Toon posts:

Laptop in USA om in NL te gebruiken vraagje =)

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff een vraagje, stel je gaat op vakante naar amerika en je koopt een laptop. Kan je dat ook hiet in nederland gebruiken???? het scheelt welt behoorlijk aan prijzen !!!!!!!*D

Verwijderd

Tuurlijk wel ;)

Voor USD 999 heb je al een prachtige laptop *D

Verwijderd

Ja dat kan!

Moet je wel zorgen voor een 230V adapter ipv een 110V, en je moet ook nog een berg invoerrechten betalen als je hem de grens over neemt.

Verwijderd

Topicstarter
je kan ook doen alsof het van jou is. gewoon verpakking weg enzo , misschien lukt dat wel wat denk je =)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:27
ja, hooguit alleen een andere stekker aan de adapter. De adapter zelf accepteert 100 - 240V als input.

Maar houdt er wel rekening mee dat je die laptop eigenlijk moet aangeven bij de douane. Kosten : 19% omzetbelasting en 3% douanebelasting. Maar gezien de grote hoeveelheid aan laptops die dagelijks de douane passeren heb je grote kans dat je zonder problemen langs de douane komt. En dan is het inderdaad een heel stuk goedkoper :)

Verwijderd

Topicstarter
gaan ze echt aan iedereen vragen voor bewijs ofzo of doen ze niet zo moeilijk. Stel ik ga vaak op vakantie en ik neem mijn laptop mee moet ik dan elke keer neerleggen of hoe zit dat I:(

Verwijderd

Zelf ga ik er ook 1 in de US kopen :)

deze lijkt me wel okay voor dit prijsje :9

http://www.walmart.com/catalog/product.gsp?cat=3951&product_id=1242616&type=1&path=0:3944:3951:4070:56812&dept=3944

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 04:39 schreef antillian het volgende:
gaan ze echt aan iedereen vragen voor bewijs ofzo of doen ze niet zo moeilijk. Stel ik ga vaak op vakantie en ik neem mijn laptop mee moet ik dan elke keer neerleggen of hoe zit dat I:(
Gewoon zeggen dat je hem kado heb gehad van een oom in de US ;)

dan hoef je geen belasting te betalen (toch :? )

• sverzijl
Op zondag 15 juli 2001 04:39 schreef antillian het volgende:
Daarom zeg ik, er gaan tegenwoordig zoveel laptops mee van/naar de US, dat het voor de douane toch geen doen is om alles te controleren. 99% is al afgerekend. Je moet natuurlijk niet met de laptop nog 'in de doos met het strikje er nog omheen' langs de douane proberen te komen.

Verwijderd

Topicstarter
ziet er goed uit BAZZA alleen de CPU zou ik persoonlijk ff Pentium van makken =) iedereen z'n eigen smaak. bedankt sverzijl voor de tips, jij ook BAZZA =)ik vetrek over 3 weken naar FL kijk wel wat ik daar vind. Ik hou jullie wel op de hoogte van mijn zoekactie :Y)

Verwijderd

Topicstarter
jij ook bedankt MREn voor de tips. ff nog een vraagje over NL. zijn ze ook lastig in NL kwa invoerrechten enz:Z

Verwijderd

Je hebt wel één probleem. Je hebt geen garantie.(tenminste bij compaq)
Een kameraad van mij hij had zijn compaq in de vs laten vallen.
Opbellen naar compaq.
zei: Wat is het serienummer?
hij: xxxxxxxx-xxxxxx-xxxxxxxxxx
zei: Waar komt uw laptop vandaan.
hij: uit europa.
zei :Dan kunnen wij u helaas niet verder helpen.
Een van de manieren om je markt te beschermen.
Het is maar dat je het weet. Ik zou er wel even naar vragen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
Op zondag 15 juli 2001 04:40 schreef BAZZA het volgende:
Zelf ga ik er ook 1 in de US kopen :)

deze lijkt me wel okay voor dit prijsje :9

http://www.walmart.com/catalog/product.gsp?cat=3951&product_id=1242616&type=1&path=0:3944:3951:4070:56812&dept=3944
Ik zou wel voor een laptop gaan die meer dan 800*600 aankan!!! 1024*768 of zo. 800*600 is niet meer van deze tijd!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op zondag 15 juli 2001 04:26 schreef antillian het volgende:
Heb ff een vraagje, stel je gaat op vakante naar amerika en je koopt een laptop. Kan je dat ook hiet in nederland gebruiken???? het scheelt welt behoorlijk aan prijzen !!!!!!!*D
Mijn lsptop (Acer TM 342T) heeft een 230/110 adapter, alleen een verloopstukje kopen van 15,- voor US->NL stopcontakt en ready!

Probeer www.buy.com...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 04:34 schreef antillian het volgende:
je kan ook doen alsof het van jou is. gewoon verpakking weg enzo , misschien lukt dat wel wat denk je =)
ja en dan zetten ze hem aan:
Meneer,

wat is ie leeg, u hebt nog geen documenten en programma's.
eeeeuuuhh....

