Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik gebruik Netflix via Chromecast en bedien deze of met mijn Honor 9 of Samsung Tab 2. Op de Samsung werkt dit prima, maar op de Honor 9 niet.

Connectie maken is geen probleem, beginnen met casten ook niet. Als ik na bijvoorbeeld 10 minuten wil pauzeren reageert Netflix niet meer op de bedieningsknoppen. Het lijkt alsof de verbinding helemaal weg is. Soms helpt het herstarten van de app, soms moet het hele toestel opnieuw gestart worden om weer te verbinden.

Ik heb al gekeken naar battery management opties, en alle besparingsopties voor Netflix uitgezet. Dat heeft niet geholpen. Omdat het op de Samsung prima werkt zoek ik de oorzaak ergens in de Honor. Maar geen idee meer waar te zoeken. Iemand ervaring, tips, oplossingen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@mrwolf de Honor (en Huawei) smartphones staan er om bekend vrij agressieve batterijmanagement te hebben. Ik gok dat het probleem dan ook in die hoek ligt.

Je hebt de opties al aangepast voor Netflix, maar kijk eens of je die ook kan veranderen voor Google Home en/of alles wat te maken heeft met Casten.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 03-04-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
@rens-br die heb ik ook aangepast, en ook nog opties gevonden in het settings menu 'ignore battery optimisation', en ook die uitgezet. Helaas werkt het nog steeds niet. Ik kan geen opties meer vinden die een app 'alive' houden, erg irritant.

Hetzelfde is trouwens ook aan de hand met de Garmin Connect app (via BT verbonden met een Garmin Vivosport). Notificaties komen niet meer aan na 10 minuten inactiviteit op de telefoon.

Leuk dat Honor/Huawei voor mij nadenkt als het gaat om batterijduur, maar ik moet het wel uit kunnen zetten :(