Beste Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel van deze PC zal gamen worden. De games die op de pc gespeeld zullen worden zijn onder andere PUBG, Fortnite, Elder Scrolls Online en nieuwe titels als Far Cry 5. Naast gamen ben ik van plan op korte termijn ook te starten met de opleiding Web- en Appdevelopment.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf had ik €2000 in gedachten voor de PC en voor de monitor een apart budget van omstreeks €500. De monitor zal binnen nu en 2 maanden gekocht worden, het systeem zelf bestel ik graag zo snel mogelijk.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 27 inch 1440P monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Dell U2412M wil ik als tweede monitor gaan gebruiken en tevens neem ik alle randapparatuur mee van mijn huidige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat speurwerk hier en daar, heb ik het volgende systeem samengesteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn huidige systeem (I7 920 / Gigabyte X58-UD5 / Radeon 5850) is gebouwd in 2009 en ben altijd erg te spreken geweest over de merken die ik toen gekozen heb, vandaar de keuze voor Intel / Gigabyte. Uiteraard sta ik open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals voor de meeste mensen is een stille pc erg wenselijk maar koelprestaties zijn uiteraard ook belangrijk. Verder wil ik een behuizing die iets minder robuust is dan mijn huidige (Lancool Dragonlord) en daarom is mijn keuze op Fractal gevallen.
Ga je overklokken?
Het plan is om te gaan overklokken, maar dit zal niet in extreme mate gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik jullie mening horen over het systeem dat ik reeds heb samengesteld en wat ik eventueel nog kan verbeteren. Daarnaast heb ik nog de volgende vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel van deze PC zal gamen worden. De games die op de pc gespeeld zullen worden zijn onder andere PUBG, Fortnite, Elder Scrolls Online en nieuwe titels als Far Cry 5. Naast gamen ben ik van plan op korte termijn ook te starten met de opleiding Web- en Appdevelopment.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf had ik €2000 in gedachten voor de PC en voor de monitor een apart budget van omstreeks €500. De monitor zal binnen nu en 2 maanden gekocht worden, het systeem zelf bestel ik graag zo snel mogelijk.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 27 inch 1440P monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Dell U2412M wil ik als tweede monitor gaan gebruiken en tevens neem ik alle randapparatuur mee van mijn huidige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat speurwerk hier en daar, heb ik het volgende systeem samengesteld.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Gigabyte Z370 Aorus Gaming 5 | € 206,99 | € 206,99 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 664,90 | € 664,90 |
| 1 | Fractal Design Define C TG | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 178,95 | € 178,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 119,98 | € 119,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.705,77 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn huidige systeem (I7 920 / Gigabyte X58-UD5 / Radeon 5850) is gebouwd in 2009 en ben altijd erg te spreken geweest over de merken die ik toen gekozen heb, vandaar de keuze voor Intel / Gigabyte. Uiteraard sta ik open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals voor de meeste mensen is een stille pc erg wenselijk maar koelprestaties zijn uiteraard ook belangrijk. Verder wil ik een behuizing die iets minder robuust is dan mijn huidige (Lancool Dragonlord) en daarom is mijn keuze op Fractal gevallen.
Ga je overklokken?
Het plan is om te gaan overklokken, maar dit zal niet in extreme mate gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik jullie mening horen over het systeem dat ik reeds heb samengesteld en wat ik eventueel nog kan verbeteren. Daarnaast heb ik nog de volgende vragen:
- Aangezien ik nog wel ruimte heb binnen mijn budget, vroeg ik mij af of het nog verstandig is om een HDD als opslag aan te schaffen of volledig op SSD over te gaan. In mijn huidige systeem heb nog 3 x 1TB Samsung 7200RPM HDD's zitten die eventueel mee kunnen naar het nieuwe systeem. Ik dacht zelf aan een 500GB of 1TB SDD i.c.m. een 4TB HDD.
- Daarnaast zou ik graag nog wat informatie inwinnen met betrekking tot monitorkeuze. Idealiter zou ik natuurlijk een G-Sync monitor aanschaffen, maar aangezien die €700 a €800 kosten zoek ik een alternatief maar die meeste monitor binnen mijn budget hebben FreeSync. In hoeverre is het nu echt nutteloos om een FreeSync monitor te gaan gebruiken t.o.v. G-sync als je een Nvidia kaart gebruikt?
- Zijn er nog componenten die ik gemist heb die wellicht nog handig zijn, zoals bijvoorbeeld extra casefans (Fractal levert er 2 mee)?