Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1058503

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij goed adviseren/op weg helpen. Ik heb hier namelijk geen verstand van. Natuurlijk wel mijn best gedaan om zelf al research te doen.

Huidige situatie:
Op dit moment in het bezit van een basis-PC (7 jaar oude Medion. Die gigatraag is nu) en een oude laptop (Acer AspireV3-571G. Waarvan de harde schijf elk moment kan crashen).
Hard toe aan vervanging dus.

Wat zoek ik:
Een laptop (ga 's avonds vaak niet achter de pc omdat mijn man het ongezellig vindt. Fotoboeken komen dus nooit van de grond...). Gebruik met name in eigen huis. Misschien ooit meenemen naar ouders of op vakantie.
Gebruik: mailen, internet, office, foto-opslag, basisfotobewerking en online fotoboeken maken.
Met name dit laatste brengt wat wensen met zich mee:
- Groot scherm
- Scherm wat goed van kleur is (ivm bewerken. Huidige laptop kleurt erg anders dan wanneer de foto afgedrukt wordt). Familielid raadt hierbij een IPS-scherm aan. Haar laptop met IPS-scherm ziet er inderdaad erg mooi uit. Computerwinkel gaf echter aan dat HD-scherm voldoende is (maar kon me ook geen laptop met én IPS-scherm én meer dan 256 gig opslag leveren. Dus mogelijk speelt dit mee)
- Voldoende opslagruimte (ik maak idioot veel foto's met een systeemcamera. Zeker sinds de komst van ons dochtertje) en snelheid.
Extra info: we willen ook een NAS-schijf aanschaffen voor automatische backup. Dit omdat we al enkele malen bijna foto's kwijt waren (en ik niet trouw genoeg ben met back uppen). Een optie kan dus zijn om minder opslag in de laptop te hebben, maar op de NAS-schijf. Ik vraag me alleen af of dit ook werkelijk praktisch is (advies in de winkel zo gekregen).

Prijs:
Maximaal 1100 euro. Goedkoper mag natuurlijk altijd ;) !

Wat ik momenteel overweeg:
Aangeraden in de winkel: Asus N705UD-GC127T
Zelf gevonden op Tweakers: Acer aspire nitro VN7-793G-77RA

Deze laatste lijkt, voor mij als leek, betere kwalificaties te hebben. Maar veel termen zeggen mij niks, dus misschien verkijk ik me helemaal hierop.
De laatste is alleen te koop bij bol.com. Is dat met een reden, denken jullie? Kan hier dan ook alleen de 2 korte reviews op bol.com over vinden.

Wie kan mij aanraden welke van bovenstaande ik het beste kan kiezen (en waarom)? Of heeft ander advies voor mij?

Alvast ontzettend bedankt!!

groetjes Corine

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1058503

Topicstarter
Niemand die mij op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
misschien zoiets?

tweakers.net/pricewatch/1129205/acer-aspire-5-a517-51g-87a7/specificaties/

1tb harde schijf voor je foto's en films.
Nieuwste generatie Intel i7.
Ips scherm.
128ssd ten opzichte van 240ssd is jammer maar je hebt nu wel 1tb erbij

Alleen geen 1050ti gpu die de ander Acer wel heeft... maar zolang je geen games speelt heb je er toch niks aan

alternatief tweakers.net/pricewatch/649083/medion-erazer-p7643-(30020581-azerty).html

Oudere i7 en ouder geheugen.... maar nog steeds snel zat.
Grote ssd en grote hd
Ips scherm.
En het mooiste.. .. stukje goedkoper..

[ Voor 23% gewijzigd door Elmo_b op 08-04-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesle
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-05 02:59
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57702

Ik heb zelf deze, alleen het model van 2 jaar geleden. Erg fijne laptop, kan je lang mee vooruit en ondanks de goede Specs is het geen circus qua lampjes zoals de meeste laptops in deze categorie