Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-06 11:02
Mijn vraag;

Ik draai al een tijdje op apparatuur van Asus (ROG) en zijn ook sinds een jaartje over gestapt op Asus netwerk aparatuur, althans eerst een nieuwe router (RT-AC87U) en hadden toen een powerline adapter van TP-Link maar dat was niet echt een succes dus had ik na uitvoerig zoeken en diverse reviews gekozen voor de Asus RP-AC66 en had daar in het begin alleen maar problemen mee, kon in eerste instantie geen goede plaatst vinden om hem via de 'repeater' modus te gebruiken dus gekozen voor een 'AP' modus maar omdat het netwerk dubbele IP adressen aanmaakte, na het contact met Asus zelf uiteindelijk de oplossing gevonden en nu werkt het gewoon goed en naar behoren maar niet helemaal naar wens..

Eerlijk gezegd heb ik het idee dat beide apparatuur behoorlijk wat aan kan maar tevens ook weer niet, de repeater/AP (AC66) is nog het sterkste van de twee (Heel gek gezien het kastje twee keer zo klein is als de router zelf) als ik beneden in het uiterste hoekje van de kamer sta sta kan ik nog de 2,4/5GHz verbinden maar als ik met het netwerk beneden (AC87U) verbonden ben heb ik in de tuin al iets minder bereik.

Nu heb ik in beide apparaten ingesteld dat 'Roaming assistant' aan staat en heb daarmee een beetje geëxperimenteerd en uiteindelijk zelfs een keer zo ingesteld dat zodra ik de deur binnen stapte hij direct met het 'AP' (Zolder) verbindt, dus die instellingen heb ik terug naar 'default' gezet.

Dus nu is mijn vraag eigenlijk; Zijn er nog mogelijkheden om dit te kunnen perfectioneren of is het huis simpelweg te klein voor wat de apparatuur uitzend?

Asus router: RT-AC87U (Meterkast)
Asus repeater/AP: AC87U (Zolder)

Mocht het onduidelijk zijn attendeer mij daar op en vraag desnoods naar een specifieke uitleg!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:52
Kort antwoord: nee, nog niet

Het probleem is dat deze apparten zijn ontworpen om opzichzelfstaand te functioneren en maximaal bereik te creeren. Dat conflicteert met een multi ap setup (het geheim zit hem in lagere linkrates uitschakelen, niet spannend maar afaik niet mogelijk in de asus)

Asus is wel “Allmesh” aan het uitrollen wat voor jou de perfecte oplossing lijlt (heb er geen ervaring mee), jouw model ondersteunen ze alleen nog niet: nieuws: Asus activeert functie om van oude routers mesh-netwerk te maken

Dus of geduld hebben tot ze het ondersteunen of investeren in multi ap setup

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Om heel eerlijk te zijn is het probleem me niet helemaal duidelijk. Wat je zult moeten doen, is een duidelijk beeld geven van hoe e.e.a. nu is aangesloten en welke problemen je ervaart. Onder andere:

- Wat voor internetverbinding heb je, en wat voor modem(/router) hoort daar bij?
- Hoe is het netwerk exact ingericht? Wat is, en hoe, bekabeld aangesloten, en wat draadloos (is de AC66 bijvoorbeeld bekabeld aangesloten)?
- Hoe ziet je huis er uit, hoeveel verdiepingen, wat voor materiaal, hoe groot is je tuin?
- Wat voor verwachtingen heb je van het WiFi netwerk dat je wilt inrichten, welke eisen stel je er aan?
- Je schrijft over de powerline "was niet echt een succes", maar waarom niet? Wat was er geen succes aan en wat heb je gedaan om het proberen op te lossen?
- Je meldt dat je "in de tuin al iets minder bereik" hebt, maar dat lijkt me logisch, je staat immers verder van je WiFi bron, met ook nog een muur er tussen. Of bedoel je dat je problemen hebt met de snelheden die het netwerk je geeft?

