Toon posts:

Geluid actieve speaker komt traag op gang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond!

Ik heb een set actieve speakers (Audioengine A5) met prima geluid. Ik heb er één probleem mee: de eerste paar milliseconden van hetgeen ik afspeel, wordt niet weergegeven. Wanneer er een stilte in de muziek zit, hoor ik na de laatste klank een zachte brom. Als de stilte langer duurt dan een kleine seconde, valt de brom weg en wordt van de volgende klank weer het eerste kleine stukje ‘afgeknipt’. Als de stilte kort genoeg is, is er niks aan de hand.

Wie kan mij op weg helpen? Heeft het zin de versterker te openen en waar moet ik dan naar kijken?

Groeten,
Joris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Schakelen die dingen zichzelf toevallig uit als ze geen geluid krijgen? Denk dat het een combi van dat is samen met een aansluitkabel van PC(?) richting speakers die wat interferentie ontvangt. Leg de kabel naar je audioengines eens apart van andere kabels. Doet ie het dan nog?
Gooi evt eens een ontstoringsfilter om je aansluitkabel richting je audioengines, kijken of dat helpt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Eagle, het lijkt inderdaad of de speakers worden uitgeschakeld zodra het geluid wegvalt. Ik heb direct vanaf een DJ set een stereo kabel lopen naar de Audioengine, deze helemaal vrij leggen lost het niet op. Ik ga eens op zoek naar een ontstoringsfilter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gebruik je de tulpkabels of verloop naar 3,5 mm? En al eens een andere, beter geisoleerde kabel geprobeerd? Dat zou het wellicht mog sneller op kunnen lossen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze A5 set heeft alleen een 3,5 mm ingang. Ik gebruik dus een RCA naar 3,5 mm verloopkabel, een goedkope weliswaar. Ik ga het met een betere proberen! Nog kooptips voor goed geïsoleerde kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-10 13:30
Kijk hier eens naar, volgens mij heeft het met de auto off functie te maken,

http://support.audioengin...tion-and-can-i-leave-them

Als je er op googled zijn er meer mensen met dit probleem, het lijkt erop dat in die functie de speakers te snel uitschakelen.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Pagina: 1