Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC +- € 1500~1600

Pagina: 1
Acties:

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11 01:32
Ik wil een nieuwe PC bouwen voor mijn broertje. Het wordt de eerste PC die ik bouw in vele jaren, dus ik zou graag wat advies inwinnen van mensen die meer up to date zijn. Voor de samenstelling heb ik wat eigen onderzoek gecombineerd met lijstjes die ik terugvond in voorgaande topics.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gamen en gamen. Mijn broertje doet niet echt andere dingen met zijn PC, buiten YouTube. Hij speelt met name shooters en (MMO)RPG's. Ook nieuwe releases. De wens is om deze op zo hoog mogelijke settings vloeiend te spelen voor de komende jaren. Daarnaast installeert hij meestal talloze mods voor deze games, maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
We proberen het onder of rond de 1600 euro te houden. Dit is exclusief randapparatuur zoals muis en toetsenbord.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel wat randapparatuur zoals een Game muis en een toetsenbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Cruciaal is dat de PC een Geforce GTX 1080 bevat. Mijn broertje wil eigenlijk een Geforce GTX 1080 TI, maar deze is denk ik echt te duur voor het budget. Mijn broertje is autistisch, en heeft deze videokaart in zijn hoofd als de heilige graal en oplossing van al zijn problemen. Hoewel ik weet dat dit niet zo is, heeft het geen zin om dit aan hem uit proberen te leggen :).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Buiten de videokaart mag alles worden aangepast. Geen voorkeur voor welk merk dan ook.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn om een kast te hebben die er wat 'flashy' uit ziet, maar dit is zeker geen cruciaal punt. Wat dit betreft is de kwaliteit het belangrijkste. Ook wil ik dat het systeem future-proof is, in de zin dat het eenvoudig is om in de toekomst enkele kleinere upgrades toe te passen op het systeem.

Ga je overklokken?
Dit is niet per se nodig, maar zou een optie kunnen zijn. De PC zal niet in mijn beheer zijn, dus ik ga er niet vanuit.

Wat verwacht je van ons?
Gezien de limitering van het budget, hoop ik op wat goede tips/adviezen over hoe het misschien wat goedkoper kan op sommige fronten, of waar een kleine extra investering juist wijsheid zou zijn. Ook wil ik zeker zijn dat ik geen cruciaal onderdeel vergeet, en dat alles compatibel is met elkaar

Lijstje
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 163,50€ 163,50
1ASRock AB350M Pro4€ 68,50€ 68,50
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 664,90€ 664,90
1Seagate Barracuda, 2TB€ 55,-€ 55,-
1Fractal Design Define C TG€ 84,-€ 84,-
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 27,71€ 27,71
1Scythe Kotetsu Mark II€ 34,90€ 34,90
1Corsair ML140 (2-pack), 140mm€ 27,44€ 27,44
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 178,95€ 178,95
1Corsair RM550x Zwart€ 84,95€ 84,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 119,98€ 119,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.509,83

Tot slot drie dingen:
- Er is de mogelijkheid om dit wat te rekken, en een maandje te wachten, als er binnen korte tijd een belangrijke upgrade uitkomt van een bepaald onderdeel. Ik heb gelezen dat de Ryzen 2 eraan komt binnen ongeveer een maand, dus hierop wachten kan een optie zijn.
- Er is een mogelijkheid om enkele onderdelen in de VS te bestellen en mee te nemen. Geen idee of dit handig/slim is, maar het leek me in ieder geval goed om te vermelden dat deze optie bestaat.
- We willen ook een 4K monitor aanschaffen. Dit in combinatie met de Xbox One X die al aanwezig is. Waarschijnlijk wordt dit scherm ook gebruikt voor deze PC.

Bij voorbaat veel dank!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 15:11
In je behuizing wordt een moederbord tot het ATX formaat ondersteunt, wellicht kan je een pricewatch: MSI B350 PC Mate overwegen met een pci wifi kaart zoals een pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 of een usb wifi adapter pricewatch: Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter. De mini-pci-e kaartje werkt prima in een laptop, maar valt nog weleens door de mand op grotere pc formaat (ATX). Heb je nog upgrade mogelijkheden over.

De Wraith Spire koeler die werkt prima. Zelfs onder (enige) overklok, dus die Scythe kan je achter wegen laten.

Een leuke kast die nog best fraai (misschien niet flashy) uitziet is een pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG zelfde moederbord ondersteuningen. Wil je de huidige moederbord formaat behouden, heb je dezelfde kast, maar kleiner pricewatch: Fractal Design Meshify C Mini. De pricewatch: Corsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart ziet er ook best strak uit. Kan je met een rgb led strip opleuken als je het een beetje flashier wilt maken. :+