Overigens is handover/roaming tussen diverse access points prima te regelen in een huis, mits e.e.a. goed is ingesteld en je client (e.g. telefoon) het goed ondersteunt. Handover tussen access points is namelijk vooral een zaak die geregeld wordt door de client, mits het netwerk zelf goed is ingesteld (alle instellingen, zoals SSID, wachtwoord, encryptie, etc., tussen de verschillende access points moeten identiek zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Cpt.Morgan schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:36:

- Wat voor internetverbinding heb je, en wat voor modem(/router) hoort daar bij?
Wij ontvangen een 300 Mbits/s up/downstream glasvezel verbinding van Caiway met daarbij in de meterkast (voordeur) de RT-AC87U

- Hoe is het netwerk exact ingericht? Wat is, en hoe, bekabeld aangesloten, en wat draadloos (is de AC66 bijvoorbeeld bekabeld aangesloten)?
De AC87U en de AC66 zijn beide bekabeld. Elke kamer in ons huis is voorzien van internet/coax aansluitingen die door de muren getrokken zijn. De AC66 is op zolder geplaatst bekabeld.

- Hoe ziet je huis er uit, hoeveel verdiepingen, wat voor materiaal, hoe groot is je tuin?
Het is een standaard rijtjes huis met een lengte van 10 meter en ongeveer 8 meter tuin. Beganegrond, eerste etage en een zolder. (Zal bij thuiskomst vrijdag foto’s uploaden voor het exacte beeld.)

- Wat voor verwachtingen heb je van het WiFi netwerk dat je wilt inrichten, welke eisen stel je er aan?
Zoals ASUS hun Roaming zo mooi weet te brengen dat je zonder het te merken van ene AP op de andere wordt geswitcht, op dit moment is het voor mijn gevoel een beetje een strijd onderling, kan met mijn bekabelde pc dik de 29/31MB/s halen en met bijvoorbeeld een laptop op de WiFi 10MB/s en dat terwijl hun met resultaten beweren dat je via 2,4 snellere snelheden haalt dan dat.

En het liefste zie ik thuis een mooi verdeeld netwerk wat snel is en waar je op de benodigde plekken gewoon van de juiste AP een goede verbinding krijgt zoals Asus dat zo mooi beschrijft en afbeeld.

- Je schrijft over de powerline "was niet echt een succes", maar waarom niet? Wat was er geen succes aan en wat heb je gedaan om het proberen op te lossen?
Die heb ik dagelijks opnieuw moeten instellen omdat hij geen data gaf maar wel een verbinding.

- Je meldt dat je "in de tuin al iets minder bereik" hebt, maar dat lijkt me logisch, je staat immers verder van je WiFi bron, met ook nog een muur er tussen. Of bedoel je dat je problemen hebt met de snelheden die het
netwerk je geeft?
De snelheden.

Overigens is handover/roaming tussen diverse access points prima te regelen in een huis, mits e.e.a. goed is ingesteld en je client (e.g. telefoon) het goed ondersteunt. Handover tussen access points is namelijk vooral een zaak die geregeld wordt door de client, mits het netwerk zelf goed is ingesteld (alle instellingen, zoals SSID, wachtwoord, encryptie, etc., tussen de verschillende access points moeten identiek zijn).

Volgens Asus was het beter om een andere SSID te hanteren voor de AP, deze heeft dus ook de toevoeging RPT gekregen, Dit zijn de SSID’s nu;

Asus 2.4G
Asus 5G

Asus 2.4G RPT
Asus 5G RPT

Ben van beroep vrachtwagenchauffeur dus ben pas vrijdag thuis voor eventuele foto’s of wijzigingen die ik kan doen.
toon volledige bericht

[ Voor 3% gewijzigd door Rvde op 02-04-2018 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Het is toch echt beter hetzelfde ssid (incl security te gebruiken) dan gaat het roamen een stuk beter.
10MB/sec op de 2.4 is trouwens dikke prima, ga je niet veel beter krijgen met andere apparatuur, is de 5ghz geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
laurens0619 schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:23:
Het is toch echt beter hetzelfde ssid (incl security te gebruiken) dan gaat het roamen een stuk beter.
10MB/sec op de 2.4 is trouwens dikke prima, ga je niet veel beter krijgen met andere apparatuur, is de 5ghz geen optie?
In de tijd dat ik met de AC66 problemen had gaf een Asus deskundige al aan om een andere SSID te hanteren, dit bevestigen ze op hun website ook. Heb het echter niet met de zelfde SSID’s geprobeerd.

https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1008036/

De 5GHz is een mooie toevoeging op de router, het bereik is minimaal..

