaart of iets? Deze zijn (denk ik) op mijn lokale telefoon binnengekomen.

Laatste vraag: ik heb een aantal apps (10) op mijn SD-kaart staan. Bij instellen werden deze niet automatisch geïnstalleerd op de nieuwe telefoon. Nu heb ik gehoord dat je apps altijd opnieuw moet installeren omdat gegevens alleen op de SD-kaart staan, maar de app niet en dus lokaal op je telefoon.
Wat is daarvan waar?
Ik hoop dat mijn reactie nu blijft staan......

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Apps staan in de Playstore als je daar weer inlogt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
Fifagek schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:48:

Bij deze S7 is onderstaand icoontje nieuw voor mij (liggend een zwarte z in een wit vakje en staand een zwarte n in een wit vakje). Kunnen jullie mij vertellen waar dit het tekentje van is (rood omcirkeld)?

[afbeelding]
Een liggende z, ook wel bekend als een 'n'... ;)

Dat is het icoon voor NFC:
Afbeeldingslocatie: https://nfc.today/wp-content/uploads/2018/03/nfc-forum-logo_large.jpg

NFC = Near Field Communication. Daarmee kan je bijvoorbeeld contactloos betalen of een koptelefoon linken met je telefoon door 'm alleen maar er tegenaan te houden (als beide producten NFC hebben).

The devil is in the details.

• Fifagek
Hahn schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:56:
[...]

Een liggende z, ook wel bekend als een 'n'... ;)

Dat is het icoon voor NFC:
[afbeelding]

NFC = Near Field Communication. Daarmee kan je bijvoorbeeld contactloos betalen of een koptelefoon linken met je telefoon door 'm alleen maar er tegenaan te houden (als beide producten NFC hebben).
@Hahn, thanks voor je antwoord. Ik had hem zowel liggend als staand omschreven ;) . Mijn vorige telefoon had inderdaad ook al NFC, maar dat heb ik nooit gebruikt.

@Hackus, in mijn Play store komen niet alle apps na inloggen automatisch terug. Alleen de Google apps komen automatisch terug. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik eerst een leeg 16 GB kaartje in het nieuwe toestel gestopt heb (ook tijdens installatie) en daarna gewisseld heb naar het 8 GB kaartje omdat daar nog dingen op bleken te staan.
Ik moet de app zoeken via het zoekveld bovenin en dan na het kiezen van de juiste app krijg ik de knop 'installeren'. Ik had gehoopt dat het een en ander vanzelf overgezet zou worden.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2vbr041.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/4utqiw.jpg
Pagina: 1