Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
= deze beelden:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/795/40982961492_5edf48e750_c.jpg
LelystadHaven24 by Erik Haak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/784/40317921044_3fc5b98729_c.jpg
LelystadHaven25 by Erik Haak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/791/39216028580_12b11f3180_c.jpg
LelystadHaven23 by Erik Haak, on Flickr

Een week geleden, op een kille zondagavond. De koude mist kwam over het Markermeer bij ons de haven in.
Vind dat vooral in zwart/wit, deze beelden het beste tot hun recht kwamen. 8)

Ik heb uiteraard wel een statief gebruikt bij deze lange belichtingstijden. Gemaakt met een Nikkor 105mm f/2.5 Ai MF objectief.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolyo_Lars
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:45
Gave foto’s!!! Vooral de eerste vind ik mooi tweede had ik mooier gevonden zonder dat riet. En de derde vind ik ook weer mooi. Mooie serie

Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
#1: Mooie foto, waarbij er goed gebruik gemaakt is van het donkere gedeelte aan de rechterkant. Daardoor komt het licht mooi uit. Ik ben wel fan van long-exposure, dus wellicht had je met een flink ND filter de foto nog meer rust kunnen laten uitstralen. Maar het maakt het ook wat nep, dus is erg persoonlijk.
#2: Het onscherpe riet vind ik nog niet zo heel storend. Maar ook de rest is onscherp en dat geeft een rommelige indruk (IMHO). Lijkt me een handheld shot.
#3: Deze vind ik ook mooi. Wat de foto denk ik nog mooier had gemaakt is dat je wat meer aan de rechterkant had overgehouden. Dan had je de symmetrie in de palen gehad, waarbij de lantaarn juist wat dynamiek toevoegd.

Wel een creatieve serie en zwart/wit vind ik hier ook erg mooi uitkomen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:25

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Mooie serie. Drie spreekt mij het meeste aan. Maar ik ben het eens met BugBoy: rechts had ie iets meer ruimte mogen hebben. Voor de symetrie van de 5 palen en het evenwicht in het algemeen zou het mooi geweest zijn als die paal rechts net zo ver van de kant stond als die helemaal links.

Dus als je dat rechter stukje nog ergens hebt....

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
@sys64738 Helaas, ik kon dat rechter stukje niet meer terugvinden. ;)
Ik zit eigenlijk te wachten op een verse mist avond; dan kan ik eens kijken of er nog meer te scoren valt.

@BugBoy Het is toch echt vanaf statief genomen. Maar idd, nader betracht, is de scherpstelling verschoven (gebeurt wel eens met een MF objectief). Of toch net teveel trilling door m'n koude klauwen.

@Coolyo_Lars Ik zal de volgende keer m'n zeis van stal halen, om het riet voor m'n voeten weg te maaien. ;)

Bedankt voor jullie reacties; altijd leuk om te horen dat zoiets simpels gewaardeerd wordt d:)b

Ik had deze ook nog, maar pas bij thuiskomst en latere bewerking zag ik dat er een foutje zit in de symmetrie; één meerdere van de lampen is zijn kapot:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/784/39216028390_239f71225e_c.jpg
LelystadHaven22 by Erik Haak, on Flickr
lampen digitaal gerepareerd. :)

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 03-04-2018 16:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
Mooie serie, fijne platen om naar te kijken! Kun je bij die laatste dat laatste kapotte lampje niet even photoshoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 09:09

Acmosa

...no comment.

Hele mooie serie. En alhoewel de eerste en laatste plaat er super strak uitzien vind ik de tweede de meeste interessante :)
Ik blijf er langer naar kijken en ik vind die pluimen wel wat hebben.

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Terrz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:59:
Kun je bij die laatste dat laatste kapotte lampje niet even photoshoppen?
U vraagt, wij draaien. :+
Het bleek zelfs meer dan één lamp te zijn. Het was ff pielen om het zo natuurlijk mogelijk te laten lijken, maar de lampen zijn inmiddels gerepareerd. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:46
@ehtweak Hele gave serie!! Die foto in de latere post is zeker ook mooi, maar past verder niet bij die andere drie. Jammer in foto 3 dat dat rechts paaltje er net niet op staat.

Bij foto 2 storen me de lichten rechts op de achtergrond. Wat ik in allemaal mooi vind en bij de derde het sterkst naar voren komt is het verloop van hoe de paaltjes zijn belicht.
Pagina: 1