[ Voor 18% gewijzigd door Rvde op 02-04-2018 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Als je een verschillend SSID gebruikt zal je device zolang mogelijk proberen verbinding te blijven houden met de bestaande connectie, je moet dan dus soms handmatig switchen. Als je goede automatische roaming wilt hebben tussen verschillende access points, moeten de volgende dingen allemaal identiek zijn:

- SSID
- wachtwoord
- securitytype (e.g. WPA2)
- encryptiemethode (e.g AES)

Als dit allemaal gelijk is, zal een device zelf eerder kunnen beslissen te switchen naar een access point met een beter signaal. Het kan slim zijn om de 2 accesspoints wel op een ander WiFi kanaal (e.g. 1 en 11) te zetten, zodat ze elkaar qua signaal iig niet in de weg zetten.

En inderdaad zoals hierboven aangegeven, je WiFi snelheid zal altijd lager liggen dan bekabeld. Met een 300 Mbit/s verbinding is 30MB/s ruwweg het maximum haalbare. Een WiFi verbinding zal dat in de praktijk niet halen. Die 10 MB/s is echt een prima WiFi snelheid (zie ook hier: https://www.lifewire.com/how-fast-is-a-wifi-network-816543).

[ Voor 19% gewijzigd door Cpt.Morgan op 02-04-2018 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvde
En hoe zit het dan precies met mijn TV bijvoorbeeld, die zit precies tussen de twee in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 203842

En als het dan nog niet werkt (omdat de client (telefoon) tóch op één AP blijft hangen), dan moet je stapje voor stapje het vermogen terugschroeven van de AP waar de telefoon aan blijft "hangen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Rvde schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:03:
En hoe zit het dan precies met mijn TV bijvoorbeeld, die zit precies tussen de twee in?
Dat zal van de TV afhangen, er vanuit gaande dat de netwerken stabiel signaal geven, zal hij vooral op 1 accesspoint zitten, maar misschien switch hij soms. Dat geeft toch niets, zolang de verbinding maar in orde blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

En ook daarom, is het beter om de TV bedraad aan te sluiten. Ook als "het niet kan".....

Dan tóch maar kiezen voor MoCa. Zelfs de oude model (MoCa 1.xxx) die "maar" 170 Mbit aan kan, is snel genoeg voor de TV (3D of 4k zelfs).

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 02-04-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Cpt.Morgan schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:08:
[...]

Dat zal van de TV afhangen, er vanuit gaande dat de netwerken stabiel signaal geven, zal hij vooral op 1 accesspoint zitten, maar misschien switch hij soms. Dat geeft toch niets, zolang de verbinding maar in orde blijft?
Zeker! Alleen hoop ik dan wel een 1080/x264 te kunnen kijken die op de NAS staan zonder elke 5 minuten een onderbreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Rvde schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:17:
[...]

Zeker! Alleen hoop ik dan wel een 1080/x264 te kunnen kijken die op de NAS staan zonder elke 5 minuten een onderbreking.
Uitproberen en je weet of het werkt :). En inderdaad zou je die MoCa set nog kunnen gebruiken om specifiek de TV bedraad aan te sluiten.

En ik zie overigens dat je router ook in staat is om meerdere SSIDs te laten zien, dus je kunt ook nog een SSID speciaal voor je TV maken (op de RT-AC87U, zorg daarbij dat je intranet toegang aanzet in de opties).

[ Voor 21% gewijzigd door Cpt.Morgan op 02-04-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Cpt.Morgan schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:18:
[...]

Uitproberen en je weet of het werkt :). En inderdaad zou je die MoCa set nog kunnen gebruiken om specifiek de TV bedraad aan te sluiten.

