Multi wifi access camping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-04-2023
op onze camping betalen we voor wifi toegang per apparaat. (128 EUR p/j)
ik kan een hotspot met me telefoon maken, maar vraag me af of er ook een kastje te koop is die dit kan. dit zodat deze altijd in de caravan kan blijven.
Volgende heb ik reeds geprobeerd:

Ik heb een mobile telefoon als hotspot gebruikt maar de nadelen zijn dat ik er dan altijd moet zijn voor internet.
De batterij snel opgaat, en dat het niet ideaal is om met meerdere apparaten op een mobiel te connecten.

Een laptop is voor mij geen optie, omdat ik geen laptop continue ergens wil hebben staan.

Heb een nighthawk modem, maar daarmee weet ik niet hoe ik kan inloggen op het wifi van de camping. Om
access te krijgen met je een wachtwoord en gebruikers naam ingeven op de site waar je naar toe wordt gestuurd. En vraag me af of het syseem van de camping dan niet meerdere apparaten ziet en dus geen toegang geeft

[ Voor 61% gewijzigd door arnoldvalk op 04-04-2018 08:03 . Reden: toevoeging wat ik reeds heb gedaan ]

Shredder230

Beste antwoord (via arnoldvalk op 04-04-2018 08:06)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 13:08
Engenius ezhotspot

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ja,dat is er en dat wordt vaak "travel router" genoemd. Op Google en dit forum is voldoende daarover te vinden.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
bedankt. ga ik op zoeken. had er wel gevonden maar dacht dat je dan altijd een lan aansluiting moet gebruiken of 3/4g.
ga ff goed zoeken.

Shredder230

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoldvalk
ik snap niet helemaal (sorry) hoe ik met een travel router een hotspot kan maken van het camping wifi.
ik moet inloggen mwt gebruikersnaam en wachtwoord dan dat zou dus met die travel router moeten.

Shredder230

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 13:08
Engenius ezhotspot

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 18:56
Mikrotik routers kunnen dit vaak ook. Je moet het alleen wel zelf configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
arnoldvalk schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:19:
ik snap niet helemaal (sorry) hoe ik met een travel router een hotspot kan maken van het camping wifi.
ik moet inloggen mwt gebruikersnaam en wachtwoord dan dat zou dus met die travel router moeten.
Het eerste apparaat dat je met de wifi verbindt, gaat om gebruikersnaam/wachtwoord vragen. Die portal werkt nog steeds ook als je er een router o.i.d. tussen plaatst, je hoeft die dan alleen maar 1x in te vullen.

En inderdaad de meeste travel routers gebruiken 4G, maar er zijn hier boven mij al een paar apparaten voorgesteld die wel wifi naar wifi doen, zoals jij zoekt.

Ik heb dit zelf overigens opgelost door mijn telefoon met de wifi te verbinden, dan via tethering met USB of Bluetooth naar de laptop en op de laptop een hotspot opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Mikrotik routers kunnen dit zoal @Quas dat zegt. Sommige hebben twee radio's aan boord (zéér aan te raden). De ene op 2,4 GHz ontvangt de camping WiFi, en zendt uit op 5 GHz naar jouw clients.

LET OP: Het is niet simpel een Mikrotik in te stellen. Het is niet NEXT-->NEXT--> APPLY en voilá ... het werkt. Dat is het dus zeker niet!

Maar als je eenmaal die Mikrotik door hebt..... dan gaat het feest worden.

Laatst was ik in Turkije, en daar mocht je 30 minuten gratis op het internet met één apparaat. Nar 30 minuten werd je geblokkeerd (op MAC adres nivo).

Dus heb ik een script geschreven, dat de Mikrotik iedere 29 minuten het MAC adres met één digit omhoog doet. Dan denkt het hotel WiFi dat het een nieuw apparaat is, en mag je weer door. Dag en nacht draait dit dus.... Lache....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
Het meest gebruiksvriendelijke en de beste performance is de ez hotspot

Mikrotik kan ook maar idd lastig in te stellen

Budget oplossing is een tplink, bv de mr3020 of wr902ac. Alleen door de interne antenne/1 radio (voor de 3020iig) is je performance minder dan de ez hotspot

Het toverwoord is trouwens: WISP

Als het permanent is: ga voor de ez hotspot

[ Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 02-04-2018 08:58 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@arnoldvalk je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen / eisen die we er aan stellen. Welke dat zijn vind je in: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je dus even willen toevoegen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:54
Meen je dat echt dat ze je per apparaat laten betalen....

