Streamen/Netflix op oude tv met scart/composiet

Pagina: 1
Acties:

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02-2025

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede oplossing om deze oude TV in de slaapkamer te kunnen gebruiken. Deze komt aan de muur boven het voeteneinde van het bed te hangen. Dus het is gewenst om zo weinig mogelijk kabeltjes daar te gebruiken.

Bij voorkeur zou ik naar deze TV kunnen streamen zodat ik Netflix of Ziggo GO erop kan kijken.

Nu heb ik zelf al gezocht en zijn de HDMI naar Scart omvormers erg prijzig en behoeven dan ook nog een aparte voeding middels USB. Ben er nog niet over uit hoe ik dat dan moet gaan doen. Extra lange USB kabel met lader naar stopcontact?

Uiteindelijk kwam ik op de Roku Express+

Echter zal ik deze dan vanuit Amerika moeten bestellen...

Denk ik er te moeilijk over of heeft iemand een betere oplossing?

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-01 21:22
Heb je al een horizon box ergens staan zo ja dan kan je een 2e box aanvragen. Dit is een kleinere variant die verbinding maakt met de hoofd box deze bevat een scart aansluiting.

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Topicstarter
Ja die heb ik al staan.
Heb ik daar dan dus geen coax voor nodig? Maakt die verbinding met de hoofd box via de Wi-Fi?

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01 13:37
Slecht advies, de extra Mediabox werkt slecht via wifi (of niet). Ook is hij nu niet meer te bestellen Ivm teveel klachten. En als laatste wordt Netflix niet meer ondersteund en of dat ooit nog terug komt is onduidelijk.

Is het niet goedkoper en makkelijker een nieuwe 32 inch tv te kopen. Kost rond de 200 euro en dan chromecast erbij. Die oude bakken zijn echt aan vervanging toe ;)

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 15:29
Android tv box en HDMI->SCART converter op aliexpress scoren, als je niet via DHL besteld en wat langer wacht, ben je rond de €60,- klaar.

Of je knoopt een oude monitor (met speakers) aan de android-box.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 17:39
Wha valt echter wel mee wifi werkt 90% beter dan moca, maar goed beste is via lankabel dan wifi dan moca.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je niet een converteren HDMI/ scart kopen en dan gewoon de mediaspeler/streamer die je wilt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-01 21:22
deamosreapos schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:48:
Slecht advies, de extra Mediabox werkt slecht via wifi (of niet). Ook is hij nu niet meer te bestellen Ivm teveel klachten. En als laatste wordt Netflix niet meer ondersteund en of dat ooit nog terug komt is onduidelijk.

Is het niet goedkoper en makkelijker een nieuwe 32 inch tv te kopen. Kost rond de 200 euro en dan chromecast erbij. Die oude bakken zijn echt aan vervanging toe ;)
Ooh dat is dan ook sinds kort,pas nog een besteld en geplaatst bij familie die met zelfde probleem zaten. werkt vlekkeloos en kon netflix gewoon bekeken worden.
Dit was begin februari weet niet of het sinds kort is?

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01 13:37
Het is al sinds een aantal weken zo. En draadloos werken die brakke dingen vrijwel nooit goed.

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties allen.
Ik zal even kijken welke het beste voor mij werkt :)

Ik heb de TV van mijn opa gekregen omdat hij een nieuwe heeft gekocht. Het is een 55 inch scherm en werkt op zich nog prima.
Als het niet teveel kost om er ook daadwerkelijk gebruik van te maken dan doe ik dat liever dan een nieuwe TV kopen

EDIT: Uiteindelijk toch gekozen om inderdaad een nieuwe TV te kopen. Ik wilde niet ondankbaar overkomen naar mijn opa toe, maar gezien de grootte van het scherm en de moeite/geld die het kost om het werkbaar te maken is het toch wel de beste optie om dan gewoon een beter geschikte TV gewoon te kopen

[ Voor 31% gewijzigd door FT Twisty op 03-04-2018 12:53 . Reden: Keuze bekend ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 14:01
Voor netflix kan ik een wdtv live aanraden,

Dit apparaat gebruik ik zelf via hdmi maar bevat ook een verloopkabel naar eventueel scart

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1