Toon posts:

Product gezocht om op afstand te bedienen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf alles behalve technisch en weet daarom ook niet waar ik het moet zoeken en of het bestaat. Daarom hoop ik dat op dit forum iemand is die mij verder kan eb wil helpen.

Ik ben op zoek naar een mechanisme waarmee ik het trekken en het vieren van een koord kan automatiseren en op afstand kan bedienen met mijn android smartphone.

Nu open ik een luikje handmatig door aan een koord te trekken en de lus aan dit koord over een schroef heen te hangen. En sluit ik het het luikje weer door het zelfde koord te laten vieren.

Weet iemand waar ik dit kan kopen? Of hoe zo iets wordt genoemd zodat ik er gericht naar kan zoeken?

Ik ben al verschillende dingen tegen gekomen voor het openen en sluiten van een hek, deur en of slot maar ik zie (nog) niet voor mij hoe ik dit voor mijn probleem kan gebruiken.

De Blind Engine komt aardig in de buurt van wat ik zelf in gedachten heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkema_wind
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:27
Hoever trek je het koord naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:36
Is het koord uiteindelijk voor een deurslot ofzo? Wat bedien je met dit koord?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met het koord bedien ik het luikje. Ik zal even een filmpje ervan maken. Dan krijgen jullie waarschijnlijk een beter beeld van wat ik bedoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38
Geen idee of het past, maar je zou een combinatie met een klik aan klik uit relais/schakelaar en een klein elektrisch kiertje kunnen maken. Kaku heeft ook draadloze schakelknoppen die je los kunt ophangen

Je kunt ook misschien spullen uit een 2e hands elektrisch zonnescherm gebruiken

[ Voor 16% gewijzigd door clements op 01-04-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de link naar het filmpje waarin de het handmatig openen en sluiten van het luikje te zien is.

https://drive.google.com/...LjDu9xN/view?usp=drivesdk

De afmeting van het stuk koord is circa 30cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkema_wind
Je zou zoiets aan het touw kunnen bevestigen en deze vervolgens aansturen met een EPS8266 met 2 relays

Lineaire Actuator

Die elektriciteit kabel die ernaast loopt, is die voor verlichting in het (duivenhok?)?

[ Voor 6% gewijzigd door valkema_wind op 01-04-2018 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 22:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet het niet een detectiesysteem te implementeren, voor het geval er een vogel op de drempel zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkema_wind
Verwijderd schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:08:
Vergeet het niet een detectiesysteem te implementeren, voor het geval er een vogel op de drempel zit. :)
Met een Lineaire Actuator zou het, als het goed is zo langzaam gaan dat de duif het wel doorheeft toch?

2cm per seconde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

valkema_wind schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:12:
[...]

Met een Lineaire Actuator zou het, als het goed is zo langzaam gaan dat de duif het wel doorheeft toch?

2cm per seconde
Was ook een beetje een grapje.
Wellicht dat die duif m al peert bij het horen van de actuator.

Of even 'mind your step' oid in t Duifs laten GoogleTranslaten en dat afspelen bij t sluiten.
Bij t openen natuurlijk: 'Sesamzaad, open u!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkema_wind
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties. De chickenguard is bijna helemaal wat ik zoek. Maar is er ook een mogelijkheid dat ik hem via mijn smartphone op vakantie in een ander land kan openen en sluiten wanneer ik wil?

Het is niet voor duiven, maar voor bij papegaaien en die willen nog wel eens zo koppig zijn dat ze in het donker gewoon buiten blijven zitten. Of als het vroeg ligt is de hele buurt wakker maken 😉
Pagina: 1