Achterlijke politiek.
Met je telefoon kan je het natuurlijk ook, maar let op met je dataverbruik. Kan duur worden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Zet een oud laptopje neer met Win10 en maak daar een hotspot van, die heeft die functie ingebouwd tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
@laurens0619 hartelijk dank voor je antwoord. Ik twijfel nu een beetje tussen de ez (duurder maar beter) en de wr902ac.
Waar ik nog steeds een beetje over twijfel is het inloggen. Op dit moment gaat het zo dat je connect met het wifi, je de browser open, en dat deze automatisch naar het inlog site van de camping gaat.
Werkt het met beide bovenstaande apparaten dan zo, dat alleen het eerste apparaat naar de site wordt gestuurd, en alle andere apparaten gelijk internet toegang hebben ? En werken beide op zo'n manier dat ik met 1 ticket meerdere keren kan inloggen ?
Bereik is voor mij geen punt, en we internetten alleen in en voor de caravan dus ik twijfel om de duurdere opties enkel en alleen voor bereik te nemen.

nogmaals hartelijk dank voor de goede info !

Shredder230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 22:17

lier

MikroTik nerd

Zelf heb ik voor de MikroTik hAP AC Lite gekozen:
https://www.wifishop.nl/mikrotik-hap-ac-lite/pid=43706

Dat in combinatie met deze tutorial:
https://justinho.com/blog/2017/07/15/hap-ac-lite.html

Is absoluut lastiger in te stellen dan (naar ik aanneem) zo'n lelijke Engenius doos, maar absoluut niet onmogelijk. En dit is tenslotte GoT. En je bent vervolgens veel vrijer in je uitbreidingsmogelijkheden (4G dongle bijvoorbeeld).

Ten aanzien van externe antennes, vooral heel erg marketing. Bereik wordt er niet groter van, hooguit kan je de richting iets beïnvloeden.

Twijfel is niet nodig @arnoldvalk , een keer inloggen is voldoende (en misschien een keer tussentijds).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 10:12

HKS-Skyline

Vroooom ?

Je hebt ook opties die een eigen accu ingebouwd hebben, dan ben je niet afhankelijk van netspanning en kan je het ook bijvoorbeeld in de auto gebruiken.

product: TP-Link LTE-Advanced Mobile Wi-Fi M7350/M7310/M7650/M7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
arnoldvalk schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:12:
@laurens0619 hartelijk dank voor je antwoord. Ik twijfel nu een beetje tussen de ez (duurder maar beter) en de wr902ac.
Waar ik nog steeds een beetje over twijfel is het inloggen. Op dit moment gaat het zo dat je connect met het wifi, je de browser open, en dat deze automatisch naar het inlog site van de camping gaat.
Werkt het met beide bovenstaande apparaten dan zo, dat alleen het eerste apparaat naar de site wordt gestuurd, en alle andere apparaten gelijk internet toegang hebben ? En werken beide op zo'n manier dat ik met 1 ticket meerdere keren kan inloggen ?
Bereik is voor mij geen punt, en we internetten alleen in en voor de caravan dus ik twijfel om de duurdere opties enkel en alleen voor bereik te nemen.

nogmaals hartelijk dank voor de goede info !
In theorie wordt die captive portal pagina ook doorgezet door die router. Dus je 1e apparaat op het wifi netwerk krijgt die pagina, moet inloggen en daarna kan iedereen op. In mijn ervaring gaat dit ook meesteal goed maar toch heb ik een enkele manier het mac adres van mijn WISP router moeten klonen en de authenticatie via een laptop moeten doen (ook kleine moeite).