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op zondag 15 juli 2001 11:18 schreef jopiek het volgende:
[..]

Mijn laptop (Acer TM 342T) heeft een 230/110 adapter, alleen een verloopstukje kopen van 15,- voor US->NL stopcontakt en ready!

Probeer www.buy.com...

Aanvulling over douane: bonnen per post naar huis sturen... Alle dozen weggooien... verslagen van school er op zetten en je hebt geen problemen!

Je zegt gewoon dat je 'm al een tijdje had...

Ik kwam trouwens met BA via engeland en dan lijkt er een hiaat in de beveiliging te zitten: engeland denkt: internat. aansluiting dus die hoeven we niet in te klaren... ned. die gasten komen uit engeland = binnen eu dus geen probleem: ik kwam van m'n stage terug met een 21 inch monitor doos die zo groot was dat ie handmatig doorzocht werd in de US (kon niet door scanner)... niemand gezien in A'dam om mij te controleren...

Cogito Ergo Credo

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 15 juli 2001 11:24 schreef Terayonnetje het volgende:

[..]

ja en dan zetten ze hem aan:
Meneer,

wat is ie leeg, u hebt nog geen documenten en programma's.
eeeeuuuhh....
Ja tuurlijk |:( Ze hebben bij de douane dus echt niet het recht om de inhoud (software) van je PC te bekijken hè (tenzij ze er een bevel voor hebben) En ik denk dat je dat laptopje wel eerst effe ga testen in Amerika voordat je 'm mee terug neemt over de oceaan lijkt me.

20*350ZO45°

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

Hoeveel scheeld dat dan als je naar america gaat om daar een laptop te kopen? Ik ga mischien +/- 1 of 2 jaar naar canada zou dat daar ook zoveel kunnen schelen?

En het is mischien slim om de bonnetjes per post naar huis toe te sturen, want als ze die ook vinden in de bagage ben je ook goed de klos.

Succes met de aankoop ervan

jaja ik ben och laat maar zitten

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 13:49
Toeristen van buiten de EU kunnen toch ook taxfree shoppen in bepaalde winkels in binnen de EU? Bij V&D hangt volgens mij een bord waarop aangegeven staat dat je aankopen boven fl.300,-- BTW terug kunt krijgen. Misschien kan dat in de USA ook.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Ik ben nu in Canada kan iemand mij aan een winkelnaam helpen waar ze goede laptops verkopen??

• Mad_Manic
Hier in Canada zijn alle prijzen exclusief BTW (VAT 15%) en dat komt er bij de kassa pas bij dit is behoorlijk misleidend als je iets wilt kopen

• de_rokende_computer
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

Op zondag 15 juli 2001 19:15 schreef Mad_Manic het volgende:
Hier in Canada zijn alle prijzen exclusief BTW (VAT 15%) en dat komt er bij de kassa pas bij dit is behoorlijk misleidend als je iets wilt kopen
Dit geld volgens mij in america ook, als ik het goed heb.

jaja ik ben och laat maar zitten

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 01:45

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Het is niet zo moeilijk om ff een cdtje te bakken met wat software en documentjes en die er in de vs op te pompen. Maar is een laptop niet een beetje te duur om in de VS te kopen in verband met je garantie?

En de BTW kun je inderdaad terugkrijgen: dan moet je bij de douane in de VS je bon laten stempelen en als je dan terugkomt kun je bij de winkel je BTW terugkrijgen, zo werkt het hier althans.

Succes in ieder geval

• sverzijl
Op zondag 15 juli 2001 21:01 schreef LoCuTuS2000 het volgende:

En de BTW kun je inderdaad terugkrijgen: dan moet je bij de douane in de VS je bon laten stempelen en als je dan terugkomt kun je bij de winkel je BTW terugkrijgen, zo werkt het hier althans.

Succes in ieder geval
Is het dan niet zo dat je de _US taxes_ (die lang niet zo hoog zijn) terug krijgt, maar vervolgens betaal je wel de 19% omzetbelasting en 3% douanebelasting voor de invoering in NL.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 10:57 schreef Shabby het volgende:
Je hebt wel één probleem. Je hebt geen garantie.(tenminste bij compaq)
Een kameraad van mij hij had zijn compaq in de vs laten vallen.
Opbellen naar compaq.
zei: Wat is het serienummer?
hij: xxxxxxxx-xxxxxx-xxxxxxxxxx
zei: Waar komt uw laptop vandaan.
hij: uit europa.
zei :Dan kunnen wij u helaas niet verder helpen.
Een van de manieren om je markt te beschermen.
Het is maar dat je het weet. Ik zou er wel even naar vragen.
Geloof ik niet veel van... Compaq maakt in de States nog steeds reclame op tv dat je met een Compaq systeem overal ter wereld wordt geholpen bij elke Compaq dealer...

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 22:38 schreef xenoke het volgende:

[..]

Geloof ik niet veel van... Compaq maakt in de States nog steeds reclame op tv dat je met een Compaq systeem overal ter wereld wordt geholpen bij elke Compaq dealer...
Ja, volgens mij ook :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op zondag 15 juli 2001 04:31 schreef MREn het volgende:
Ja dat kan!

