Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:20

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Al jaren kijken wij boven televisie op de LG22LE3300 televisie (gecertifieerd volgens Delta), met daarin een CI module en smartcard. Tijdens het tv kijken vorige week viel plots het beeld weg met de tekst: geen signaal (of iets in die strekking). Tot op heden heb ik het niet kunnen oplossen, de volgende stappen al geprobeerd:

- Instellingen, Kabels en aansluitingen gecontroleerd;
- Opnieuw zenders zoeken zowel met als zonder CI module, hij kan niets vinden zowel digitaal als analoge zenders niet;
- Televisie terug naar fabrieksinstellingen en vervolgens de stap hierboven nogmaal;
- Met een nieuwe kabel rechtstreeks aangesloten op de aansluiting in de meterkast (zonder splitter)
- De CI module in mijn andere televisie getest, werkt daar perfect!!
- Beeld getest via HDMI/USB, doet het prima.

Op de andere televisie is het beeld ook prima. Dit doet mij vermoeden dat de interne tuner kapot is, aan de aansluiting zie ik geen bijzonderheden.
Wij kijken televisie via Delta.

Nog handige tips die ik wellicht kan proberen voordat ik een nieuwe tv aanschaf?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je TV naar een reparateur brengen. Je hoeft niet gelijk een nieuw toestel te kopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:16:
Je TV naar een reparateur brengen. Je hoeft niet gelijk een nieuw toestel te kopen
Een bijna 7 jaar oude TV die €250 euro gekost heeft ga je niet bij een reparateur langs brengen. Die TV is gewoon totall-loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TommyboyNL schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:30:
[...]

Een bijna 7 jaar oude TV die €250 euro gekost heeft ga je niet bij een reparateur langs brengen. Die TV is gewoon totall-loss.
Misschien is ie wel 8 jaar oud, dat doet er niet toe. Ook niet of TS €375,- of €250,- heeft betaald.
(ja ik heb ook in PW gekeken :D) Weggooien kan altijd nog, als je zelf niet kunt repareren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:43:
[...]

Misschien is ie wel 8 jaar oud, dat doet er niet toe. Ook niet of TS €375,- of €250,- heeft betaald.
(ja ik heb ook in PW gekeken :D) Weggooien kan altijd nog, als je zelf niet kunt repareren.
Je lijkt voor het gemak even te vergeten dat een reparateur voor de kat zijn kut werkt. Dat is niet het geval. Reken op €100 per uur, en dat hij een uur bezig zal zijn met een diagnose en het vervangen van de defecte module (welke ook niet gratis is). Deze TV is dat geld niet meer waard. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TommyboyNL schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:48:
[...]

Je lijkt voor het gemak even te vergeten dat een reparateur voor de kat zijn kut werkt. Dat is niet het geval. Reken op €100 per uur, en dat hij een uur bezig zal zijn met een diagnose en het vervangen van de defecte module (welke ook niet gratis is). Deze TV is dat geld niet meer waard. Punt.
Als dat je mening/ervaring is is goed, hoeft niet overal zo te zijn. Met de huidige TV prijzen zal deze reparateur weinig werk hebben. Er zijn ook genoeg hobbyisten te vinden. maar goed, als jij alles gelijk weggooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Thx voor de feedback, ben idd niet van plan om hem naar een reparateur te brengen. Wil er niet veel geld aan uitgeven, dat stop ik liever in een nieuwe tv.

Vraag me meer af of iemand anders nog tips heeft om te proberen die ik zelf kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Wellicht een idee om hem via een externe tuner met Ci kaart via hdmi aan te sluiten. Kastjes staan ook in V&A voor weinig en het werkt prima 😉👍

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
Weet niet of je dit al hebt geprobeerd, maar als je hem op de plek van de werkende tv neerzet? Werkt het dan ook niet? En scan even opnieuw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
deamosreapos schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:55:
Weet niet of je dit al hebt geprobeerd, maar als je hem op de plek van de werkende tv neerzet? Werkt het dan ook niet? En scan even opnieuw in.
Idd geprobeerd, maar hij kan geen enkele zender vinden.

Pagina: 1