Ik kan mij voorstellen dat de engenius nog wat extra truukjes doet om dit te faciliteren, het apparaat is er namelijk voor ontworpen maar ik kan het niet technisch onderbouwen wat ze extra zouden doen.

Realiseer je trouwens wel dat het technisch prima mogelijk is een WISP router te blokkeren en sommige providers doen dit ook. Het komt niet veel voor maar toch iets om in je achterhoofd te houden.

Qua bereik gaat het vooral om het bereik naar "de backend" van de camping zelf. Als je binnen al prima bereik hebt met de huidige wifi is dit inderdaad niet nodig en zou je prima kunnen beginnen met een goedkope tplink. Voor een permanente oplossing lijkt mij de eZ-hotspot beter :)

De Mifi/WISP router die @HKS-Skyline aanhaalt is trouwens ook een prima alternatief maar wel weer ontworpen voor meerdere use cases en niet direct voor permanente installatie.

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 04-04-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

arnoldvalk schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:03:
op onze camping betalen we voor wifi toegang per apparaat. (128 EUR p/j)
Dat is niet goedkoop. Voor dat geld kan je een data only SIM kaart nemen (met abonnement). Ik weet niet hoeveel data jullie erdoorheen jagen, maar even goed zoeken op internet, kan je wel voor dat geld wel iets vinden wat bij je past.
Je moet nog wel zo'n travel router nemen, maar het voordeel is, dat je deze ook kan meenemen naar bv. Turkije, of andere landen buiten de EU. Kan je daar een lokaal SIM kopen.

En ik neem aan dat je niet het hele jaar door op de camping zit. Dus je betaald die 128 euro ook voor dagen / maanden dat je er niet bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Klopt, dit is de makkelijkste en zeker werkbare oplossing.

Houd er wel rekening mee dat jouw Engenius Hotspot als client wordt gezien door het ticket systeem van de camping. Veelal zit er een bandbreedte beperking per client, bijvoorbeeld 3Mbit/sec o.i.d. Deze bandbreedte moet je dan wel delen met alle apparaten die op jouw eigen Hotspot weer zijn aangemeld.

Tevens, gebruik niet de RESET knop onderop de EzHotspot. Dit zorg ervoor dat de je de key kwijt raakt welke gekoppeld is aan de software, deze moet je dan weer opvragen bij Engenius anders kun je maar 30min gebruik maken van de software. oftewel, niet factory resetten met de reset knop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfpins
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-04 17:16
En met een raspberry pi ?

[ Voor 66% gewijzigd door wolfpins op 04-04-2018 21:08 . Reden: gaat niet lukken als repeater ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guesswho77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12-2023
Of een Seagate Wireless HD.
Kan dienen als 'Wifi-hub' voor 7 devices, en je hebt meteen je eigen media library tot je beschikking.

Werkt als een zonnetje en gaat hier elke vakantie mee in de koffer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
@guesswho77 volgens mij kan ik dan niet via de portal van de camping inloggen ? Heb je ervaring hiermee dat je met de Seagate wireless inlog op een wifi met gebruikersnaam en wachtwoord op een website. Dus om met WIFI te verbinden heb je niks nodig, maar access tot internet gaat via login via portal.

@laurens0619 volgens TPlink kan je met de opties in jou post niet inloggen via een portal.
Gezien u naar een website wordt geleidt die u toegang tot het internet verschaft, gaat dit niet werken met dit apparaat. Dit is een zogenoemde portal login en u kunt een degelijk apparaat niet naar een website leiden intern. Helaas verkopen wij ook geen apparaten die dit wel kunnen.
UNQUOTE

Denk toch dat de engenius het beste is..

Shredder230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guesswho77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12-2023
Zodra je de seagate wireless verbind met het betreffende netwerk, dan krijg je op het eerste apparaat wat je verbind keurig het inlogscherm van de camping te zien.
Je logt in en de Seagate houdt vanaf dat moment de verbinding actief en alle andere devices werken direct.

