Toon posts:

bluetooth transmitter paren met bluetooth receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik een bluetooth RECEIVER aansluiten op mijn non-bluetooth speakers. Bijvoorbeeld om via smartphone muziek te kunnen sturen. So far, so good.
Ik wil echter nog een stap verder, en via een bluetooth TRANSMITTER muziek naar deze RECEIVER sturen, eveneens vanuit een non-bluetooth toestel. In dit geval mijn elektrische piano. Is dit mogelijk?

Ik weet dat er bluetooth receivers/transmitters bestaan.

MAAR, in dit geval moet het dus gaan om een PAAR van enerzijds bluetooth receiver en anderzijds bluetooth transmitter, waarbij er dus ook geen toestel met interface zoals een smartphone nodig is (bijvoorbeeld om koppelingscode in te geven). Met andere woorden, ze zouden dus automatisch moeten koppelen.

Indien dat mogelijk is, dan zijn suggesties over goede merken meer dan welkom.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom wil je in dit geval voor bluetooth gaan, en niet een ander draadloos protocol? Voor 2 tientjes moet je prima draadloze audiolinks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Dat kan zeker, al zou het ook leuk zijn als ik ook nog andere bronnen naar die receiver kan sturen (bv. smartphone).

Enige tips rond goede kwaliteit audiolinks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je zou eens hier naar kunnen kijken. Bluetooth transmitters en receivers: https://www.marmitek.com/nl/audio/transmitters/

Nu heb ik zelf ooit eens Marmitek gehad, RF, op de 2400mhz, wat 2,4ghz is, en ik kon daar toen mn wifi en bluetooth over horen. Al was dat zeker 15 jaar terug. Het punt waar je misschien wel last van hebt, is lag/delay. Neem aan dat je niet 1 seconde wil wachten tot het geluid uit je speakers komt. Dus of bluetooth wel geschikt voor een piano betwijfel ik.

Met RF heb je dat niet, maar is ook storingsgevoeliger.

Maar met de WKOA zou je het kunnen uitproberen.

Ey!! Macarena \o/