En ik zie overigens dat je router ook in staat is om meerdere SSIDs te laten zien, dus je kunt ook nog een SSID speciaal voor je TV maken (op de RT-AC87U, zorg daarbij dat je intranet toegang aanzet in de opties).
Een oplossing kan soms zo simpel zijn.. :')

Zal nog wel even geduld moeten hebben voor ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Laat ff horen of het heeft geholpen, dat is voor toekomstige forumbezoekers prettig :)

En hier de handleiding overigens van je router, instructies voor de extra (gast) SSIDs staan op pagina 26-27.

http://dlcdnet.asus.com/p...E9689_RT_AC87U_Manual.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Ik draai nu twee dagen op de oplossing van beide AP’s op dezelfde naam en dat resulteert in een dubbel resultaat, ik heb op een hoop plekken rond de -45/-55 dBm maar daarbij heb ik zo nu en dan ook ‘connections lost’ zo ben ik bijvoorbeeld op mijn iPad een spelletje (8pool) aan het spelen en de iPad ligt dan zonder een millimeter te verplaatsen op de zelfde plek en dan heb ik zo nu en dan toch dat de verbinding ineens slecht is en dat is bijvoorbeeld ook met mijn iPhone (6s). De tv heb ik verbonden met het 5G netwerk en dat blijft tot nu toe goed gaan qua streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-06 18:40
Wij maken gebruik van de “Aimesh” methode van ASUS en dat werkt hier prima. We hebben de 1 in de woonkamer (bij modem) en de andere op zolder. Van de woonkamer naar de zolder loopt een UTP kabel en deze zit rechtstreeks in de LAN poort beneden van de ASUS en in de WAN poort op zolder.

Als ik naar zolder loop wordt ik netjes verbonden met de ASUS van zolder.

Moet wel zeggen dat het aan te raden valt om hem via UTP te verbinden met elkaar. Ik merkte via WiFi op dat de upload snelheid minder werd. Logisch want de twee ASUS routers moesten met elkaar over WiFi praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
king006 schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:00:
Wij maken gebruik van de “Aimesh” methode van ASUS en dat werkt hier prima. We hebben de 1 in de woonkamer (bij modem) en de andere op zolder. Van de woonkamer naar de zolder loopt een UTP kabel en deze zit rechtstreeks in de LAN poort beneden van de ASUS en in de WAN poort op zolder.

Als ik naar zolder loop wordt ik netjes verbonden met de ASUS van zolder.

Moet wel zeggen dat het aan te raden valt om hem via UTP te verbinden met elkaar. Ik merkte via WiFi op dat de upload snelheid minder werd. Logisch want de twee ASUS routers moesten met elkaar over WiFi praten.
De AiMesh is helaas nog niet voor mijn model beschikbaar, hopelijk werkt dat op beide Asus apparaten wat ik in gebruik heb maar daar ga ik wel vanuit gezien de router geen goedkope was en zeker geen 'standaard'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Rvde schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:14:
[...]

De AiMesh is helaas nog niet voor mijn model beschikbaar, hopelijk werkt dat op beide Asus apparaten wat ik in gebruik heb maar daar ga ik wel vanuit gezien de router geen goedkope was en zeker geen 'standaard'
Het is helaas goed mogelijk dat de RT-AC87U geen Aimesh optie krijgt :( ik heb deze enkele maanden geleden besteld en gelijk weer teruggestuurd omdat ik gebruik wilde maken van Aimesh en dat kon de RT-AC87U niet. ASUS heeft telefonisch aangegeven dat ze de RT-AC87U ook niet meer bij de beta zagen staan en het een grote kans is, dat deze geen AiMesk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Een mesh netwerk (zoals Aimesh) op deze apparatuur zou niet anders doen dan zorgen dat de instellingen allemaal kloppen voor roaming, zoals je nu zelf ook hebt ingesteld.

Het probleem dat je nu nog hebt (‘connections lost’) is natuurlijk niet goed. Kun je zien of dit bij verbinding met beide access points gebeurd, of dat het maar bij een ervan voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Cpt.Morgan schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:39:
Een mesh netwerk (zoals Aimesh) op deze apparatuur zou niet anders doen dan zorgen dat de instellingen allemaal kloppen voor roaming, zoals je nu zelf ook hebt ingesteld.

