Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop verkoopadvies?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eery Petrol
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Hoi iedereen,

Ik wist niet zeker of er een goede plek zou zijn voor dit draadje en waar deze dan zou zijn. Hopelijk misstaat het niet teveel in de koop rubriek.

Ik heb een gaming computer gebouwd die met de komst van mijn dochtertje nu stof hapt. Goede tijd dus om een nieuw thuis te zoeken, maar hoe? Ik twijfel of ik wel weet wat nou de goede plekken zijn om dit door te verkopen. En of het beter is om deze als geheel of in delen te verkopen. Ieder advies is welkom!

Het gaat om een Gaming desktop PC (i5, GTX 970, 250GB TLC SSD, 250 GB extra SSD, 2TB HDD, Steam hardware, Windows 10). Specificaties zijn te vinden in mijn inventaris.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Zoals op het hele forum gaan we uit van eigen inzet. Taxatietopics vallen onder deze eigen inzet en zijn dus niet toegestaan op het forum. Om toch een idee te krijgen wat je hardware/pc/laptop nog waard is kan je de Howto: prijsbepaling (oude) hardware doornemen. Andere bronnen die waardevolle informatie kunnen opleveren zijn onze eigen V&A, Marktplaats, e-bay en andere verkoopkanalen.

Dus ja...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Enige / correcte plek: https://tweakers.net/aanbod/

Je kan toch 2 dingen doen? Alle onderdelen los te koop zetten en als extra opmerking erbij zetten dat als iemand alle onderdelen in 1x koopt, dat je dus een complete PC krijgt?

Gezien de huidige prijsontwikkelingen, vermoed ik (nadruk) dat je je RAM en GPU beter los kan verkopen en mogelijk zelfs er dusdanig goed geld mee terugkrijgt, dat je op je overige onderdelen enige korting/verlies kan doen.

Succes!

@speuler waar staat dat 'ie een taxatie zocht? Ik las toch echt een advies vraagje...

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 01-04-2018 19:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Eery Petrol
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Bedankt @MAX3400, dat klinkt goed! @speuler, begrijp me niet verkeerd. Ik vraag geen taxatie. Alleen of het in jullie ervaring beter is om onderdelen los of gebundeld te verkopen en of er nog marktplaatsen zijn die ik mogelijk over het hoofd heb gezien :)

[ Voor 7% gewijzigd door Eery Petrol op 01-04-2018 19:39 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Eery Petrol De buren (Hardware.info) hebben ook een Marktplaats. Gelukkig is er een grote kruisbestuiving want niet alleen werken T.net en HWI samen maar ook een flink aantal leden is op beide sites geregistreerd.

Zonder direct iemand tegen de schenen te trappen; voor serieuze kopers voor "alledaags spul" moet je niet op Marktplaats/Speurders zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:50
Zoals @MAX3400 kun je doen idd.
Echter houd rekening dat bij los verkoop soms dingen echt lang kan duren voordat het verkocht is.
Omdat je er dan net iemand voor moet hebben die het nodig heeft. Zit er korting op dan is kans dat ie sneller verkoopt natuurlijk aanwezig.

Je kunt ook idd een compleet systeem aanbieden ben je van alles af en zoek je ongeveer een prijs wat je ervoor wilt hebben. Of je vergelijkt met een gelijkwaardige systeem en oordeelt je prijs daarop.
Pagina: 1