Heb hier nog nooit problemen mee gehad, zowel in NL (campings, bungalowparken) als in het buitenland werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Anoniem: 262853 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:02:
Zet een oud laptopje neer met Win10 en maak daar een hotspot van, die heeft die functie ingebouwd tegenwoordig.
De functie van internet delen zat al in Windows 98. :9 Windows 95 zat het er niet standaard in meen ik uit mijn hoofd. Maar als je toch hobby wil zou ik persoonlijk richting een Raspberry Pi 3(+) kastje met 2 USB wifi antennes (de interne zou gebruikt kunnen worden) en dan bijvoorbeeld Debian met PiHole erop. Heb je ook direct een groot deel van de advertenties eruit.

Wat je nodig hebt is een apparaat dat wifi kan ontvangen en weer uitzenden onder een andere naam. Er zijn diverse routers die deze functie ingebouwd hebben en er zijn ook een paar mooi opgenoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
arnoldvalk schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:22:
@guesswho77 volgens mij kan ik dan niet via de portal van de camping inloggen ? Heb je ervaring hiermee dat je met de Seagate wireless inlog op een wifi met gebruikersnaam en wachtwoord op een website. Dus om met WIFI te verbinden heb je niks nodig, maar access tot internet gaat via login via portal.

@laurens0619 volgens TPlink kan je met de opties in jou post niet inloggen via een portal.
Gezien u naar een website wordt geleidt die u toegang tot het internet verschaft, gaat dit niet werken met dit apparaat. Dit is een zogenoemde portal login en u kunt een degelijk apparaat niet naar een website leiden intern. Helaas verkopen wij ook geen apparaten die dit wel kunnen.
UNQUOTE

Denk toch dat de engenius het beste is..
Dat is denk ik eerder een disclaimer dan een technische beperking. Ik denk dat beide oplossingen prima werken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik gebruik hier nu een paar maanden de TP-Link WR902AC en dat werkt prima met portal logins. Je stelt inderdaad op de WR902AC in met welk netwerk je wilt verbinden, daarna verbind je je client met de WR902AC en als je dan op je client een browser opent krijg je gewoon de portal te zien alsof je direct met de hotspot verbonden bent. Na portal activatie op één client gaan de overige clients vanzelf ook online.

Ik heb zelf voor deze gekozen omdat ik het ding elke dag meeneem naar kantoor en in hotels gebruik en dergelijke. Het compacte formaat en voeden vanaf een USB poort is dan erg praktisch.
Voor een meer permanente opstelling kan het wel de moeite waard zijn om naar een apparaat te kijken met wat krachtigere radio en externe antennes, zodat je ontvangst wat beter is ook als je even wegloopt van je tent.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
@orion84 hartelijk dank voor de bevestiging dat dit goed voor je werk, aangezien er een aanzienlijk prijsverschil is ga ik denk ik toch voor de WR902AC.
Mijn laaste vraag aan jou is weet je toevallig of in de gevallen dat je het gebruikt hebt je ook een geval gehad hebt waar je maar 1 ticket had. (dus 1 apparaat toegang tot WIFI en niet met meerdere) en toch met meerdere apparaten inlogged bent via de TP LINK ?

Shredder230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, T-Mobile hotspots in Duitsland staan maar 1 actief device per login toe. Zodra je met een tweede device verbindt verliest de eerste zijn verbinding. Met de WR902AC ertussen is dat probleem opgelost. Dat is op dit moment zo’n beetje de voornaamste reden dat ik dat ding gebruik :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoldvalk
mooi. heb hem besteld.