Het probleem dat je nu nog hebt (‘connections lost’) is natuurlijk niet goed. Kun je zien of dit bij verbinding met beide access points gebeurd, of dat het maar bij een ervan voorkomt?
Ik verwacht dat ze ook lagere linkrates uitschakelen (belangrijkste) en 802.11krv ondersteunen (helpt ook maar minder belangrijk dan linkrate)

Die functionaliteiten maken grofweg het verschil tussen een multi ap setup of meerdere aps bij elkaar die eigenlijk voor single use bedoeld zijn (zoals bij ts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Daar heb je gelijk in, maar lagere linkrates uitschakelen kun je soms ook zelf doen in de APs. En 802.11krv e.d. moet ook maar net door de client ondersteunt worden. Hoewel een mesh netwerk misschien eenvoudiger in te stellen is, moet een multi-AP setup ook gewoon probleemloos kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ben ik helemaal met je eens :) veel mensen denken dat de controller nog iets actiefs doet voor roaming bij een mesh/ubiquiti setup, is inderdaad niet zo.

Helaas zie ik mogelijkheid tot lagere linkrates uitschakelen weinig terug in de asus/tplink/netgear. Vaak wel via een *wrt image maar dan moet je ook net geluk hebben dat die chipset goed ondersteund wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Zijn alle problemen nu opgelost Rvde? wat ervaar je nu nog precies?

[ Voor 6% gewijzigd door king006 op 09-04-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Cpt.Morgan schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:39:

Heb door het huis gelopen met de App Dr. Wifi En die geeft zowel op zolder als beneden aan dat deze verbonden is met 192.168.1.1 (wifi instellingen van iphone zelf ook) terwijl ik toen in instellingen de AC66 handmatig een ip had gegeven 192.168.1.2 of komt dit te vervallen op het moment dat beide apparaten dezelfde SSID etcetera hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Wat bedoel je met "verbonden is met 192.168.1.1"? Ik ken die App niet en heb geen iPhone om te kunnen testen, maar weet je zeker dat hij het IP adres van je Access Point laat zien en niet van je gateway (wat altijd hetzelfde zal zijn)?

En wat zijn de IP adressen van je twee APs (de AC87 en de AC66)?

Deze app: https://itunes.apple.com/...zer-lite/id562315041?mt=8 kan je (zo te zien) zeker laten zien met welke AP je verbonden bent, omdat hij iig ook het MAC adres van het AP laat zien (scherm Information, onder "BSSID").

Als je inderdaad op zolder nog steeds verbinding hebt met je router helemaal beneden moet je wellicht de zendsterkte daarvan wat lager zetten, om eerdere handover te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Rvde schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:36:
[...]

Heb door het huis gelopen met de App Dr. Wifi En die geeft zowel op zolder als beneden aan dat deze verbonden is met 192.168.1.1 (wifi instellingen van iphone zelf ook) terwijl ik toen in instellingen de AC66 handmatig een ip had gegeven 192.168.1.2 of komt dit te vervallen op het moment dat beide apparaten dezelfde SSID etcetera hebben?
Als ik het goed begrijp heb je de AC66 IP Adres 192.168.1.2 gegeven? je zult namelijk altijd een ander IP Adres terugzien omdat elk apparaat een eigen IP Adres krijgt. Jouw iPhone zal dan dus 192.168.1.1 hebben gehad. De AC66 zal 192.168.1.2 hebben terwijl een derde telefoon 192.168.1.3 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
king006 schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:11:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je de AC66 IP Adres 192.168.1.2 gegeven? je zult namelijk altijd een ander IP Adres terugzien omdat elk apparaat een eigen IP Adres krijgt. Jouw iPhone zal dan dus 192.168.1.1 hebben gehad. De AC66 zal 192.168.1.2 hebben terwijl een derde telefoon 192.168.1.3 heeft.
Ja klopt. Heb in de router de AC66 en de printer een eigen ip adres toegewezen en daarbij ingesteld dat de router ip adressen na 192.168.1.30 gaat delen (tip vanuit Asus) voorheen had de AC66 dus de SSID 'Asus 2.4 RPT' en zodra ik daarmee verbonden was gaf de telefoon of de dr wifi App aan dat ik 'verbonden' was met 192.168.1.2 (Gateway uit m'n hoofd)

Nu geeft hij door het hele huis aan dat ik verbonden ben op 1.1 maar dat zal waarschijnlijk komen doordat beide apparaten dezelfde SSID hebben en dus het zelfde zenden (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Rvde schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:52:
[...]

