Vraag

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:07
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Momenteel ben ik eigenaar van een oneplus one. Na 3,5 jaar trouwe dienst loopt hij nu te veel vast en houdt die het nog geen halve dag meer vol. daarom zou ik graag een nieuwe telefoon aanschaffen.

Ik zoek een?
smartphone

Wat is je budget?
Ik zou graag niet meer dan 400 euro willen betalen. Er is wel speling in het budget mocht dit mij veel prestatiewinst geven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik app/bel voornamelijk met mijn telefoon. Ik speel weinig games, maar af en toe als er een hype is vind ik het wel leuk om een game te spelen. Dit moet dus goed mogelijk zijn, maar zal echt niet dagelijks gebeuren. Verder gebruik ik mijn telefoon voor Snapchat en dergijke. Camera moet dus acceptabel zijn, maar hoeft niet top of the line te zijn, omdat ik hiervoor een sony a5100 heb. Apparaat wordt veel gebruikt in de trein etc. Soms reis ik wel 5/6 uur op een dag, dus een goede accuduur is zeer belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb al wat rondgekeken. Bijv naar de s8, maar die vind ik toch wat te duur. Momenteel twijfel ik tussen de samsung a8 en nokia 7plus. In principe is de a8 een hele goede optie door de lange batterij duur + decent camera. Echter is het formaat toch wat te Klein voor mijn smaak. De nokia 7plus is meer mijn formaat, en heeft een 3800MA batterij. Ik heb hier nog geen benchmarks van though. Ik sta natuurlijk open voor andere suggesties.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-11 13:05
Ik heb zelf nog altijd een iphone 6, sim only gepakt, bevalt nog prima. Als ik nu een nieuwe telefoon zou moeten kiezen zou ik kijken naar de nieuwe Huawei modellen.

Neem de Huawei P20 lite, net uit dus recent model, de prijs valt perfect in je budget en hij beschikt over 3000mah batterij.

Even alles goed instellen en je hebt een dijk van een telefoon voor rond de 350 euro. Ik zou wel eerst de reviews lezen en afwegen of het een toestel voor jou is. Zo heeft hij een iphoneX achtige notch in het scherm en word er nogal wat bloatware meegeleverd. Ook schijnt het scherm raar ingesteld te zijn, maar kun je het toestel prima naar je eigen wensen instellen.

Do more

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 17:52
Die 7 plus is echt een aanrader, heb hem sinds een paar dagen. Schone android versie geen bloatware. Scherm is prima toestel voelt zeer degelijk aan. Heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Mist alleen een led indicator, maar door stoor ik me niet aan gezien ik ook een Iphone 7 plus heb en die heeft het ook niet. Camera is een nette 7, niks spectaculairs. Maar standby time is echt fantastisch. Die 3800mah is voor echt een must omdat het een werktoestel betreft. Als je op dit moment €400 hebt uit te geven is er naar mijn mening geen betere optie op dit moment.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
BlacKstaR- schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:54:
Die 7 plus is echt een aanrader, heb hem sinds een paar dagen.
Zou je een review willen schrijven op de website, die is er nog niet zag ik?

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:07
BlacKstaR- schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:54:
Die 7 plus is echt een aanrader, heb hem sinds een paar dagen. Schone android versie geen bloatware. Scherm is prima toestel voelt zeer degelijk aan. Heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Mist alleen een led indicator, maar door stoor ik me niet aan gezien ik ook een Iphone 7 plus heb en die heeft het ook niet. Camera is een nette 7, niks spectaculairs. Maar standby time is echt fantastisch. Die 3800mah is voor echt een must omdat het een werktoestel betreft. Als je op dit moment €400 hebt uit te geven is er naar mijn mening geen betere optie op dit moment.
De 7 plus vind ik zeer interessant. Ik ga eind deze week even naar de mediamarkt, om te kijken hoe die in de hand ligt, aangezien ik dat best belangrijk vind. Ik hoop dat er binnenkort een review komt zodat ik hem iets beter met de A8 kan vergelijken. Jouw reactie heeft me zeker nog enthousiaster naar de 7 plus doen kijken!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 17:52
swhnld schreef op zondag 1 april 2018 @ 21:21:
[...]

Zou je een review willen schrijven op de website, die is er nog niet zag ik?
Deze review was al gemaakt.

https://docs.google.com/d...16rUv4cwUls9XZSuo08I/edit

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik bedoelde hier op Tweakers te posten, maar elke review helpt ,😉
Pagina: 1