Moet je wel zorgen voor een 230V adapter ipv een 110V, en je moet ook nog een berg invoerrechten betalen als je hem de grens over neemt.
Yup, anders heb je hem op een illegale manier gekregen...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zondag 15 juli 2001 16:51 schreef Mad_Manic het volgende:
Ik ben nu in Canada kan iemand mij aan een winkelnaam helpen waar ze goede laptops verkopen??
offtopic: waar ben je in canada??...

• Mad_Manic
Op zondag 15 juli 2001 23:09 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

offtopic: waar ben je in canada??...
Ik ben nu in Port Hawkesbury (Cape Breton - Nova Scotia) helemaal aan de oostkust en woensdag ga ik naar Brighton - Ontario 2000km verder

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Qua prijzen in VS : www.streetprices.com

• Mad_Manic
Ik ben nu in Canada en ik vind het prijsverschil toch wel tegenvallen. Alles is exclusief BTW en komt er later bij en nu kom je er pas achter dat de koers van gulden/euro klote is t.o.v. een jaar geleden. Iemand ervaring met laptops kopen in Duitsland? Klopt het dat de toetsenbordindeling daar anders is (azerty) of kun je daar ook kiezen voor qwerty?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

rammes

koekebakker 1e klas

Op dinsdag 17 juli 2001 17:35 schreef Mad_Manic het volgende:
Ik ben nu in Canada en ik vind het prijsverschil toch wel tegenvallen. Alles is exclusief BTW en komt er later bij en nu kom je er pas achter dat de koers van gulden/euro klote is t.o.v. een jaar geleden. Iemand ervaring met laptops kopen in Duitsland? Klopt het dat de toetsenbordindeling daar anders is (azerty) of kun je daar ook kiezen voor qwerty?
azerty heb je allen in belgie maar in duitsland heb je wel weer die ringel s enzo erop zitten

Ik zou het doen!

• jurjen13
  • Laatst online: 29-07 14:36
ik weet uit ervaring dat de douane behoorlijk kan zitten zeuren...dus je kan het proberen, maar dan moet je wel een goed verhaal klaar hebben liggen... het is een vriend van me gelukt, na 2 uur oponthoud en lullen als brugman...want als ze eenmaal een vermoeden hebben dan gaan ze graven...
goh meneer, die ziet er gloednieuw uit?
goh meneer, nooit geweten dat ze dat model ook in europa verkopen?
goh, van uw bedrijf, zegt u? geen tas erbij gekregen?

ze zijn getraind om mensen er tussen uit te plukken die illegaal lopen in te voeren...

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 09:13 schreef jurjen13 het volgende:
ik weet uit ervaring dat de douane behoorlijk kan zitten zeuren...dus je kan het proberen, maar dan moet je wel een goed verhaal klaar hebben liggen... het is een vriend van me gelukt, na 2 uur oponthoud en lullen als brugman...want als ze eenmaal een vermoeden hebben dan gaan ze graven...
goh meneer, die ziet er gloednieuw uit?
goh meneer, nooit geweten dat ze dat model ook in europa verkopen?
goh, van uw bedrijf, zegt u? geen tas erbij gekregen?

ze zijn getraind om mensen er tussen uit te plukken die illegaal lopen in te voeren...
Ze hebben ook lange lijsten met serienummers, dus als ze jou eruit pikken voor een controle, dan kunnen ze je het inderdaad erg lastig maken. En elke keer dat je de notebook meeneemt naar het buitenland blijf je dat risico lopen.

(Als je het toch doet is het denk ik wel handig om een oude, versleten, notebook-tas te gebruiken.)

• Biebel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-12-2025

Biebel

BY IKKE

Bel ff met de douna en vraag hoe het zit met meenemen van laptops enz zou ik zeggen! moet je natuurlijk niet zeggen dat je er eentje gaat kopen in Amerika ;) het kan namelijk zijn dat je een formulier moet invullen waarop staat dat je hem meegenomen hebt op reis, en dat je dat formulier ook moet kunnen overleggen als je weer met een laptop terug komt!

Biebel is not just a nick, It's my alter ego...

Verwijderd

LOL een computer kopen bij Walmart :) :) ...zou ik niet doen, 1 v/d grootste electronica zaken in noord-amerika is Futureshop (www.futureshop.com/ca) ...ik heb daar het een en ander gekocht, is een behoorlijk goede zaak. Toch zou ik niet naar een groot bedrijf gaan maar naar een 'particulier' bedrijfje, de meeste hebben alles in voorraad en een HEEL STUK goedkoper. Okee geen laptop maar mijn AMD Duron 900/256MB/Geforce2/20GB/17"scherm/DVD speler/CDwriter/speakers/scrollmuis/56k6modem/multimediatoetsenbord/WinTV kaard was 1100,- CAD (canadese dollars x 1.5 = 1650 gulden Incl.Tax)...niet echt slecht vind ik, okee ik moest wel alles zelf in elkaar zetten :)
Pagina: 1