Shredder230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Laatst online: 09:53
Interessant om te lezen.
Mijn schoonouders zitten ook op een camping. Nu is internet daar vreselijk duur en ook brak bereik.
Nu is de beste optie de ezhotspot die wordt genoemd omdat deze buiten opgesteld kan worden, maar vind dit qua prijs geen optie.
Nadeel is dat de sta caravan als kooi van Faraday werkt en ik daar vorig jaar al via een laptop en router(linksys e3000) een eigen netwerkje opgezet had, maar merkte dat het bereik buiten toch weer tegen viel...
Hoe is het bereik van De goedkopere varianten die hier worden genoemd, zoals de WR902AC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Lastig te zeggen, ik heb er vooral ervaring mee op hotelkamers en in open kantoorruimtes. Dus dat is niet echt representatief voor jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
caspertje19 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:17:
Interessant om te lezen.
Mijn schoonouders zitten ook op een camping. Nu is internet daar vreselijk duur en ook brak bereik.
Nu is de beste optie de ezhotspot die wordt genoemd omdat deze buiten opgesteld kan worden, maar vind dit qua prijs geen optie.
Nadeel is dat de sta caravan als kooi van Faraday werkt en ik daar vorig jaar al via een laptop en router(linksys e3000) een eigen netwerkje opgezet had, maar merkte dat het bereik buiten toch weer tegen viel...
Hoe is het bereik van De goedkopere varianten die hier worden genoemd, zoals de WR902AC ?
Was je bereik naar "de backbone" van de camping slecht of het bereik van je eigen accesspoint naar buiten?

Indien het eerste: minder gebruiksvriendelijk maar als je al een eigen router over hebt kun je bv een Ubiquiti nanostation Loco M2/M5 (hangt van gebruikte frequentie af) buiten ophangen. 50 euro ben je klaar en hoeft er alleen een utp kabel naar buiten (Poe). Druk je hem binnen op de wan poort van je eigen router.

Voordeel van de nanostation dat het een richtantenne is + een goede reputatie qua stabiliteit.
Dan krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://www.roadworkplay.com/wp-content/uploads/2013/09/our-camper-internet.jpg

Wil je het nog cleaner doen, dan klik je een airgateway op de PoE adapter (20 euro extra) en heb je geen extra kabels/router nodig. Ben je totaal 70 euro klaar met een vergelijkbare kwaliteit dan een ez hotspot setup:

Afbeeldingslocatie: https://ubnt.zendesk.com/hc/en-us/article_attachments/202758624/airGateway_as_component.jpg

Die soho switch/router mag je wegdenken tenzij je intern ook via utp internet nodig hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door laurens0619 op 07-04-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
Zowel het bereik van de camping WiFi is binnen in de sta caravan slecht, maar ook buiten vrij slecht. Terwijl ik de antenne wel zie staan.
Vervolgens was het bereik van me eigen router die in de caravan stond, rondom de caravan ook slecht.

Ik denk dat de beste oplossing toch de engenius ez hotspot is en dan de V3 versie, deze op een paal buiten de caravan en volgens mij moet het bereik dan in en om de caravan toch wel snor zitten , het is alleen erg aan de prijs.

Andere optie is dus een travel router , maar dan zou ik graag 1 met externe antenne willen die ik buiten kan monteren en de router redelijk centraal opstellen in de caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Een travelrouter als een WR902AC is absoluut niet gemaakt voor beter bereik. Het is een goedkoop ding met simpele antenne erin die gemaakt is om WISP (internet door te geven) als je goed bereik hebt. In jouw situatie is de meest gebruiksvriendelijke oplossing de ez hotspot maar voor de helft van de prijs kun je ook de nanostation setup bouwen zoals ik hierboven schetste. Qua kwaliteit is misschien de ubiquiti setup nog wel beter (ivm richtantenne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
Maar werkt dat dan ook met een ticket systeem met 1 apparaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ja, dat werkte ook met je oude handmatige setup neem ik aan?
Technisch gezien maakt het geen verschil of er genatted wordt naar "google" of "Internalhotspotlandingpage".
Die airgateway doet gewoon nat + de nanostation is een bridge dus dat gaat prima werken.

