Hallo,
Ik wil graag een eigen domein koppelen aan mijn Synology Nas, echter lukt het niet...
Wat ik er graag mee wil, is dat ik naar www.voorbeeld.nl ga, en dat ik dan op de inlogpagina van de diskstation terecht kom.
Echter een guide (van dezelfde persoon als de video hieronder) zegt dat ik daar een vast ip-adres voor nodig heb.
Zover ik weet, heb ik die niet. Een subdomein is op zich geen probleem (daar zou het wel mee moeten lukken).
Mijn ip verander ik in "(mijn-ip)", domeinnaam maak ik "voorbeeld.nl" van.
Aangezien ik hier zelf weinig verstand van heb, heb ik een guide opgezocht.
Deze: YouTube: Synology Tutorials | Using Your Own Subdomain For Your NAS
Bij het toevoegen van het DDNS in de diskstation gaat het fout, dan krijg ik deze melding:
Het systeem kon het externe IP-adres (mijn-ip) niet registreren naar voorbeeld.ddns.net in de DDNS-server NoIP.com. De vermelde oorzaak is [Hostnaam bestaat niet. Controleer of u de hostnaam hebt aangemaakt op de website van de Internet-provider.].
Een aantal gegevens op een rijtje
Mijn thuisnetwerk: https://imgur.com/a/ucEjd
Ik hou alles up to date, de router update automatisch, de Synology 1 keer per week.
De domeinnaam heb ik van Strato.
Daar heb ik een subdomein aangemaakt, ds.voorbeeld.nl
De CNAME van het subdomein heb ik ingesteld op voorbeeld.ddns.net.
DNS
Voor de DNS gebruik ik www.no-ip.com
Daar heb ik een hostname aangemaakt "voorbeeld.ddns.net" en die verwijst naar "voorbeeld.synology.me"
Instelling in diskstation:
Serviceprovider: no-ip.com
Hostnaam: voorbeeld.ddns.net
Gebruikersnaam/e-mail: E-mail waar ik mee inlog op www.no-ip.com
Wachtwoord/sleutel: Wachtwoord waarmee ik inlog op www.no-ip.com
Wanneer ik op "Test verbinding" klik gaat hij even laden en krijg ik vervolgens de melder zoals hierboven getoond.
Voor de duidelijkheid, mijn doel is om naar www.voorbeeld.nl te gaan en vervolgens te kunnen inloggen op de diskstation.
Naar ds.voorbeeld.nl te moeten gaan is ook acceptabel.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe in het proces zoals hierboven geschreven?
Bedankt.
Ik wil graag een eigen domein koppelen aan mijn Synology Nas, echter lukt het niet...
Wat ik er graag mee wil, is dat ik naar www.voorbeeld.nl ga, en dat ik dan op de inlogpagina van de diskstation terecht kom.
Echter een guide (van dezelfde persoon als de video hieronder) zegt dat ik daar een vast ip-adres voor nodig heb.
Zover ik weet, heb ik die niet. Een subdomein is op zich geen probleem (daar zou het wel mee moeten lukken).
Mijn ip verander ik in "(mijn-ip)", domeinnaam maak ik "voorbeeld.nl" van.
Aangezien ik hier zelf weinig verstand van heb, heb ik een guide opgezocht.
Deze: YouTube: Synology Tutorials | Using Your Own Subdomain For Your NAS
Bij het toevoegen van het DDNS in de diskstation gaat het fout, dan krijg ik deze melding:
Het systeem kon het externe IP-adres (mijn-ip) niet registreren naar voorbeeld.ddns.net in de DDNS-server NoIP.com. De vermelde oorzaak is [Hostnaam bestaat niet. Controleer of u de hostnaam hebt aangemaakt op de website van de Internet-provider.].
Een aantal gegevens op een rijtje
Mijn thuisnetwerk: https://imgur.com/a/ucEjd
Ik hou alles up to date, de router update automatisch, de Synology 1 keer per week.
De domeinnaam heb ik van Strato.
Daar heb ik een subdomein aangemaakt, ds.voorbeeld.nl
De CNAME van het subdomein heb ik ingesteld op voorbeeld.ddns.net.
DNS
Voor de DNS gebruik ik www.no-ip.com
Daar heb ik een hostname aangemaakt "voorbeeld.ddns.net" en die verwijst naar "voorbeeld.synology.me"
Instelling in diskstation:
Serviceprovider: no-ip.com
Hostnaam: voorbeeld.ddns.net
Gebruikersnaam/e-mail: E-mail waar ik mee inlog op www.no-ip.com
Wachtwoord/sleutel: Wachtwoord waarmee ik inlog op www.no-ip.com
Wanneer ik op "Test verbinding" klik gaat hij even laden en krijg ik vervolgens de melder zoals hierboven getoond.
Voor de duidelijkheid, mijn doel is om naar www.voorbeeld.nl te gaan en vervolgens te kunnen inloggen op de diskstation.
Naar ds.voorbeeld.nl te moeten gaan is ook acceptabel.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe in het proces zoals hierboven geschreven?
Bedankt.