Mijn speakers gebruiken en combineren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasp_16
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-12-2022
Ik heb recentelijk 2 Kenwood LS 34 speakers gratis gekregen en ik zou ze erg graag willen gebruiken maar ben even in de war over hoe ik dat zou moeten doen. De speakers hebben enkel een zwarte en rode draad die eruit komen aan de achterkant. Zelf heb ik de Edifier R1280T speakerset nu staan en ik zou ze graag samen willen gebruiken. Ik ben zelf niet een enorme audio kwaliteit nerd dus iets verlies van kwailiteit vind ik niet erg.
Dus om terug te komen op mijn vraag: Is het mogelijk om de speakers samen te gebruiken? Zo ja, wat heb ik hier voor nodig?

Ik heb al geprobeerd om hier online meer over te vinden maar ik ben nergens achtergekomen. Als iemand gewoon een link heeft of een website die het uitlegd dan vind ik dat ook helemaal prima, bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Zo te zien kun je die draadjes gewoon in de klemaansluitingen van de Edifier speakers steken. In deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.elektronica-shop.nl/contents/media/luidspreker-2-punts-terminal.jpg

De zwarte draad in de zwarte klem en de rode in de rode, maar dat is logisch hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

De Edifier is een set actieve speakers. Althans, de ene is actief en stuurt via een normale luidsprekerkabel de andere passieve speaker aan. De Edifier heeft dus maar één output en dat is naar de andere speaker. In theorie zou je de ene passieve dus kunnen wisselen voor een Kenwood maar het is voor het geluid niet aan te raden. Puur kijkende naar wat je hebt gaat het zo niet werken.

Als je dit aan elkaar wilt knopen zal je een extra versterker moeten kopen om de Kenwood van vermogen te voorzien. Dan kan je daarna het signaal van de PC splitten zodat het naar de Edifier en Kenwood gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasp_16
Ah dus er moet wat extra's komen (had ik al verwacht). Is er een groot verschil tussen een receiver en een versterker? Sorry voor deze, waarschijnlijk, idiote vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
Een receiver is eigenlijk een uitgebreide versterker met extra mogelijkheden voor video in/uit en meerkanaals geluid.

Om je setje luidsprekers aan te sturen heb je aan een 2-kanaals stereo-versterker voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klopt. Maar daar kun je in het algemeen geen vtieve speakers op aansluiten (zeker niet op de instapmodellen).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 22:57

pmeter

Poes!

Het is niet handig om dit te combineren. Je krijgt dan namelijk te maken met twee volumeknoppen. Één op je Edifier en één op je stereo-versterker. Als je dat niet erg vindt kun je de bron (een pc?) aansluiten op de ingang van een versterker. De versterker heeft speakeruitgangen voor de Kenwoods (waarvan je het volume regelt op de versterker) en bijvoorbeeld een 'tape-uitgang' waar je de Edifier op aan kunt sluiten (dat volume wordt niet geregeld door de versterker, maar door de knoppen op de Edifier zelf).

[ Voor 16% gewijzigd door pmeter op 03-04-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasp_16
Ah bedankt voor de reactie! Mijn audio setup is lichtelijk ingewikkeld. Ik heb als audio bron mijn pc en mijn chromecast audio. Maar ik heb ook een koptelefoon aangesloten zitten op mijn pc. Dus hoe ik het nu doe is dat mijn edifier op de uitgang van mijn monitor zit en mijn koptelefoon aan mijn pc zodat ik tussen die twee kan switchen. En dan mijn audio chromecast als 2de ingang voor de edifier. Ik heb opzich geen problemen met 2 audio knoppen alleen dan denk ik dat ik ook nog 2 audio splitters nodig heb voor mijn chromecast en pc zodat het geluid en naar de versterker gaat en naar de edifier. Of zoals jij al zei, als er een mogelijkheid is om de edifier aan te sluiten op de versterker is dat het makkeijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
Misschien een best raar idee, maar is het niet mogelijk de Edifier-set passief te "maken" door de ingebouwde versterker los te koppelen/te verwijderen? :P Één speaker ervan is al passief, in de andere kan je mogelijk de versterker loskoppelen en de draden v/d speaker (misschien crossover, zie dat het een 2-weg speaker is) naar buiten te leiden?

Met 2 passieve sets zou je met één stereoversterker vaak wel uit de voeten kunnen, de meeste ondersteunen 2 luidsprekerparen die ook beide tegelijk ingeschakeld kunnen worden :D
Pagina: 1