#hebhemzelfook

[ Voor 24% gewijzigd door laurens0619 op 07-04-2018 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo-Hof
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-04 10:18
Ik ben werkzaam op een camping in het oosten van het land, we hebben vorig jaar, schrik niet, voor meer als een ton geinversteerd in nieuwe apparatuur. De kabels hebben en glasvezels hebben wij zelf gegraven.
Op dit moment hebben wij meer dan 180 modens/accespoins op het park. Per moden 4 a 5 caravans.
De modems zijn geinstalleerd in de electra kasten tussen de 4 caravans. Per modem zendvermogen gemiddeld 25mw, kan hier en daar verschillen, minder of meer. Vaste stacaravans kunnen eigen modem huren.
Openbare gebowen, zoals Restaurant, zwembad, speeltuinen, en visvijver zijn ook voorzien van wifi.
Wij hebben 99% dekking over terrein. Mocht er ergens geen bereik hebben, kunnen binnen een half uur een modem plaatsen, alles loopt via de coax. Elke plek heeft een coax aansluiting.
We geven standaard 5 MB door per gebruiker met een burst van 10MB voor de eerste 30 seconden om pagina's snel in te kunnen laden. We garanderen dat iedereen video's, Netflix en dergelijke kunnen streamen.
In de praktijk gaat dat ook goed.
Extenders, hotspots zijn verboden bij ons. Die verstoren de boel, wij sporen ze dan ook vrij makkelijk op.
Met de HSM network mannerger en wifi analyzer en even de stroom af gooien bij gebruiker vinden we ze zo.
Deze gebruiker gooien we het mac adres er voorgoed uit, maar ze kunnen dan nog wel gewoon met 1 apparaat verder internetten. Soms komen ze bij receptie van internet doet het niet meer, dan zeggen wij kom maar met tablad of laptop bij de receptie, maar dan zie je ze niet meer terug, ze weten dat ze dan fout zitten.
We vragen voor 2 apparaten 4 € per week en 60 voor half jaar.
Voordeel, gebruiker betaald, netwerk raakt niet overbelast, kampeergeld blijft laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
En dan blijft het kat en muis spel als je het mac adres kan wijzigen in je repeater/extender?

Begrijp me niet verkeerd, als het goed werkt mag je er ook best voor betalen. Maar bij me schoonouders betaal je 100 of 120 euro voor een heel seizoen, maar je hebt gewoon slecht tot geen bereik , en als je bereik bij de caravan hebt heb je nog geen 1 mbit verbinding....
Bovendien is het maar voor 1 apparaat...terwijl we steeds meer apparaten hebben....twee man op de caravan zijn twee telefoons, twee tablets en een laptop....tijd van 1 apparaat per caravan is echt wel geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:02
Ik heb deze set 2 jaar geleden bij mijn vaders caravan gemonteerd. Hij is heel Nederland doorgereisd en overal heeft hij zelf de wifi weer verbonden aan de camping hotspots. Door een losse buitenantenne werkt het ook als het bereik wat minder.

https://www.teun.nl/nl/875646/alfa-network-wifi-camp-pro-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik gebruik een raspberry op de camping. Heb een 2, dus losse usb wifi dongle. Die ontvangt t, daarna op de netwerkaansluiting een router hangen die dan als dhcp dient en de wifi weer door mn woonwagen en de kinderen hun tenten transfert. werkt toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
ik heb de tp wr 902 gekocht.
thuis als een repeater gebruikt en was makkelijk te installeren en werlt prima.
nu wil ik hem op de camping gebruiken maar het lukt me alleen om als repeater te installeren en helaas niet voor t doel dat ik wilde (zie openingspost).
iemand toevallig een stappenplan wat ik allemaal moet instellen?

### sorry heb zojuist gevonden wat ik fout deed ###

[ Voor 7% gewijzigd door arnoldvalk op 29-04-2018 20:16 ]

Shredder230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
De hier meerdere keren geadviseerde EZ EnGenius extender wordt ook als Sitecom geleverd en is voor nog géén 100 euro momenteel te koop bij vrijetijdsmarkten als Obelink en De Wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
jan_oniem schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:57:
De hier meerdere keren geadviseerde EZ EnGenius extender wordt ook als Sitecom geleverd en is voor nog géén 100 euro momenteel te koop bij vrijetijdsmarkten als Obelink en De Wit.
Alhoewel de kastjes op elkaar lijken, lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat dit hetzelfde apparaat is. Voor het prijsverschil kun je veel beter voor de engenius gaan. Sitecom kwaliteit is... sitecom

Pagina: 1