Ja klopt. Heb in de router de AC66 en de printer een eigen ip adres toegewezen en daarbij ingesteld dat de router ip adressen na 192.168.1.30 gaat delen (tip vanuit Asus) voorheen had de AC66 dus de SSID 'Asus 2.4 RPT' en zodra ik daarmee verbonden was gaf de telefoon of de dr wifi App aan dat ik 'verbonden' was met 192.168.1.2 (Gateway uit m'n hoofd)

Nu geeft hij door het hele huis aan dat ik verbonden ben op 1.1 maar dat zal waarschijnlijk komen doordat beide apparaten dezelfde SSID hebben en dus het zelfde zenden (?)
Je telefoon kan niet zien met welk ip adres van het accesspoint hij verbonden is. Je moet dus OF in je tel kijken met wel bssid hij verbonden is OF vanaf het accesspoint of de client verbonden is. Het meest betrouwbare is om het vanaf een aparte computer te doen via de admin pagina van het accesspoint.

Uitzondering is als je beide accesspoint in router modus zet want dan krijgen ze idd een ander ip/gateway toegewezen. Dat is alleen niet aan te raden en al helemaal niet voor roaming. roaming gaat van de "ESS" uit en ip ranges maken hier soms ook onderdeel van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
>Je moet dus OF in je tel kijken met wel bssid hij verbonden

Dat dus, zie de app die ik boven suggereerde, daarmee zou je dat moeten kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Cpt.Morgan schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:49:
>Je moet dus OF in je tel kijken met wel bssid hij verbonden

Dat dus, zie de app die ik boven suggereerde, daarmee zou je dat moeten kunnen zien.
Die app die jij noemde werkt perfect! Net de trap opgelopen en je zag hem mooi wisselen naar het andere ap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
laurens0619 schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:00:
[...]

Die app die jij noemde werkt perfect! Net de trap opgelopen en je zag hem mooi wisselen naar het andere ap :)
Dat werkt dus goed! Ervaar je nog problemen? Of werkt alles nu helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
king006 schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:07:
[...]

Dat werkt dus goed! Ervaar je nog problemen? Of werkt alles nu helemaal goed?
Ik ben niet de ts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Zal het vrijdag pas kunnen testen. Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Oeps! :) je hebt helemaal gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
Heb de App gedownload en geprobeerd, Zodra ik van beneden naar boven loop slaat hij op de overloop over van BSSID en zodra ik richting de tuin loop weer terug op die van beneden dus hij switcht weldegelijk!

Het stukje qua connection lost wat ik beschreef zal dan waarschijnlijk in het dingetje zitten dat de AC66 (Die op zolder geplaatst is) een iets betere signaal sterkte afgeeft waardoor hij dus beneden wel eens twijfelt welke hij moet pakken, veder ben ik tot nu toe met het wijzigen van SSID van het AP naar die van de router zelf een behoorlijk eind geholpen.

Ik hoop persoonlijk dat Asus de update ook voor de AC87 gaat uitbrengen, heb er destijds een behoorlijk bedrag voor betaald omdat het tenslotte niet een instap modelletje is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Rvde schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:05:
Het stukje qua connection lost wat ik beschreef zal dan waarschijnlijk in het dingetje zitten dat de AC66 (Die op zolder geplaatst is) een iets betere signaal sterkte afgeeft waardoor hij dus beneden wel eens twijfelt welke hij moet pakken
Wellicht kun je dit oplossen door de zendsterkte van de AC66 wat lager te zetten, Dat kan bij de meeste APs in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
De AC66 is zeer beperkt qua instellingen.. Waar zou ik ongeveer naar moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Ik kan nergens een volledig beeld van de instellingen vinden en ken het apparaat zelf niet, maar volgens een online search zouden er"Tx Power Adjustment" instellingen te vinden moeten zijn onder menu optie Advanced/Wireless/Professional. Die kun je wat lager proberen te zetten.

Zie ook:

[ Voor 27% gewijzigd door Cpt.Morgan op 15-04-2018 09:54 ]

Pagina: 1