nieuwe CPU of nieuwe videoplank?

Pagina: 1
Acties:

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
okee ik heb dus dus wat geld "over" en wil mijn systeem gaan upgraden. Maar wat is nu slim een andere CPU of andere videokaart. Wil er vooral in games op vooruit gaan.
huidige config:
PIII450@504MHz
MSI 6163va
256MB pc133 + 128MB pc100
Viper V770
Samsung 8,3GB
Seagate 15,3GB
Soundblaster Live! 1024

3DMark2000 op 450MHz: 1637
3DMark2000 op 504MHz: 1831
Dus lijkt de CPU hier de bottleneck of zie ik dat verkeerd :?

Voor een nieuwe videokaart zat ik te denken aan een Asus V7700 GeForce2 GTS 32MB. En voor een processor aan een AMD Athlon TB 1,2GHz + MSI K7T turbo.

Graag wat advies met uitleg :)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Als je echt tussen die twee moet kiezen zou ik voor de cpu gaan. Cpu en grafische kaart zijn best aardig in balans in je systeem, maar als je je cpu vervangt heb je er ook bij niet-games iets aan.

Kan je over een paar maanden een GF3 kopen als ze onder de 500 piek komen >:)

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

CPU :Z

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 05:03 schreef PhiKwadraat het volgende:
CPU :Z
|:(
Graag wat advies met uitleg

Verwijderd

yeahh right, de GF2 ultra is nu na al die maanden ook al voor 500 verkrijgbaar ofniet?

ff nadenken

ps. ik zou voor een videokaart gaan, leadtech GF2 pro 64MB voor 470 ofzoiets cpu kan nog net

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik zou een CPU met moederbord kopen.

Dan heb je er sowieso iets aan, niet alleen bij games. Als je nu een GTS koopt, dan kan je die bij lange na niet volledig benutten.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 05:14 schreef eamelink het volgende:
Ik zou een CPU met moederbord kopen.

Dan heb je er sowieso iets aan, niet alleen bij games. Als je nu een GTS koopt, dan kan je die bij lange na niet volledig benutten.
maar een tbird met een tnt2 is ook een beetje overkill denk je niet?

Verwijderd

kijk eens even wat je met jong gebruikt kan doen. misschien kun je beide stappen dan wel in een keer doen. kan weet niet wat je budjet is dus?? Anders zou ik eerst mijn cpu vervangen, maar liever voor een 1hgz makelijker jong gebruikt te krijgen als je er geen probleem mee hebt.

• PhiKwadraat300

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Geplaatst door MREn - zondag 15 juli 2001 05:06

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 15 juli 2001 05:03 schreef PhiKwadraat het volgende:
CPU

quote:
Graag wat advies met uitleg

Topic van het jaar!!
huidige config:
PIII450@504MHz
MSI 6163va
256MB pc133 + 128MB pc100
Viper V770
Samsung 8,3GB
Seagate 15,3GB
Soundblaster Live! 1024
3DMark2000 op 450MHz: 1637
3DMark2000 op 450MHz: 1831
Dus lijkt de CPU hier de bottleneck
Dus je zegt het zelf al. Je CPU is idd de bottleneck.. Je specs zijn al oke. geheugen zat. OKe, oke.. een Viper770 kan het nog best trekken. FF een cpu'utje. daarna Een nieuwe Video-card.. Tof toch! ben je er zo weer bij.

(ps. ik ben ook pas van 500 naar 800 gegaan, Scheet al rete-veel)

-> Scheet al rete-veel <- :)

• PhiKwadraat300

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Enne, nog wat , je kan je video-kaart wel upgraden, maar het enige waar je dan van kan genieten zijn video trekkende progs (games).. met een cpu gaat je systeempje alround sneller van . Dus kan je naderhand altijd nog ff je videokaart upgraden. :)

Succes met je keuze. :Z

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 05:14 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

yeahh right, de GF2 ultra is nu na al die maanden ook al voor 500 verkrijgbaar ofniet?
Mind the smilie!!! :)

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op zondag 15 juli 2001 04:50 schreef MREn het volgende:
Als je echt tussen die twee moet kiezen zou ik voor de cpu gaan. Cpu en grafische kaart zijn best aardig in balans in je systeem, maar als je je cpu vervangt heb je er ook bij niet-games iets aan.

hehe nou het zal nog wel effe duren voordag ze goedkoper worden als 500 piek, heb er nu bijna 1300 gulden voor moeten neerleggen hoor...

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
hmmm...toch maar voor de CPU gaan dan. En met die videokaart nog een paar maandjes wachten.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• eX0duS
  • Laatst online: 19-08 21:40
CPU, de videokaart is echt wel snel zat hoor.Tja, tenzij je echt topzware spellen speelt. Alhoewel... Volgens mij als je je CPU vervangt ga je er op vooruit, en als je je videokaart vervangt ook. Ik zou voor de CPU gaan, die zijn in verhouding goedkoper dan videokaarten, tenzij je natuurlijk een flutkaartje koopt. Over een tijdje kosten die GF3 kaarten ook nog pindakaas, dus ik zou voor de CPU gaan.

Verwijderd

Ik zou een nieuwe cpu kopen ja, maar de bottleneck bij 3dmark2000 ... is inderdaad je videokaart, want ik heb een p2 333 @ 417 met een geforce 2 mx pure en heb een score van 3897 ... maar de hoofdzaak daarvan is denk ik ook de T & L engine van de geforce ... .

Verwijderd

De geforce videokaarten hebben T&L speciaal om de processor te ontlasten waardoor je met een langzamere processor hogere framerates kunt halen, alleen maken daar nu nog maar heel weinig spellen gebruik van.

De TNT2 32MB is op het moment nog wel goed genoeg om games te spelen.

Dus als ik zou moeten kiezen zou ik de CPU upgraden, maar het liefst zou ik nog wachten omdat het systeem nog niet echt langzaam is.

Ik vind het beter om de processor en de videokaart samen te upgraden.
Pagina: 1